Jump to content

Fantastisk fine bilder av seiling

Som

Recommended Posts

En ting som stadig undrer meg. Hvorfor MÅ enkelte motorbåteiere på død og liv fortelle hvor kjedelig det er å seile :confused:

Andre vanlige bastante utsagn om seilere (fra motorbåtfolket):

- Seilere er arrogante og overholder ikke vikeplikt for nyttetrafikk (eller annet).

- Seilere bruker sjeldent seilene - mest motoren. Kan ofte ikke seile.

- Man kommer jo ikke frem ved å seile (frem vil si fortest mulig til land :lol: )

Hvorfor kommer motorbåtfolket så ofte med slike uoppfordrede påstander??

Jeg har for lenge siden trukket min egen konlusjon. Det kan ikke dreie seg om annet enn misunnelse ( og det er jo forståelig).

Redigert av "Mathilde" (see edit history)

forøvrig er det ganske interessant, at de med de til gangs mest "saktegående" båtene, alltid er først på plass i gjestehavnene. Når motorgutta søvndrukkent dukker opp under kalesja ( trøtt etter nattens aggregatkjøring ? ) da glir seilerne rundt i havnebassenget, og sikrer seg de beste plassene, etterhvert som motorgutta drar seg avgarde...

Suzuki

No boat needed..

En ting som stadig undrer meg. Hvorfor MÅ enkelte motorbåteiere på død og liv fortelle hvor kjedelig det er å seile :confused:

Andre vanlige bastante utsagn om seilere (fra motorbåtfolket):

- Seilere er arrogante og overholder ikke vikeplikt for nyttetrafikk (eller annet).

- Man kommer jo ikke frem ved å seile (frem vil si fortest mulig til land :lol: )

Hvorfor kommer motorbåtfolket så ofte med slike uoppfordrede påstander??

Jeg har for lenge siden trukket min egen konlusjon. Det kan ikke dreie seg om annet enn misunnelse ( og det er jo forståelig).

Jeg lar meg velvillig rive med. :lol:

Mye sant i dette.

Men jeg må legge til at det finnes mange hyggelige seilerfolk. Faktum er at seilfolket legger seg ofte på svai når kvelden kommer. De ankommer gjerne noe sent, og da er som regel de beste plassene borte.

Seile kan de sikkert. Men når vinden er frisk, ser vi ofte nakne master nedover fjorden. Vinden kommer kanskje fra den gale kanten?

Hadde seilfolket hatt en filosofi at dety å seile er en del av turen, tror jeg flere hadde gått for seil. Turen til målet er jo en stor del av reisen. (Derfor liker jeg snekkefart.)

Tror seilfolk er som andre båtfolk. Det finnes mange avarter her også.

Men en ting burde vi ha felles! Vi burde hilse tilbake når den andre hilser. :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Medusa:

I begynnelsen av denne tråden skrev du noe sånt som at på hvert forum finnes det minst 10 moralens voktere.

De fleste fora har også en betydelig kvote kverulanter. Men det er sjelden man opplever en bidragsyter som til de grader krever å fylle denne kvoten alene.

For øvrig foreslår jeg at du tar i mot tilbudet fra Barsk om å ta debatten på brygga i Frognerkilen.

Håper ikke denne håpøse debatten demper lysten til å legge ut bilder av båter med og uten seil.

Medusa:

I begynnelsen av denne tråden skrev du noe sånt som at på hvert forum finnes det minst 10 moralens voktere.

Beklager at jeg glemte deg, tallet er selvsagt 11.

De fleste fora har også en betydelig kvote kverulanter. Men det er sjelden man opplever en bidragsyter som til de grader krever å fylle denne kvoten alene.

Takk for komplimentet, men jeg gjør så godt jeg kan... :blush:

For øvrig foreslår jeg at du tar i mot tilbudet fra Barsk om å ta debatten på brygga i Frognerkilen.

Det kan jeg sikkert, men jeg tror ikke han er der før om et par måneder!?

Håper ikke denne håpøse debatten demper lysten til å legge ut bilder av båter med og uten seil.

Jøss, her er jeg enig med deg.

De aller fleste venter på våren.

Noen har båten godt innpakket i båthavna.

Andre ligger innefrosset med flere kilometer is utenfor seg.

Bare noen få har mulighet til å bedrive båtliv som man selv har lyst.

Ikke rart det kommer fram mye frustrasjon i disse linjer.

Har på en mandag kveld fått en flaske XANTÈ. En likør med en litt skjelden smak. En blanding av pære og cognac.

Den får tankene til å tenke på noe helt annet. :cheers:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...