Steinar S Startet 16.Februar.2006 Del på Facebook Startet 16.Februar.2006 Er det noen der ute som har erfaring med firmaet Lundamo Auto i Trondheim? Jeg har hvert i kontakt med dem angående Buster, men jeg finner ikke Lundamo Auto på Importørens hjmmeside. Dette til tross for at Lundamo Auto kunne skaffe meg båt til absolutt konkurasedyktig pris. Er det mulig at et tredjeledds firma kan konkurere med et andrehånds firma? Eller "lukter" det litt i denne saken? Usikker kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
Vannskrekk Svart 16.Februar.2006 Del på Facebook Svart 16.Februar.2006 Jeg har vært i forbindelse med Lundamo Auto flere ganger mht Suzuki MC. Jeg oppfattet dem ikke som proffe i den forbindelse - Men: Kjeltringer er de nok ikke. De er fortsatt "Still going" med forretningsdrift på MC og båtsport. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 16.Februar.2006 Del på Facebook Svart 16.Februar.2006 (redigert) Kjøpe motor av dem i høst, en 40HK Suzuki. Har igrunnen ikke noe spesielt å berette. Annet enn at det fulgte med for liten propell på motoren, gikk greit å få byttet til riktig propell. De flyttet forøvrig i nye lokaler i fjor en gang, de holder nå til på Lade, ikke så langt fra City Lade. Lagt til: Om du går på marine og velger se på forhandler så kommer også Lundamo Auto opp, med to avdelinger. Om du derimot velger forhandlere direkte på Suzuki sin hjemmeside, så kommer du nok til Suzuki sine bilforhandlere. Direkte link til Suzuki marineforhandlere har du her: http://www.erling-sande.no/frames/forhandler/default.asp Redigert 16.Februar.2006 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 16.Februar.2006 Del på Facebook Svart 16.Februar.2006 Jeg har hatt Suzuki på min Skibsplast siden 2001 og har hatt en del med Lundamo Auto å gjøre først og fremst i 2002, 2003 og 2004. Jeg har bevisst unngått å bruke dem etter 2004 og har i steden brukt Suzukiforhandleren (Dyrkorn) ved feristedet de 19 siste månedene. Der har jeg blitt fantastisk mottat og fått upåklagelig service UTEN lang ventetid. Mine dårlige erfaringer med Lundamo Auto må ikke tas som et fasitsvar på hvordan de behandler alle sine kunder - snarere bare ett enkelt eksempel. Det er jo mulig jeg har vært uheldig. Jeg fikk følelsen av at siden jeg hadde kjøpt båten min brukt (men nesten ny) av en privatperson og ikke kjøpt den av Lundamo Auto ble jeg meget lavt prioritert som kunde selv om jeg kjøpte en varer og tilbehør der og tok service på motoren hos dem de første årene. Dette til tross for at importøren på telefon ifm en av de to garantisakene ga meg medhold i at jeg hadde krav på hjelp lokalt på lik linje med alle andre Suzukikunder. Jeg opplevde lang ventetid på mine garantireparasjoner og finner det påfallende at når jeg ved flere anledninger ringte for å bestille service på motoren (som dermed skulle betales av meg) fikk jeg time ganske rask, mens når jeg TO ganger ringte for å få foretatt garantireparasjoner så tok det til dels veldig lang tid å få time. Da jeg våren 2002 opplevde en av de klassike barnesykdommene på den 2001 Suzuki DF115 jeg da hadde, måtte jeg vente flere uker på time uten å få noen klar og avtalt dato. Til slutt ble motoren/båten min overført til et bittelite annet verksted som gjorde jobben. Når denne motoren gikk i stykker igjen i 2004 (powertrim var lekk da jeg skulle klargjøre for sjøsetting i slutten av april) gikk det flere uker før jeg bare fikk beskjed om at delene ikke kunne skaffes på en god stund da fabrikken i Japan var TOM. Jeg klaget på dette til Importør og bad om ikke de kunne ta av powertrim på en ny motor da jeg om bare noen få uker skulle på ferie på Vestlandet og selvfølgelig ville ha med båten. Importøren var MEGET storsinnet og ga meg da i steden en helt ny 2004 motor DET var jammen bra kundeservice det! Men hva hjalp det når Lundamo auto ikke hadde tid til å bytte motor på båten min.... Til slutt, etter noe diskusjon fikk jeg time 2 uker senere. Men før denne dagen opprant ble jeg oppringt av daglig leder som overstyrte sitt eget verksted og tok fra meg min avtalte time fordi de prioriterte