Jump to content

Båtvarmere fra Maritim

tuffff

Recommended Posts

Tror ikke det, er jo bare gode tilbakemeldinger på de.. Tror ikke de har hatt en eneste klage på de som er solgt heller!!

Bare å ringe å handle...

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Tror ikke det, er jo bare gode tilbakemeldinger på de.. Tror ikke de har hatt en eneste klage på de som er solgt heller!!

Bare å ringe å handle...

Nå,nå... Først gjøre et forsøk eller to til på Minimaxen! Så kaster vi eventuelt inn handkle..!! :sad:

Jeg er redd det ender der, men.. Pytt, pytt! Det er jo moro med nytt også da. Og varme må jeg ha.

mvh tuffff

Da har jeg fått min tysk kjøpte Webasto Air Top 3500 hjem,men kunne ønske meg en innstallasjonsbeskirvelse...og et tips hvor jeg finne eksosslange og annt snaks som jeg trenger for innstallsjon i Stuaden. Er det noen som kan bidra med tips til hav jeg trenger og hvor jeg finner det til anstendig pris..

Er er bilde over hav jeg har pr.i dag.... ventillasjonslange fra varmeren og rundtomkring i Stauden har jeg.. men det som er nødvendig for at varmeren skal fungere trenger jeg... foruten det jeg har på bilde..

Bilde

Timeren på bildet gjør at varmeren går bare maks 120 minutter per start.

Skal den går lengre så behøver du en annen bryter (potensiometer med bryter 0/1 og kontrolllampe som viser feilcode) som medfølger vanligvis båtpakken.

Pumpen bør monteres med en elastisk opphenging, best vannrett, ellers blir du gal i hodet.

Det gjelder også drifstoffledningen: ikke noe kontakt med gjenstander som er hart eller kontakt med skrogen.

Ellers går det tokk-tokk-tokk-tokk-tokk i hele tida.

Men ellers er det en veldig bra varmere.

:seeya:

Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Forresten, om litt persønlig erfaring/opplevelser med diesel i Norge.

Jeg hadde følelse siden 3 år og hver gang når jeg har tanket i Norge, at bilen min ikke hadde kraft som vant.

Når jeg har påfyllt i Danmark eller Tyskland så ha vært alt normalt igjen.

Så hadde jeg også mye sot på eksossen av båten og Webastoen (Airtop 5000) begynnte å røyke tilleggs.

Med Webastoen gikk det dårligere og dårligere over tiden og så langt, at den ha sviktet til å løpe

med mer en halv kraft etterhvert.

Men så seilter vi jo til Tyskland igjen i fjor.

Der har jeg vært tom for diesel på båten og måtte påfylle.

Og så snart Webastoen fikk frisk diesel, så gikk den med full kraft igjen.

Nå kan man lure om det kanskje ha vært "dårlig" diesel av en stasjon, men jeg brukter jo mange i løpet av tre år her i Norge.

Kanskje at det finnes forskjellen mellom Diesel og Diesel?

Jørg

=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Hei.

Hva med å forsøke Hammerdown? En kan gjerne mene at dette er et "lurium", men ingen av oss som har forsøkt denne tilsetningen har frem til nå kommet med negative tilbakemeldinger. Selv har jeg en positiv tilbakemelding, - motoren ryker mindre ved oppstart.

Hva med et forsøk, både for motoren og Webasto'n? Det har vært skrevet mye om virkninger på motorer, men lite/ingenting om virkningene på varmere.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Hva med å forsøke Hammerdown? En kan gjerne mene at dette er et "lurium", men ingen av oss som har forsøkt denne tilsetningen har frem til nå kommet med negative tilbakemeldinger. Selv har jeg en positiv tilbakemelding, - motoren ryker mindre ved oppstart.

Hva med et forsøk, både for motoren og Webasto'n? Det har vært skrevet mye om virkninger på motorer, men lite/ingenting om virkningene på varmere.

Lars H.

Kanskje en bra ide, men hva er med å produsere diesel som forbrenner bedre :confused:

Hvorfor er det sånt likevel?

Antakeligvis har dieselen her jo en annen brennverdi enn annenstedts.

. . . men hva er med å produsere diesel som forbrenner bedre. . . .

Det hadde jo vært ideelt! Men det har vel vi vanlige dødelige her båforumet lite å påvirke de "store" med?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det hadde jo vært ideelt! Men det har vel vi vanlige dødelige her båforumet lite å påvirke de "store" med?

Lars H.

Sikkert riktig, først.

Men så lenge ingen snakker om det, eller det som som er mulig, så finnes det ikke noe anledning for ansvarlige til å forandre noe.

Men omvent kan man spørre hvorfor at man betaler full pris for halv kraft.

Drivstoff i Norge er ikke billigere enn i andre land og i tillegg blir stoffet ikke importert,

men dere pumper det ut av deres (!) jord.

Det kunne vel holde for en liten, men rettferdig revolusjon :cool:

Dere får unnskylde meg, men ved noe som det blir jeg gjerne litt "ubekvemt" og minnikverulant,

ellers er jeg helt upolitisk.

En liten ingress Joerg.

Visste du at jeg var med blant dem som var med og lette etter den første oljen i Nordsjøen? jeg jobbet faktisk På den først plattformen i Nordsjøen, Ocean Traveler 1968/69! Jeg er derfor medlem i Norsk Oljepioner Klubb, og er webmaster for klubben vår med websidene http://oljepionerene.no. Ta en titt, over 300 bilder fra pionertiden!

Hilsen Lars H.

webmaster@oljepionerene.no

En liten ingress Joerg.

Visste du at jeg var med blant dem som var med og lette etter den første oljen i Nordsjøen? jeg jobbet faktisk På den først plattformen i Nordsjøen, Ocean Traveler 1968/69! Jeg er derfor medlem i Norsk Oljepioner Klubb, og er webmaster for klubben vår med websidene http://oljepionerene.no. Ta en titt, over 300 bilder fra pionertiden!

Hilsen Lars H.

webmaster@oljepionerene.no

...veldig interessant for en som har ikke noe peil om denne jobben.

Det ha sikkert vært meget spennene på denne tida og kanskje fortsatt i dag :yesnod:

Men hvordan de behandler dykkere oppfatter jeg som bare trist og et utrolig skam :nonod:

Men mange takk for linken, Lars H.

Fra alene hadde jeg sikkert ikke kommet på til å lese om det i nærmere framtiden.

Jørg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...