bliss X Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Til å padle rundt i badekaret ditt! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Jeg skjønner at du er livredd for å mene noe som helst, kan være farlig det....Tenk hvis noen er uenig! Nei, min venn. Jeg er ikke redd for å hevde min mening, men jeg lar meg heller ikke trekke opp til å skulle hevde den med mindre jeg ønsker det selv. Angående det at noen da vil være uenig er jo et must i så henseende for ellers vil det til syvende og sist ikke komme noe konstruktivt ut av dette. Hva var det du ønsket jeg skulle si min mening om forresten og hvorfor trodde du i utgangspunktet at jeg vil være redd for å hevde den? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Guest Medusa Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Nei, min venn. Jeg er ikke redd for å hevde min mening, men jeg lar meg heller ikke trekke opp til å skulle hevde den med mindre jeg ønsker det selv. Angående det at noen da vil være uenig er jo et must i så henseende for ellers vil det til syvende og sist ikke komme noe konstruktivt ut av dette. Hva var det du ønsket jeg skulle si min mening om forresten og hvorfor trodde du i utgangspunktet at jeg vil være redd for å hevde den? Du kommer inn i tråden med en selvpåtatt rolle som tolk, samtidig som du ber meg om å ikke mene noe som andre kan oppfatte som ødleggende for deres båtinteresse (les: badekar med stor fille og stang). Pontius og undertegnede snakker litt forbi hverandre, men vet nok utmerket hva som blir sagt(skrevet) Hvis jeg ønsker meg tolketjenester skal jeg sende deg en forspørsel på IM. Forøvrig kan du mene hva du vil om hva du vil, det er et fritt land (inntil videre) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Flotte bilder. Ventetida til sjøsetting blir enda lengre nå føler jeg. Den stillheten og roen man opplever slike dager som på disse bildene er fantastisk. Eneste bilde idyllen ble brutt på var bilde nr 11 Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Ja, det var jo bildene det handlet om Jeg synes også det var flott bilder i begge linkene og ser frem til lange gode dager på sjøen. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Har nå fått studert alle bildene skikkelig, og synes de var meget stemningsfulle, selv om jeg ikke forstår bæret av hva Medusa skriver om her. Noen som vet hvor de er tatt? Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 (redigert) Har nå fått studert alle bildene skikkelig, og synes de var meget stemningsfulle, selv om jeg ikke forstår bæret av hva Medusa skriver om her. Noen som vet hvor de er tatt? Siden tilhører Bødø Seilforening. Ligger mange andre flotte bildeserier der også Redigert 22.Februar.2006 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Sonata 7 Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Fine bilder dette og altid hyggelig om vintern, tror jeg må ned i båten til helga og fyre så jeg kommer meg utpå snart. HEr er en liten serie til med fine bilder http://www.bratlie.no/seiling/fotografier.html Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 (redigert) For meg er seiling totalt meningsløst: sitte i et badekar med en stor fille i en stang og vente på at det skal begynne å blåse??? Helt latterlig!Her er et flott bilde av seiling fra en diskusjon for få dager siden: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&showt...ndpost&p=214852 Skulle likt å sett deg i den vannbrøyteren din i slike bølger! mvh. Barsk II (Forøvrig så visste jeg ikke at vi hadde så rappkjefta folk i FB1860 ) Redigert 22.Februar.2006 av Barsk II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Skulle likt å sett deg i den vannbrøyteren din i slike bølger! mvh. Barsk II (Forøvrig så visste jeg ikke at vi hadde så rappkjefta folk i FB1860 ) I FB1860 er det både rappkjefta og barske folk, både med og uten tekstilmotor Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Jeg synes dette var virkelig fine bilder. Det er våre gode stunder som skaper livskvalitet. Om det er en noen som ikke har sans for seilingens kvaliteter, så er det selvsagt helt greit for meg. Likevel synes jeg det er leit når noen åpenlyst uttrykker negative tanker om andres positive opplevelser fra en ellers sømmelig og fin båttur. Nå er det snart vår. Kun en skarve måned til vårjevndøgn. La oss kaste av oss den mørke årstids fremmanede demotiverende dragninger og se fremover mot mer livskvalitet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 I FB1860 er det både rappkjefta og barske folk, både med og uten tekstilmotor Kan du vennligst uttype dette med tesje og badekar? Fikk ikke noe svar Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Likevel synes jeg det er leit når noen åpenlyst uttrykker negative tanker om andres positive opplevelser fra en ellers sømmelig og fin båttur. Er det leit at jeg ikke har noen positive opplevelser rundt seiling/seilbåter, eller er det leit at jeg sier det? Er dette et forum for meningsutveksling hvor man helst ikke skal si hva man mener? Eller er det tonen i innleggene mine som er for krasse? Sitter det en gjeng med sarte sjeler her inne som ikke tåler en helt ufarlig diskusjon? Jeg er aktiv i mange forum, men har aldri fått motbør for å si hva jeg mener. At jeg bruker til tider litt skarp "tone" er kun for å vekke litt liv i Båtplassen. Etter min mening er det nødvendig! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Kan du vennligst uttype dette med tesje og badekar? Fikk ikke noe svar 1. Les tråden s a k t e en gang til. 2. Hjelper ikke det, gjenta punkt 1. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 (redigert) Noen som vet hvor de er tatt? Rett utafor moloen i Bodø og vestover langs Langstranda. På noen av bildene ser du en lykt, den markerer sundet mellom store og lille Hjertøy. Og bildene var nydelige - Mye ny bebyggelse langs Langstranda siden jeg flytta, ja! Mvh, Kjell. Redigert 22.Februar.2006 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
anton Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Jeg tror jeg ler meg skakk. Det er nesten ikke til å tro!! Her har noen prestert og tatt 93 bilder - alle uten et vindpust. Og det fra Bodø, som er kjent som DET vindhållet!! Jeg er selv seiler - og elsker seilbåter og seiling- men synes nok det hadde holdt med 3-4 av disse bildene, og ikke 93 stk. Synes ikke det er rart at dette skapte debatt. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 1. Les tråden s a k t e en gang til. 2. Hjelper ikke det, gjenta punkt 1. Har lest tråden flere ganger, og synes du utrykker deg særdeles uklart. Hva er f.eks FB1860? Noe greier fra forsvaret? Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Hva er f.eks FB1860?Frognerkilens Båtforening av 1860. mvh Barsk II (og jeg gleder meg derfor til å fortsette debatten med Medusa på brygga, i og med vi er i samme båtforening) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Frognerkilens Båtforening av 1860. mvh Barsk II (og jeg gleder meg derfor til å fortsette debatten med Medusa på brygga, i og med vi er i samme båtforening) Og jeg tror jeg setter opp et "killfilter" Maken til tåkeprat Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Og jeg tror jeg setter opp et "killfilter" Maken til tåkeprat Tåkeprat, tok ikke den Lasse? mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Er det leit at jeg ikke har noen positive opplevelser rundt seiling/seilbåter, eller er det leit at jeg sier det?Nei til begge spørsmål, men jeg synes du sier det på en sårende måte for dem som vil dele sine gode opplevelser. Hadde temaet f.eks. vært hva som er å foretrekke av seil- eller motorbåtliv hadde kanskje dine uttrykksmåter kunnet aksepteres.Er dette et forum for meningsutveksling hvor man helst ikke skal si hva man mener? Eller er det tonen i innleggene mine som er for krasse?Etter min oppfatning er dette et forum for meningsutveksling, men da i en anstendig tone med forhåpentligvis høy integritet. Friske debatter om politiske båtsaker og galmanns verk er helt ok for meg. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
bliss X Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Tåkeprat, tok ikke den Lasse? Dette kaller jeg tåkeprat: Dette skrev jeg ETTER at jeg hadde redgjort for mitt syn på badekar. Kanskje fler som trenger en teskje?Hva har badekar med dette å gjøre?DU trenger åpenbart en teskjeTil hva?Til å padle rundt i badekaret ditt! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Jeg tror jeg ler meg skakk. Det er nesten ikke til å tro!! Her har noen prestert og tatt 93 bilder - alle uten et vindpust. Og det fra Bodø, som er kjent som DET vindhållet!! Jeg er selv seiler - og elsker seilbåter og seiling- men synes nok det hadde holdt med 3-4 av disse bildene, og ikke 93 stk. Synes ikke det er rart at dette skapte debatt. For det første er det en link, som det er aldeles frivillig å klikke seg inn på. For det andre er det like frivillig om en ønsker å se på et eller mange bilder For det tredje kommer det helt klart fram at alle bildene er av seilbåter. Liker man ikke seilbåter, eller mange bilder av den type farkoster, virker det hel tullete å klikke seg inn, for deretter å komme med sure oppstøt. mvh Ben Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 22.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 Skal si bildene ga FULL TENNING hos enkelte skulle tro det var karrikaturer.... best å gå utvidet brannvakt i seilforeningen etter dette... Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 93 bilder kan lage storm i et vannglass tydeligvis. Disse bildene, som det forøvrig er valgfritt å klikke seg innom, gav meg noen fine minutter å bla igjenom, selv om det var vindstille og mange like bilder her. Utrolig at noen gidder å la seg provosere opp av oppgulp noen slanger fra seg her. Er det ikke best å "tie" det ihjel noen ganger ? La oss heller glede oss over at sesongen nærmerseg fort her nå PS : Jeg har også kikket igjenom mange av de andre bildene Bodø Seilforning har liggende på nettet. Kan anbefales for de som orker å kikke på slikt uten å la seg provosere Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.