Gnisten Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Da forsøker jeg å roe gemyttene litt med et bilde fra fredelig seilas med tre generasjoner på fordekket. Den yngste i barnevogn - og under spinnaker - hva fant mann ikke på i yngre dager..... Hey hey ! Hvem er blondinen ? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
tuffff Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Veldig så sinna, da. Skjønner ikke helt den frustrasjon som råder her. Det er jo mars allerede i morgen. Første vårmåneden og de ivrigste viser seg på slippen om noen dager for å løfte på presseningen - selv om det snør ad hel....... akkurat i dag. La nå de som vil seile få seile og de som vil motre gjøre det. For egen del så synes jeg begge deler er både moro og koselig - helt avhengig av sinnstilstand. Har hatt alt fra seiljolle til liten kjølbåt og sjekter og cabincruiser og seilbåt igjen. Like moro alt sammen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 OT Hei Din nåværende seilbåt skulle tilfeldigvei ikke være denne . mvh en undrende giver Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Nei, det er ikke den. Min har teakdekk. Jeg er offline på hjemmepc'en nå. Der her jeg noen bilder jeg skal sende deg når jeg kommer online igjen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Hvis moderator syns dette er OK, kommer jeg også til å senke listen for ord & uttrykk! Noen ganger må man bare senke seg til samme nivå for å kunne kommunisere. Jeg antar du anser dette- eller lavere for et rimelig nivå. Selv er jeg "født og oppvokst" i Frognerkilen Baatforening af 1860. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Noen ganger må man bare senke seg til samme nivå for å kunne kommunisere. Jeg antar du anser dette- eller lavere for et rimelig nivå. Da tar du totalt feil! Les tråden en gang til, så ser du kanskje hvorfor nivået har utviklet seg slik det har. Min påstand er at jeg har krasse meninger og liker å provosere, men jeg forsøker likevel å vise respekt for de som ønsker en diskusjon. Og da mener jeg diskusjon, og ikke innlegg som kun har som formål å kritisere de som diskuterer. For min del begynte denne diskusjonen med et (fra min side) fleipete sleivspark tilbake til "Som", som var opptatt at det var SEILBÅTER på ALLE bildene. Les deretter innleggene som kommer i tur og orden for å fortelle meg om manglende respekt, dårlige holdninger, for sterke meninger, synd du ikke sovna, oppgulp, rappkjefta, osv .osv Og helt til slutt (så langt) kommer du og kaller meg ra***øl. Hvis noen har senket nivået i denne diskusjonen til bunn nivå, så er det vel ikke meg??? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Da tar du totalt feil! Jeg mener ikke at du er et ra***øl. Det henviste til avataren din, der du samtidig reklamerer for FB1860. Personlig ser jeg ingen verdi i din form for kommunikasjon. Den minner mest om formålsløs kverulering. Jeg er innmari bra på kverulering, egentlig skulle jeg blitt jurist, men så ble jeg ingeniør istedet. Et stort tap for advokatstanden. Hvis Hulda tar feil, så er det innen tekniske spørsmål, ikke ellers. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Jeg er innmari bra på kverulering, egentlig skulle jeg blitt jurist, men så ble jeg ingeniør istedet. Et stort tap for advokatstanden. Med ditt snevre blikk og den mangelfulle forståelsen av noe så enkelt som denne tråden, tror jeg vi skal takke Gud for at du ikke ble jurist. Personlig ser jeg ingen verdi i din form for kommunikasjon. Hvis du "personlig" ikke ser noen verdi i min form for kommunikasjon, hvem er det da som skriver dette? Din sekretær? (som kverulant når du meg bare til knærne ) Sitér dette innlegget Link to post
Båtfareren Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Herregud , ta dere no sammen . Er det noen som ser lyst på livet her da ??? Dere er veldig opptatt av dere selv . Bra det , men for oss andre blir det vel litt mye .Eller ??? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Samme fart, ser kjempe-fornøyd ut...JA, dette kan helt sikkert sammenlignes med min oppfattning av seiling. Legger merke til at du antyder at seiling ikke går særlig fort, men hvor ofte kan du dra wakebord etter en elwaro 30, sånn som man kan med en seilbåt? (NB! 16Mb fil!) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Jeg har også fått lest denne tråden, og kan si meg enig med de som synes det var mange flotte bilder i denne tråden. For seilbåtentusiaster var de samme bildene enda finere kan jeg tenke meg! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Blanco Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Legger merke til at du antyder at seiling ikke går særlig fort, men hvor ofte kan du dra wakebord etter en elwaro 30, sånn som man kan med en seilbåt? (NB! 16Mb fil!) synes å dra kjensel på Party Girl av Haugesund her? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
