M/Y Ellen Marie Startet 10.Juli.2003 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2003 Jippi, ferien begyner idag. Sees på sørlandet Mvh Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
880 Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Etter mange månders dvale i hagen forsøkte jeg å starte dyret 180 hk gammel Ford. Denne fyrte med en gang og uten røyk................ :lol:. Resultatet ble at en med ny Merckruiser ble minsunnelig for han røykla en del........ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jonny Svart 3.April.2004 Link til dette innlegget Svart 3.April.2004 Gratulerer! Kjekt med slike gladnyheter i mellom alt det triste og vanskelige som det ofte er med gamle båtmotorer. Var nok en god følelse dette ja Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Gratulerer! Alltid alreit nå motoren starter med en gang etter vinteren. Selv er jeg også litt spent på det med motoren, men regner med at det skal gå veldig bra i år siden vi hadde full overhaling av den i fjor Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Baltic Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Godt å høre slike gladmeldinger,- håper det viser en trend for deg resten av sesongen også! Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Bank i bordet!!!! Og god påske Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
eysteind Svart 5.April.2004 Link til dette innlegget Svart 5.April.2004 Er spent på om yanmaren starter også. Hadde litt problem i høst, men håper dette er borte nå. Forresten. Bruker dere å starte motoren mens båten står på land? Ville vere litt kjipt å sjøsette båten, og så startet den ikke... Og om man skal starte den på land: trenger motoren da vatn til kjøling for å bare teste om den starter noen få sekunder? Har gjort dette med alle andre båter, og har ikke hatt noe problem med impellere eller at kjølevannet ikke kommer etterpå... Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Er spent på om yanmaren starter også. Hadde litt problem i høst, men håper dette er borte nå. Forresten. Bruker dere å starte motoren mens båten står på land? Ville vere litt kjipt å sjøsette båten, og så startet den ikke... Og om man skal starte den på land: trenger motoren da vatn til kjøling for å bare teste om den starter noen få sekunder? Har gjort dette med alle andre båter, og har ikke hatt noe problem med impellere eller at kjølevannet ikke kommer etterpå... Tror det er lurt å smøre impelleren med litt vannfast fett før en eventuelt starter motoren uten vann. Med litt kinning og litt drift på motoren er ihvertfall min motor tom for vann. Jeg har hver sesong gjordt dette. Stopper motoren med en gang jeg hører at alle sylinderene er med, og at det ikke er noen uventede lyder m.m. Dette vil si ca 5-10 sek kjøring. Lykke til med oppstarten. Setter min ut rett over påske, da det er fjellet en tur først i år [glow=red,2,300] GeV[/glow] Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Speedy Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Etter overhaling med mer så har jeg også fått startet opp motoren min igjen. Litt kinning så kom den som et skudd. Hadde koblet til ekstra kjølevann for her går det unna selv om det bare er en B20. Nå er jeg klar for sjøen. Må bare tilfredsstille familien med skitur til fjellet i påsken og deretter er resten av året tilegnet sjølivets gleder Håper jeg ser dere der ute snart Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.