Jump to content

Fantastisk fine bilder av seiling

Som

Recommended Posts

Kanskje skulle du ha prøvd det så du fikk tid til å reflektere over din holdning og manglende respekt for andres interesser. :puke:

Ååååå....har moralens vokter våknet?(det er minst 10 av deg i alle forum)

Kan ikke jeg få mene akkurat hva jeg vil om søvndyssende bilder på forumet? For meg er seiling totalt meningsløst: sitte i et badekar med en stor fille i en stang og vente på at det skal begynne å blåse??? Helt latterlig! Er det ikke lov å ha slike meninger? Eller er det ikke lov å si det høyt? Kanskje jeg kan tegne det....., Nei, nei nei....sorry DET går ikke an!

Jeg trenger ikke et sekund til for å reflektere over mine meninger om seilbåter, men kanskje du burde bruke lang tid på å sette deg inn i hva et forum er???

For å hjelpe deg litt på vei: Det handler om meningsutveksling, diskusjoner, forskjellige ståsteder, FRIE YTRINGER etc. Sa jeg noe stygt om "Som"??? Ikke i det hele tatt!!! Hvor er den manglende respekten?

Ååååå....har moralens vokter våknet?(det er minst 10 av deg i alle forum)

Kan ikke jeg få mene akkurat hva jeg vil om søvndyssende bilder på forumet? For meg er seiling totalt meningsløst: sitte i et badekar med en stor fille i en stang og vente på at det skal begynne å blåse??? Helt latterlig! Er det ikke lov å ha slike meninger? Eller er det ikke lov å si det høyt? Kanskje jeg kan tegne det....., Nei, nei nei....sorry DET går ikke an!

Jeg trenger ikke et sekund til for å reflektere over mine meninger om seilbåter, men kanskje du burde bruke lang tid på å sette deg inn i hva et forum er???

For å hjelpe deg litt på vei: Det handler om meningsutveksling, diskusjoner, forskjellige ståsteder, FRIE YTRINGER etc. Sa jeg noe stygt om "Som"??? Ikke i det hele tatt!!! Hvor er den manglende respekten?

Here we go again...

Klart det er lov å mene noe om at man ikke liker seilbåter. Og selvfølgelig er det fullstendig meningsløst å sitte å vente på vind. Det ER forsåvidt latterlig. Men likevel syns jeg det av og til er deilig å ikke ha det travelt. Og at man ikke nødvendigvis skal noe sted.

Men...hvorfor gidder du se på bildene, om du ikke er interessert? :wink:

Forøvrig var det i minst et av bildene en motorbåt!

Jeg trenger ikke et sekund til for å reflektere over mine meninger om seilbåter,

Nyttesløst å diskutere med folk som ikke forstår det de leser. Jeg skrev:

Kanskje skulle du ha prøvd det så du fikk tid til å reflektere over din holdning og manglende respekt for andres interesser.

Ellers mener jeg at du har rett til å mene og si det du vil, men du må huske på at trådstarter neppe ønsket seg en debatt om hvor kjedelig pinnebåter er. Jeg mener at du burde funnet en tråd som diskuterte det emnet eller startet din egen tråd om det.

Sa jeg noe stygt om "Som"??? Ikke i det hele tatt!!! Hvor er den manglende respekten?

Tror du muligens misforstod Pontius litt her.

Hvis en har en interesse som en har stor glede av og bruker mye tid og energi på så ønsker en gjerne å dele dette med likesinnede og andre. Dette er da positivt ment. Enhver har lov til å synes at dette høres drepende kjedelig ut, men en gir gjerne ikke så sterkt utrykk for det av hensyn til og respekt for den tiden/gleden som en skjønner andre har av dette.

Dette betyr å ha respekt for andres interesser og det er jo det Pontius ønsker i dette tilfellet.

Men...hvorfor gidder du se på bildene, om du ikke er interessert? :wink:

Forøvrig var det i minst et av bildene en motorbåt!