CB. Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Dette var da en lun humoristisk tråd. Jeg likte spesielt godt den med badekar og teskje Jeg registrerte at Astor hilser både titt og ofte til det tekstilkledde folk men får skjelden respons tilbake. Det løser du enkelt med å dra båten opp i halvplan like før du er forbi. Om ikke annet får du en vinkende neve http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/html/emoticons/4funny.gif Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Spinnaker Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Etter å ha lest denne tråden og sett på bilder av seilbåter så er det en ting som er sikkert, og det er at det stort sett er greit med både seilbåt, robåt, motorbåt, og gud vet hva, men derimot eierne er det noe virkelig galt med både titt og ofte. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
pete Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Det er tydelig at noen har alvorlige abstinenser etter seilbåt. Her ligger masse bilder fra vår seilforening. Båtene er Færdersnekker , en konstuksjon fra ca. 1910, bygd på de tradisjonelle fiskebåtene fra Ytre Oslofjord. Færder Seilforening Til de som ikke orker seilbåt- ikke åpne linken, så slipper vi som synes dette er moro, sure oppgulp fra deres hold. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Nå MÅ isen gå så vi kommer oss utpå .................... Tine II Godt sagt, Tine! Dette her oser av vinterfrustrasjon som vi alle har. Men det var moro å lese gjennom hele tråden! Mange friske innlegg! Vi ses på sjøen i sommer .... ALLE SAMMEN ........! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
troja Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Vi ses på sjøen i sommer .... ALLE SAMMEN ........! mulig det blir noen ekstra bordinger mot enkelte båt typer i sommer med sine 2x450 hk vannjett og sine 43 kn så tar vi i gjenn det meste båten er også fin som rambukk Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Til de som ikke orker seilbåt- ikke åpne linken, så slipper vi som synes dette er moro, sure oppgulp fra deres hold. DET var en fleip... Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Det kan være artig med litt meningsutveksling, men bortsett fra innleggene som har med bildene å gjøre, kan jeg ikke huske å ha sett maken til lavmål (jeg har riktignok ikke finlest alle innleggene). Eivind Sitér dette innlegget Link to post
VindiHaaret Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Legger merke til at du antyder at seiling ikke går særlig fort, men hvor ofte kan du dra wakebord etter en elwaro 30, sånn som man kan med en seilbåt? (NB! 16Mb fil!)Denne er fin, har tillete meg å ta kopi for å vise den til svigerfar (som har seglbåt) på søndag. mvh Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
Båtfareren Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 ja, ja gutter , det går nok bra med dere alle . Sammen skal vi ha det så fint og bra sammen alle folkeslag alle relligioner . God sesong , når den kommer Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 (redigert) Noen som har flere flotte seilebåt bilder. Trenger det etter å ha skumlest igjennom dette vrøvlet. Jeg har ikke tilgang på noen sjøl her jeg er nå. Flere flott bilder, anybody ? Redigert 1.Mars.2006 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
vikers Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 ... Jeg har ikke tilgang på noen sjøl her jeg er nå. Flere flott bilder, anybody ? Tilgang til nettet, men ikke til seilbåtbilder? Google, Kvasir, Yahoo etc. etc... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Flere bilder? En Bilderigg fra Volvo Ocean Race Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Blanco Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 (redigert) snøføyka Mange bilder under teksten. Redigert 1.Mars.2006 av Blanco (see edit history) Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.