Jump to content

Lundamo Auto, erfaringer?

Steinar S

Recommended Posts

Kan fortsette litt på mitt forrige innlegg.

Som følge av dagens forhandler situasjon i Trondheim, så er jeg i ferd med å bygge opp kompetanse på 1. linje service på de grå og de svarte japanske motorene.

Så jeg bidra på montering og vanlig service. ( dette er vel nesten å drive reklame for egen bedrift :crazy: )

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

En norsk amerikaner, Ole Evinrude lagde en påhengsmotor for noen år siden som er ettevert er biltt noe modernisert men er fremdeles i bruk .

Den siste utgaven produseres nå av Bombardier i en fabrikk i Østerike men det er ingen i Skandinavia som har diagnoseinstrumenter for denne ennå ennå tror jeg , iverfall ikke noen som vil hjelpe meg med å serve en nett liten v6 powerhead på 300hk som står på ønskelista mi.

Synes du heller burde satse på Oles motorer en de sjevøyde sine motorer , gjør du det så har du i vertfall 1 kunde.

Kjenner til denne motoren kun av omtale, men man bør ha diagnosesystemet for denne for å kunne følge den godt opp. Men vanlig service vil normalt være smøring, oljebytt på gir mm. Kan muligens ha kontakt med folk som har vært borti denne.

Men du har havnet i samme siuasjon som meg, det er ingen av forhandlerne som har holdt på med de største motorene, så de har ikke mere kunnskap enn oss som eier dem.

Har du prøvd å søke på nettet etter informasjon om service på den ?

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Har kontakter i USA som kjører vannskuter racing ,og har og spurt RPM Norge . Personer som kjører motorsykkelracing kan ha slikt ustyr sier USA.

RPM ønsker ingen konkuranse. Dette er hvist verdens mest avanserte og moderne motor , lagrer all historikk så om du forteller selgeren om hvordan du kjørte innkjøringsperioden kan han plutselig begynne å le litt hvis diagnosekompjutern er tillkoblet og om du lurer på hvem som egenlig eier motoren så kan han og svare på det.

Jeg er nå hvist den eneste i Norge som vet hvordan en lovlig kan importere gamle 2 takts båtmotorer , men noen hemeligheter er det lov å ha.

Redigert av fiskebat (see edit history)
Har bare en ting å si.

Hvis du bare har dét å si, er det nok litt tynt. Udokumenterte påstander av denne typen er svært lite verdt, og generelt lite populære. Jeg regner med at du har en grunn for at du skriver som du gjør, og da er vel det eneste riktige å fortelle om det?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Jo da , det kan jo bare vere tull ,men om du går inn i motorregisrene og på Mariner /Mercury OE167803 og OE 3884561 og spør IMCI og andre eksperter så sier de NEi men en av disse er tatt inn i år .Hk avgift er betalt , og neste motor er på veg hit , lønnsomheten av å koste på hk avgift på så gamle motorer kan nok diskuterere men alle som hele tiden vet helt sikker hva som går og ikke går bør nå roe seg ned litt.

Så jeg bidra på montering og vanlig service. ( dette er vel nesten å drive reklame for egen bedrift )
Ja, men det er kanskje ikke så dumt at det blir flere å velge i for oss som foretrekker/ikke i stand til å utføre motorservice selv. Styrken er vel at de som kjenner merket utfører best/riktig/nødvendig service, selv om de forhandler andre merker? Angående f.eksempel service på litt større motorer er det vel også en stor styrke at kundene har en overkommelig mulighet til å manøvrere bil med båt på henger inn til verkstedsområdet. Redigert av bindaling (see edit history)
Hvis du bare har dét å si, er det nok litt tynt. Udokumenterte påstander av denne typen er svært lite verdt, og generelt lite populære. Jeg regner med at du har en grunn for at du skriver som du gjør, og da er vel det eneste riktige å fortelle om det?

En kamerat av meg hadde en 9,9 suzuki inne til rep pga ville ikke starte. leverte den inn og fikk som beskjed at de skulle ringe når den var ferdig. tiden gikk å han hørte ikke en lyd.etter en stund dro han ned for å se og høre hvordan ståa var,jo da motoren var færdig for en stund siden den.