montering av nysolgte båter og motorsykler. Jeg spurte når jeg kunne få time og fikk ikke noe sikkert svar. Slik det så ut akkurat da fikk jeg høre, kunne det i verste fall bli ut i august, noen uker etter min 4 ukers ferie. Jeg ringte da til Suzukiforhandleren i Verdal (10 mil unna) og de kunne ta jobben på få dagers varsel, men jeg måtte selv besørge frakt av den nye motoren (som da allerede hadde ligget en stund hos Lundamo) og min båt dit. Jeg ringte da importøren igjen og spurte om de virkelig aksepterte at en av deres forhandlere servet Suzukikunder så dårlig. De unnskyldte seg med at : jammen de selger så bra...? Men telefonsamtalen med importør hadde muligens virkning, for omsider fikk jeg satt på motoren hos Lundamo auto like før ferien min. Jeg har hørt flere påstå at denne forhandleren ikke prioriterer ettermarkedet, og bare prioriterer salg, men jeg skal ikke våge å påstå dette - ikke minst da jeg ikke vet hvor bra de prioriterer kundene i kjøpssituasjoner. Men min erfaring ved 2 garantireparasjoner var imidlertid heller dårlig. Jeg så ingen grunn til å krangle mer med forhandleren og gikk over til å bruke en annen (Dyrkorn) selv om dette har visse ulemper mht tilgjengelighet. Hos Dyrkorn fikk jeg også et godt tilbud på oppgradering fra 115 Hk til 140 Hk (nesten halv pris av Lundamo auto) som jeg selvsagt slo til på. Nå er jeg heldigvis en meget fornøyd Suzuki-eier. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Steinar S Svart 17.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2006 Det var nok dette jeg var redd for ja. De virket ivrige til å selge og påsto båten var under opplasting i Finnland, men hvordan kan den være det når dem ikke står som forhandler hos importør? Bør kanskje legge dem inn under tråden useriøs forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 18.Februar.2006 Del på Facebook Svart 18.Februar.2006 Dette med den aktuelle båt du henviser til i Finnland kan ikke jeg dessverre uttale meg om og ikke egentlig om de generelt er flinke med ettermarkedet sitt heller. Jeg ville bare fortelle om MINE erfaringer som ETT enkelt eksempel og håpet andre kunne enten avkrefte eller bekrefte det dårlige inntrykket jeg dessverre fikk av dem gjennom 3 år. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Vannskrekk Svart 18.Februar.2006 Del på Facebook Svart 18.Februar.2006 (redigert) "Bør kanskje legge dem inn under tråden useriøs forhandler". Dette kan godt være fjæra som blir til fem høns Steinar S - eller fulgeinfluensa hvis man skal kjøre det i moderne sjargong. Det er ingen ting i det som er skrevet her som tilsier at forhandleren er kjeltring. Dårlig service og gangsyn - kanskje? Men det er det mange av oss som stundom har. Forhandleren har eksistert med samme navn i mange år - uten at dett har blitt kommentert med ekstra store bokstaver i lokalpressa i Trondheim. Redigert 18.Februar.2006 av Vannskrekk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 19.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Ja ikke vet jeg, begynte bare å lure da dem selger buster uten å være forhandler. Nei dem har ikke gjort meg noe galt så jeg skal ikke ta steget å legge dem inn som useriøs forhandler. Takker forøvrig for alle svar og ser meg herved om etter en annen busterforhandler selv om det kan koste noen kroner mer. Sitér dette innlegget Link to post
Steinarau Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 Er det noe galt å kjøpe der en får det beste tilbudet da ? 5 år reklamasjonsrett gjelder da vel uansett forhandler etter norsk lov ??????? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 19.Februar.2006 Del på Facebook Svart 19.Februar.2006 I utgangspunktet er jeg helt enig. Man ønsker gjerne å kjøpe der det er billigst. Spørsmålet er imidlertid om ikke enkelte forhandlere prioriterer deg LAVT (blir satt sist i køen tidsmessig) uten at du klarer å dokumentere det, når du ikke har handlet hos dem. Burde ikke være sånn, men....? Ikke så kjekt om man blir sittende "med skjegget fullt av postkasser" når den lokale forhandleren ikke er villig til å ta garanti-/reklamasjonsreparasjonen før mange uker senere og i verste fall etter ferien din. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