Forhåndsreklamen sa at det var "93 stk fantastisk flotte stemningsbilder", noe som i seg selv er fristende, selv om det skulle være seilbåter på dem. I denne årstiden lar til og med en ihuga motorbåtfantast seg friste av ALT som har med båtliv å gjøre. Når abstinensene blir for kraftig, faller kravet helt ned til seilbåtbilder.... (og det er langt!):wink:

At bildene i MINE ØYNE ikke var så flotte (for mye fokus på badekar med stang og fille som lå og fløt her og der), kunne jeg ikke vite på forhånd... Måtte se, måtte kommentere :yesnod:

og så er det seilbåter på ALLE :yesnod:

Klart "Som" skriver dette for å "tøyse" litt med oss motorbåtfolk, det er jo bare morsomt, men samtidig åpner det for et lite "soft-kick" tilbake...

Nyttesløst å diskutere med folk som ikke forstår det de leser.

Hva var det jeg ikke forstod?????

Jeg mener at du burde funnet en tråd som diskuterte det emnet eller startet din egen tråd om det.

Etter "Som" sin helt uskyldige avsluttning på sitt innlegg, er jeg TOTALT uenig med deg!

Hvis en har en interesse som en har stor glede av og bruker mye tid og energi på så ønsker en gjerne å dele dette med likesinnede og andre. Dette er da positivt ment. Enhver har lov til å synes at dette høres drepende kjedelig ut, men en gir gjerne ikke så sterkt utrykk for det av hensyn til og respekt for den tiden/gleden som en skjønner andre har av dette.

Ok, så du mener at alle som har meninger her på forumet skal "liste" seg litt, passe seg litt for at meningene ikke skal bli for sterke, ikke gjøre sånn at andre blir lei seg, kanskje snakke litt lavt også, eller rett å slett holde kjeft???

Hva var det jeg ikke forstod?????

Jeg skrev i mitt inlegg:

"Kanskje skulle du ha prøvd det så du fikk tid til å reflektere over din holdning og manglende respekt for andres interesser."

Og det tolket du som:

"Jeg trenger ikke et sekund til for å reflektere over mine meninger om seilbåter,..."

Får ta det med teskje da, selv om Skjælø allerede har forklart det for deg: Jeg angrep ditt syn på andres interesser, ikke ditt syn på seilbåter.

Hvis du leser innlegget mitt vil du se at jeg ikke har hevdet noen mening i det hele tatt. Jeg har kun definert det å ha manglende repekt for andres interesser som jeg mener du misforstod hos Pontius. Ser du senere har hatt et innlegg om hva det ikke var du forstod og det tror jeg må være det samme som jeg prøvde å forklare deg i innlegget. Lykke til ved neste gjennomlesning.

Jeg skrev i mitt inlegg:

"Kanskje skulle du ha prøvd det så du fikk tid til å reflektere over din holdning og manglende respekt for andres interesser."

Og det tolket du som:

"Jeg trenger ikke et sekund til for å reflektere over mine meninger om seilbåter,..."

Får ta det med teskje da, selv om Skjælø allerede har forklart det for deg: Jeg angrep ditt syn på andres interesser, ikke ditt syn på seilbåter.

Du skriver at jeg kanskje skulle "PRØVD DET" (referert til å sitte å kjede seg i badekar), jeg svarer:

Dette skrev jeg ETTER at jeg hadde redgjort for mitt syn på badekar. Kanskje fler som trenger en teskje?

Du skriver at jeg kanskje skulle "PRØVD DET" (referert til å sitte å kjede seg i badekar), jeg svarer:

Dette skrev jeg ETTER at jeg hadde redgjort for mitt syn på badekar. Kanskje fler som trenger en teskje?

Hva har badekar med dette å gjøre?

Får prøve meg som tolk igjen jeg da.

Pontius skrev: "Kanskje skulle du ha prøvd det så du fikk tid til å reflektere over din holdning og manglende respekt for andres interesser."

Altså, du skulle ha prøvd det fordi du da vil få tid/finne roen til å reflektere. Ikke for å oppdage at du liker/ikke liker å seile. Det har du jo gitt klart utrykk for hva du mener om.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...