Goddis77 Svart 22.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2006 En fin mulighet til å ødelegge en ellers helt okey tråd. Mange sider med diskusjon her nå, bare for at en la ut noen bilder ??? Ja ja, Medusa har jo bare vært her noen uker... roer seg med årene ...... eller? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Hei! Disse bildene er faktisk unike!!! I tillegg til flotte bilder og flotte båter, har faktisk fotografen klart å fange min hjemby Bodø på en vindstille dag, antagelig en eller annen Tirsdag under den ukentlige Tirsdagsregattaen. Hadde det vært "normale vindforhold" den dagen, hadde sansynligvis ikke disse bildene blitt tatt.?? Oppfattet diskusjonen i utgangspunktet mer som småfleipete med glimt i øyet hvor motor vs seilbåt er det som gjør livet verdt å leve, og det bør det vel være takhøyde for. Dette tok jo helt av.....skremmende, det er nesten så en kan fornemme lukten av brente flagg her!!! Noen som vet om det finnes seilersko i ekte skinn, med værne-tå?????? Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Oj, jeg hold på å sovne jeg.... Ja det må være en søvndyssende og givende hobby å sitte dønn rolig i timevis....Helt HERLIG!!! Pinnebåt = Seiling spenner over hele registeret fra total avkobling til fullt adrenalin kick... Holde i et ratt fra punkt a til punkt b derimot.... Sitér dette innlegget TMS Link to post
Som Svart 23.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Flott bilde TMS, glir rett inn i rekken av flotte bilder med seilbåter på....og hvis Medusa har våknet igjen så får du sikkert glimrende omtale derfra snart.... Og til dere andre motorbåtfolk Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 (redigert) Mens vi er inne på de litt mer fartsfylte sidene ved seiling: Videosnutt fra sommerens Shetland Race Vi kommer nok opp i en 12-14 knop i denne surfen. Max speed var over 19 knop. Redigert 23.Februar.2006 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Guest Medusa Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 jeg synes du sier det på en sårende måte for dem som vil dele sine gode opplevelser. Sårende måte? For tydelig mener du? Totalt uenig, og her har ikke du heller fasiten. Etter min oppfatning er dette et forum for meningsutveksling, men da i en anstendig tone med forhåpentligvis høy integritet. Er det du som bestemmer hva jeg mener er anstendig? For det første er det en link, som det er aldeles frivillig å klikke seg inn på. For det andre er det like frivillig om en ønsker å se på et eller mange bilder For det tredje kommer det helt klart fram at alle bildene er av seilbåter. Liker man ikke seilbåter, eller mange bilder av den type farkoster, virker det hel tullete å klikke seg inn, for deretter å komme med sure oppstøt. mvh Ben Hadde du lest tråden før du skrev dette, hadde du sett at det startet med en litt små-humoristisk vri. Det var ikke jeg som startet oppgulpet, det kom etter tåpelige reaksjoner på mine uskyldige spark. Skal si bildene ga FULL TENNING hos enkelte skulle tro det var karrikaturer.... best å gå utvidet brannvakt i seilforeningen etter dette... Jeg diskuterer gjerne, men "tenner" bare på motorbåter! En fin mulighet til å ødelegge en ellers helt okey tråd. Mange sider med diskusjon her nå, bare for at en la ut noen bilder ??? Ja ja, Medusa har jo bare vært her noen uker... roer seg med årene ...... eller? Men jeg har lest her i årevis... Er dine ord mer verdt fordi du er 1. styrmann?? Oppfattet diskusjonen i utgangspunktet mer som småfleipete med glimt i øyet hvor motor vs seilbåt er det som gjør livet verdt å leve, og det bør det vel være takhøyde for. ENDELIG en som skjønte starten av tråden! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Og jeg tror jeg setter opp et "killfilter" Fint. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Flott bilde TMS, glir rett inn i rekken av flotte bilder med seilbåter på....og hvis Medusa har våknet igjen så får du sikkert glimrende omtale derfra snart.... Og til dere andre motorbåtfolk Neida, jeg syns det så skikkelig artig ut jeg! Mange ganger når jeg kjeder meg tar jeg en bøtte med kaldt vann å slår i mitt eget hodet. Skikkelig action! Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 23.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2006 Og ellers har du det bra !!! Elwaro 30 - snekke !!! Mange seilbåter kjører i ring rundt deg for motor. Sylskarpe meninger gjør seg ofte best usagt:-) KK Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
giver Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Ikke i det hele tatt!!! Hvor er den manglende respekten?I din avatar! "Jeg trenger ikke et sekund til for å reflektere over mine meninger om seilbåter,..." Dette skrev jeg ETTER at jeg hadde redgjort for mitt syn på badekar. Kanskje fler som trenger en teskje? Refleksjoner er kanskje ikke din sterke side. Er teskjeen i AG? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 I din avatar! Javel. Refleksjoner er kanskje ikke din sterke side. Nei. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Hadde vi ikke inne en krabat for en stund siden som het Ship of fools - som pussig nok også lå i Frognerkilen - og som tok et sterkt og markant farvel med Baatplassen...? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Og ellers har du det bra !!! Elwaro 30 - snekke !!! Mange seilbåter kjører i ring rundt deg for motor. Sylskarpe meninger gjør seg ofte best usagt:-) KK Så-Så!!! Har sittet lenge og lest det som er skrevet i denne tråden. Mye dritt er kastet. men at en Elwaro 30 blir forbikjørt av en pinnebåt, da går vi vel langt!! Flott staslig snekke som jeg har selv har hatt mye glede av. La oss heller begynne å hilse på hverandre på fjorden! Jeg gjør stadig forsøk på en hyggelig hilsen til seilfolket. De snur seg bare en annen vei, Ikke rart det blir slike meningsytringer. Vel, vel, jeg kunne bare ikke la være å ta med disse refleksjonene. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Guest Medusa Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Hadde vi ikke inne en krabat for en stund siden som het Ship of fools - som pussig nok også lå i Frognerkilen - og som tok et sterkt og markant farvel med Baatplassen...? Men jeg har kommet for å bli.... Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Velkommen til oss! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Hmmm...får en liten følelse av at du ikke mener det...., men det spiller ingen rolle. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 hmm.. Mer tesje og badekar filosofi? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Det er det eneste jeg kan love. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Ref. avataren din Medusa... Grei nok for meg men noen kan jo få assosiasjoner til "kiss my ass" ? P.S! Avatarer kan være en seriøs sak her på BP Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Båtfareren Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 skjønner ikke hva dere bråker om!! Dere er furtne , grinebitere. Hvis dere ikke tar dere sammen, sladrer jeg til deres bedre halvdel og da må dere være hjemme i båtsesongen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Seiling sett med Medusa briller? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Tine IV Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Rart det blir krig her i verden Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Seiling sett med Medusa briller? Samme fart, ser kjempe-fornøyd ut...JA, dette kan helt sikkert sammenlignes med min oppfattning av seiling. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Krangle om båttyper??? Det er bare å følge naturens gang. Det starter som regel med: 1. Planende sjøplager i ulik format 2. Snekker og tværrgatter 3. Råttende skøyter 4. Siræva mastebåter 5. Penalet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.