Men da de sa hva feilen var begynte det værste. de sa at forgassern var full av rust og at den da ble skiftet.Men kompisen min hadde jo åpnet dekselet på motoren før han leverte den inn for å se hva det kunne være men fant ingenting og derfor leverte den inn til fagfolk,problemet var at han ikke hadde sett noe rust i det heletatt og han spurte deretter om å få se forgasseren som var ødelagt,ja det var greit det. Han så da at dette var en gasser som ikke hadde stått i hans motor, etter en heftig diskusjon om hvor hvidt denne delen tillhørte hans motor dro han i sinne for han var 100% sikker i sin sak.

neste dag tok han med seg en kjenning som jobber hos importøren av suzuki ned til lundamo auto.

for å si det sånn. det ble et h**vetes læven. saken ente med at de innrømmet at de hadde vis han deler fra en helt annen motor og ingen forgasser var skiftet.de måtte også betale han for tort å svie.

En annen kjenning av meg hadde vanvittig mye styr med en motorsykkel han hadde kjøpt der.

Selv har jeg opplevd etter å bestilt mc klær der, at da endelig klærne kom var stemte ikke det med det jeg hadde bestilt og prisen var det dobbelte. de sa at det var den nyeste utgaven jeg hadde fått og at det jeg hadde bestilt var fjorårsmodellen,men det var jo de som hadde bestilt det for meg.og prisen da! dobbelte. jeg ba de ryk å reis.

OG SNIPP SNAPP SNUTE VAR LUNDAMO AUTO UTE.

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Må bare si meg enig i at Lundamo Auto er flik til å selge ting, så er det slutt. NULL service eller kundeoppfølging etter salget er unnagjort. Har kjøpt båt av Lundamo Auto og hadde noen tekniske spørsmål etterpå, men de klarte aldri å gi noe svar, tror det mangler både kompetanse og vilje..

Så styr unna, vist du trenger kundeoppfølging etter kjøpet. Ellers så har de gode priser.

• 2 år senere...

Hei!

Ser at denne tråden er noen år gammel. Er det noen som har noen nyere erfaringer?

Vurderer selv å kjøpe en MV-Marin 6600 hos denne forhandleren, men er blitt litt skeptisk etter å ha lest disse erfaringene.

Bor selv på Østlandet, men her er det ingen forhandler av denne båttypen. Har et positivt intrykk av forhandleren etter første kundekontakt. :confused:

Redigert av utskjær (see edit history)

du blir ikke akkurat motatt som en konge for og si det slik.Og med det mener jeg att når man svir av 100 vis av båtlapper så bør man bli spandert på en kopp kaffe og en prat.Men her kan du slite med og få kontakt med selgeren under kontrakts skriving...Og enda mer intresangt blir det i vinter, jeg har nå lyder i undervannshuset under bakking, så jeg skal nå inn til service og eventuell garanti rep, så det skal bli gøy..

Ser ut som det kan være lurt å styre unna denne handelen da. Kan alt om forhandlere som overhodet ikke stiller opp hvis man trenger service i etterkant av båtkjøp :discuss: Tydligvis mye "service ut døra" i båtbransjen. Har vært båteier i over 30 år, og det har da blitt noen kjøp av båter i løpet av denne tiden. Har prøvd litt forskjellige båter fra 12 - 24 fot, også 5 nye. Alle fra forskjellige forhandlere. Skal være ærlig å si at den eneste gangen jeg føler å ha fått skikkelig service som båtkjøper, var når jeg handlet hos Huges marina i Tranås(Sverige) :flag_sw:

"Kan jo være at båtene jeg har kjøpt i Norge ikke har vært dyre, nok" :nonod:

Takker forresten for de raske tilbakemeldingene, Gas og atvv....

Redigert av utskjær (see edit history)
  • 1 måned senere...

