Jump to content

Hurra

M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

• 8 måneder senere...

Etter mange månders dvale i hagen forsøkte jeg å starte dyret 180 hk gammel Ford. Denne fyrte med en gang og uten røyk................ :lol: :lol:.

Resultatet ble at en med ny Merckruiser ble minsunnelig for han røykla en del........

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Er spent på om yanmaren starter også. Hadde litt problem i høst, men håper dette er borte nå.

Forresten. Bruker dere å starte motoren mens båten står på land? Ville vere litt kjipt å sjøsette båten, og så startet den ikke...

Og om man skal starte den på land: trenger motoren da vatn til kjøling for å bare teste om den starter noen få sekunder?

Har gjort dette med alle andre båter, og har ikke hatt noe problem med impellere eller at kjølevannet ikke kommer etterpå...

Er spent på om yanmaren starter også. Hadde litt problem i høst, men håper dette er borte nå.

Forresten. Bruker dere å starte motoren mens båten står på land? Ville vere litt kjipt å sjøsette båten, og så startet den ikke...

Og om man skal starte den på land: trenger motoren da vatn til kjøling for å bare teste om den starter noen få sekunder?

Har gjort dette med alle andre båter, og har ikke hatt noe problem med impellere eller at kjølevannet ikke kommer etterpå...

Tror det er lurt å smøre impelleren med litt vannfast fett før en eventuelt starter motoren uten vann. Med litt kinning og litt drift på motoren er ihvertfall min motor tom for vann.

Jeg har hver sesong gjordt dette. Stopper motoren med en gang jeg hører at alle sylinderene er med, og at det ikke er noen uventede lyder m.m. Dette vil si ca 5-10 sek kjøring.

Lykke til med oppstarten. Setter min ut rett over påske, da det er fjellet en tur først i år  :sailing:

[glow=red,2,300] GeV[/glow]

Mvh

`MINA`

Etter overhaling med mer så har jeg også fått startet opp motoren min igjen. Litt kinning så kom den som et skudd. Hadde koblet til ekstra kjølevann for her går det unna selv om det bare er en B20.

Nå er jeg klar for sjøen. Må bare tilfredsstille familien med skitur til fjellet i påsken og deretter er resten av året tilegnet sjølivets gleder :smiley:

Håper jeg ser dere der ute snart :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...