ccob Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Da kan jeg jo fortelle min historie..... om Lundamo Auto. Det stemmer at ingen vill røre disse gutta da de selger mere motorer enn andre fra trondheim å nordover,(til og med utenfor sitt område) at de vet at båten de egentlig ikke selger er lastet opp i finnland, skal du ikke tro helt på, Noen av de selgerne der inne selger båter å utstyr som de ikke er godkjente til. Ta foreksempel ei jeg kjenner skulle ha seg en RANA båt, å selgeren ville ha Depositum for å holde av en av de 10 båtene de hadde å tok 1000 kr i depositum, det var greit helt til hun om bestemte seg, det tok noen dager før hun fant en båt på titek hun syntes var mer "handy".... resultatet? jo hun gikk til Lundamo auto å ville ha igjen depositumet, der fikk hun beskjed at "Nei, depositumet gir vi aldrig igjen, slik har vi gjort det bestandig." Jeg mener at det er litt feil. Jeg har selv blitt meget upopulær der inne for at en selger løy til meg.... Han påsto at BK hengeren var konkurs, å at TITEK som di nå selger var arvtageren.... jeg stusset litt på dette da jeg ikke har hørt noe om det.... etter 10 min tale om hvor elendig BK var som produkt gikk jeg......... var på BK sine hjemmesider, der sto det ingen ting. Jeg sendte mail til BK å lurte på hvem som eventuelt hadde igjen av dette merke for jeg er veldig fornøyd med produktet. BK ringte meg uka etter på å han som er hovedansvarlig for BK i Trøndelag var hissig du... Jeg fikk akkurat vite hva han mente om Lundamo.... så jeg fikk privat telefon nummeret til selgeren på stjørdal, å nå venter det en henger der på meg. Så hva jeg mener PERSONLIG om Lundamo Auto i Trondheim??? At selgere går over "grensene" til hverandre å selger er dårlig gjort, at selgerne ikke er ærlige er dårlig gjort, at de ikke følger valige normer å regler er dårlig gjort. Så et tips til slutt, Lundamo har to sjefer disse har vinter oplag på båter å sommer opplag på snøscooterer, HUSK 1 TING sørg får å dokumnetere hvilken tilstand ting var innleverte i. Ellers håper jeg nå at sommeren kan komme, jeg vill på sjøen. CCOB Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 (redigert) Rare greier. Trondheim er jo en rimelig stor by og båt-intr. er stigende. Likevel er det endel rot med forhandlere og service. Noen ser ut til ikke å FORSTÅ at det er fornøyde kunder som gir penger i kassa!! Min erfaring: Fische er "ute"... Flytta til et anonymt sted et støkke utafor byen (1-2 mil) og vanskelig å finne. samt varierende kundebehandling. Lundamo Auto har jeg ikke hørt "god-ord" om på år og dag! Titek på Nyhavna, i samarbeid med Båt & Scooter i Bruun-brygga viser å være det mest seriøse i dag! I tillegg har de FAGFOLK på plastreparasjoner (brukes av IF ++) og DET er mangelvare. (Kjøpte eTec av Fische (før de flyttet), men service ++ taes av Titek /Båt&Scooter) Redigert 25.Mars.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
dumbass Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 He..he.. jeg kjenner et par båteiere i Trondheim, som velger å bestille deler fra Kristiansund Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax2 Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hei, selv har jeg gode erfaringer med Industri og Marinedisel i Fjordgata, god service og anerkjennte produkter til greie priser. Har en hyttenabo som overhodet ikke har gode erfaringer med Lundamo Auto etter båt og motorkjøp der, så ble han "glemt" når det var snakk om en enkel reklamasjon på motoren. Kranglet vel med de i et par måneder før han fikk "tilbake" båt og motor uten at noe var gjort av det han reklamerte på. Fikk rettet på feilen av en uavhengig mekaniker, det tok mindre enn 20 minutter, og delen kostet vel et par hundringser. Hans erfaringer er vel oppsummert slik at de er dyktige på salg, men har laaaangt igjen på servicesiden........Har hørt en del skrekkhistorier, men de kan jo være noe overdrevet, men ingen røyk uten ild.... Selv fikk jeg fortalt at Askeladden var produsert i Polen, Mercury stort sett bare dritt og så videre..... fikk liksom ikke helt den store tilliten til dem etter det besøket..... Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Set at også Trondheim Marine selger Suzuki. http://www.trondheim-marine.no/33902/1398/33835-12634.html Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 (redigert) Er det lite konkurranse om kundene i Trondheim? For Yamaha så er det bare Strandveien fritid som er forhandler(En forhandler som forøvrig virker å være seriøs). Redigert 1.April.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Set at også Trondheim Marine selger Suzuki.http://www.trondheim-marine.no/33902/1398/33835-12634.html Helt ny og ukjent... Strandveien har jeg ikke hørt no´ vondt om Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ok67 Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Helt ny og ukjent... Tror de har eksistert noen år, ligger ikke så langt fra Biltema om jeg ikke tar feil. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Det var vel der Lundamo Auto var... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Brigg Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Det var vel der Lundamo Auto var... Ikke helt, Trondheim Marine ligger på andre siden av veien i forhold til der Lundamo Auto var tidligere. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
ok67 Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Stemmer det Brigg, om det er noen kobling mellom de to vet jeg ikke. (Vet heller ikke om når Trondheim Marine etablerte seg der, om det skjedde før eller etter at Lundamo Auto flyttet.) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Noen av eierne kalte seg Byneset Bildemontering tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Er det Byneset Bildemontering som er Trondheim Marine?? :eek: Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fjordrafting Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Hei Her er det mye jeg kjenner igjen om diverse forhandlere i Trondheim. Jeg driver med havrafting i Trondheim og har flere Suzuki motorer, Mercury og Yamaha motorer. Mine erfaringer hos de forskjellige varierer meget, av og til så sitter man å lurer på hvordan de klarer å holde på kundene sine. Slik de driver på. Men det som er enda mere skremmende er hvor lite villige enkelte av importørene er til å få fortgang i delelager situasjonene sine. Erfaringer etter flere år med diverse motormerker er følgende rangering basert på hvor lang tid det tar å få fikset ting: 1. Yamaha 2. suzuki 9. Mercury (de falt helt igjenom skalaen min) Løsning min er blitt å skaffe seg utstyr og kompetanse til å fikse det meste av 1. linje service selv. Og har god kontakt med flere mekanikkere, både forhandler og selvstendige, samt en god kontakt med Yamaha motor Scandinavia. Jeg har også fått samlet en del erfaring i å montere og rigge motorer, da vi gjør mye av dette selv. Det har kommet av at det er begrenset erfaring hos de lokale handlerne når vi snakker om de største motorene, da har vi masse erfaring å trekke på i min bransje. Så vinneren i min private kåring er Yamaha motorer levert av Faxvaag på Kvenvær. Der har jeg alltid fått kurante svar på det som måtte ha dukket opp, innen rimelig tid. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Marwin Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 ...Mine erfaringer hos de forskjellige varierer meget, av og til så sitter man å lurer på hvordan de klarer å holde på kundene sine. Slik de driver på.Men det som er enda mere skremmende er hvor lite villige enkelte av importørene er til å få fortgang i delelager situasjonene sine. Du beskriver en helt korrekt siruasjon! •Butikken i Fjordgata har det meste av "stæsj" til båten, ikke akkurat billig men.... •Erling Haug på Fosenkaia er rimelig på det DE leverer (Taug - beslag - taljer - klær +++) •Kombinasjonen Titek / Båt&Scooter synes JEG er fin: Butikk, plastexpert og motormekanikere som vet hva de driver med. •Som før sagt, sjappa i Strandveien har jeg ikke hørt no´ galt om, men har ingen egen erfaring derfra. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.