Jeg har også vært i kontakt med Lundamo Auto ifm. at jeg vurderer å kjøpe en båt der til 400.000++. Har etterhvert fått et dårlig inntrykk og tilbakemeldingene jeg får på forespørsler er mangelfulle eller fraværende. Søkte derfor her og fant denne tråden om de. Tror jeg styrer unna båtkjøp der. Har nå holdt på i over 2 uker og egentlig ikke fått noen klare tilbakemeldinger på mine forespørsler. Fikk til slutt noe som lignet på et tilbud med kun noen priser på en mail uten klare betingelser og detaljer/spesifikasjoner over hva som inngikk i prisen med tanke på utstyr, klargjørelser, levering etc. Etterlyste opplysninger om dette men har ikke fått noen tilbakemelding. De virker ikke særlig interesserte i å selge. Han jeg har snakket med et par ganger fremstår fjern og virker å ha tankene helt andre plasser. Litt "god dag mann økseskaft"-type. Virker som han er ivrigst etter å avslutte samtalene. Når de er så lite interesserte i forkant av en event. handel så tørr jeg ikke en gang å tenke på hvordan de vil være hvis jeg skulle måtte kommet tilbake i forb. med en garanti eller reklamasjon.

Og for noen priser de har på tilleggsutstyr. Den minste dieselvarmeren fra Eberspacher skal de ha 26000 for montert.

Da er beslutningen tatt - det blir ingen handel med Lundamo Auto. Tar heller mine hundre tusener og bruker de en annen plass.

• 2 år senere...

Må si jeg har samme erfaringer som flere her har skrevet, selger som raker ned på andre forhandlere, han påsto at marine team på øysand

solgte barre møkk som han ordrett kalte evinrude e-tec motorene. Var der nylig for og handle båt og motor og fikk et pristilbud og ble enig om

at jeg skulle ta kontakt på tlf når lån osv var i orden, tok kontakt noen uker senere men da hadde han plutselig ikke gjit meg et slik pristilbud .

Har også eksempler med at et støre oppdrettselskap har hat trøbbel med servicen der, samt at ei på arb har ventent i 4år på deler til mc fra de

synd at det skal være sån useriøsitet hos et såpass stort firma, men men det fins da andre forhandlere .

Redigert av svartfeskarn (see edit history)

Eneste erfaring med LA er at jeg kjøpte mc klær dær og fikk god hjelp. Det var for en del år tilbake da de var ved Biltema.. Det virker på meg som om alle de som er i båt , mc, fritidsutstyr brangsjen er ivrige på å selge, men at det er veldig varrierende med oppfølging og service i etterkant!! Synes dette er noe som går igjen og at selgerne er flinke til å sno seg unna om det oppstår trøbbel. hvis jeg opplever somkunde å ikke bli tatt alvorlig eller avtaler ikke holdes, bytter jeg til en annen med en gang!! Må si jeg er heldig som har autorisert verksted i nærheten av hytta der jeg har båten. Han yter sikkelig bra service holder avtaler og gjør jobben relativt kjapt til tross for at han har masse kunder samt driver lagring/konservering av båter i tillegg. Da trimmotoren streika skaffa han en brukt overhalt motor til en brøkdel av nypris kjapt og billig. Synd å høre at det er så mye tull med oppfølging fra LA

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Kjøpte en brukt båt og ny henger (TIKI 1000 BP) fra dem for noen år siden. Hengeren viste seg å være registrert på en annen da jeg overtok den og det tok 3 måneder å få vognkort på den. Har en mistanke om at den hadde vært i bruk på en alt for tung båt da jeg etter de to første utsettene av min båt fant ut at krybba bak var knekt (den var sannsynligvis knekt da jeg overtok hengeren). På grunn av dette var det et h... å få båten opp og ned fra hengeren. Reklamerte på dette og selger var totalt uinteressert. Hørte ikke på meg i det hele tatt. Jeg gir meg ikke hvis jeg mener jeg har rett og etter flere turer med samme negative resultat på LA tok jeg til slutt kontakt med importøren av hengeren som kontaktet fabrikken. Etter mye om og men fikk jeg en ny krybbe. Selger hadde tydeligvis fått noen ord fra importøren for han var straks mer ydmyk da jeg hentet krybba på LA. Dette ble min siste tur på LA, og aldri mer....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...