"Mathilde" Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 (redigert) En ting som stadig undrer meg. Hvorfor MÅ enkelte motorbåteiere på død og liv fortelle hvor kjedelig det er å seile Andre vanlige bastante utsagn om seilere (fra motorbåtfolket): - Seilere er arrogante og overholder ikke vikeplikt for nyttetrafikk (eller annet). - Seilere bruker sjeldent seilene - mest motoren. Kan ofte ikke seile. - Man kommer jo ikke frem ved å seile (frem vil si fortest mulig til land ) Hvorfor kommer motorbåtfolket så ofte med slike uoppfordrede påstander?? Jeg har for lenge siden trukket min egen konlusjon. Det kan ikke dreie seg om annet enn misunnelse ( og det er jo forståelig). Redigert 27.Februar.2006 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Jeg har for lenge siden trukket min egen konlusjon. Det kan ikke dreie seg om annet enn misunnelse ( og det er jo forståelig). Her lukter det Nobelspris i grunnfundert tenkning lang vei. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Krangle om båttyper??? Ingen som krangler her, bare rett og slett litt vinterhygge. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 forøvrig er det ganske interessant, at de med de til gangs mest "saktegående" båtene, alltid er først på plass i gjestehavnene. Når motorgutta søvndrukkent dukker opp under kalesja ( trøtt etter nattens aggregatkjøring ? ) da glir seilerne rundt i havnebassenget, og sikrer seg de beste plassene, etterhvert som motorgutta drar seg avgarde... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Kan ikke huske at jeg har lest et mer intetsigende innlegg (i så fall må jeg ha skrevet det selv), hva i all verden er du du mener? Hvem er hvem i denne forvirrende poesi? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Kan ikke huske at jeg har lest et mer intetsigende innlegg Nei du har vel ikke det. Faktisk overrasker det meg at du kan lese i det hele tatt. Inleggene dine så langt, signaliserer ikke akkurat dannelse man forbinder med grunnleggende evner som lesing og skriving. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Tine IV Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Nå MÅ isen gå så vi kommer oss utpå .................... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Inleggene dine så langt, signaliserer ikke akkurat dannelse man forbinder med grunnleggende evner som lesing og skriving. Innlegg skrives med 2 n'er... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 En ting som stadig undrer meg. Hvorfor MÅ enkelte motorbåteiere på død og liv fortelle hvor kjedelig det er å seile Andre vanlige bastante utsagn om seilere (fra motorbåtfolket): - Seilere er arrogante og overholder ikke vikeplikt for nyttetrafikk (eller annet). - Seilere bruker sjeldent seilene - mest motoren. Kan ofte ikke seile. - Man kommer jo ikke frem ved å seile (frem vil si fortest mulig til land ) Hvorfor kommer motorbåtfolket så ofte med slike uoppfordrede påstander?? Jeg har for lenge siden trukket min egen konlusjon. Det kan ikke dreie seg om annet enn misunnelse ( og det er jo forståelig). Jeg lar meg velvillig rive med. - Seilere er arrogante og overholder ikke vikeplikt for nyttetrafikk (eller annet). Mye sant i dette. Men jeg må legge til at det finnes mange hyggelige seilerfolk. Faktum er at seilfolket legger seg ofte på svai når kvelden kommer. De ankommer gjerne noe sent, og da er som regel de beste plassene borte. - Seilere bruker sjeldent seilene - mest motoren. Kan ofte ikke seile. Seile kan de sikkert. Men når vinden er frisk, ser vi ofte nakne master nedover fjorden. Vinden kommer kanskje fra den gale kanten? - Man kommer jo ikke frem ved å seile (frem vil si fortest mulig til land ) Hadde seilfolket hatt en filosofi at dety å seile er en del av turen, tror jeg flere hadde gått for seil. Turen til målet er jo en stor del av reisen. (Derfor liker jeg snekkefart.) Tror seilfolk er som andre båtfolk. Det finnes mange avarter her også. Men en ting burde vi ha felles! Vi burde hilse tilbake når den andre hilser. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
wave Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Medusa: I begynnelsen av denne tråden skrev du noe sånt som at på hvert forum finnes det minst 10 moralens voktere. De fleste fora har også en betydelig kvote kverulanter. Men det er sjelden man opplever en bidragsyter som til de grader krever å fylle denne kvoten alene. For øvrig foreslår jeg at du tar i mot tilbudet fra Barsk om å ta debatten på brygga i Frognerkilen. Håper ikke denne håpøse debatten demper lysten til å legge ut bilder av båter med og uten seil. Sitér dette innlegget Link to post
Bavaria 40 Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Artig og se hvordan dere får tiden til å gå med diskusjoner Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Medusa: I begynnelsen av denne tråden skrev du noe sånt som at på hvert forum finnes det minst 10 moralens voktere. Beklager at jeg glemte deg, tallet er selvsagt 11. De fleste fora har også en betydelig kvote kverulanter. Men det er sjelden man opplever en bidragsyter som til de grader krever å fylle denne kvoten alene. Takk for komplimentet, men jeg gjør så godt jeg kan... For øvrig foreslår jeg at du tar i mot tilbudet fra Barsk om å ta debatten på brygga i Frognerkilen. Det kan jeg sikkert, men jeg tror ikke han er der før om et par måneder!? Håper ikke denne håpøse debatten demper lysten til å legge ut bilder av båter med og uten seil. Jøss, her er jeg enig med deg. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Innlegg skrives med 2 n'er... jøss; ikke bare kan du lese og skrive, du kan jammen meg telle også. Imponert... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Astor Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 De aller fleste venter på våren. Noen har båten godt innpakket i båthavna. Andre ligger innefrosset med flere kilometer is utenfor seg. Bare noen få har mulighet til å bedrive båtliv som man selv har lyst. Ikke rart det kommer fram mye frustrasjon i disse linjer. Har på en mandag kveld fått en flaske XANTÈ. En likør med en litt skjelden smak. En blanding av pære og cognac. Den får tankene til å tenke på noe helt annet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Baywatch Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 ...Men tilbake til bildene, synes de var fine jeg. Kom gjerne med flere! Selv om jeg blir enda mer syk etter å skaffe meg seilbåt når jeg ser slike bilder At noen synes det er kjedelig å seile, provoserer meg ikke! Cand. noe, som liker både motor- og seilbåter, men som holder en knapp på seil Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 (redigert) Legger inn et par bilder fra sommerens øvelse i det medusanske badekar. Uansett, det viktigste er å ha mulighet til å komme seg på sjøen. Redigert 27.Februar.2006 av wave (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Legger inn et par bilder fra sommerens øvelse i det medusaske badekar. Fine bilder det.... Uansett, det viktigste er å ha mulighet til å komme seg på sjøen. Sant nok Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Det kan jeg sikkert, men jeg tror ikke han er der før om et par måneder!?Kanskje like greit, vannet er veldig kaldt nå.... mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Kanskje like greit, vannet er veldig kaldt nå.... mvh Barsk II Skal du kaste meg på sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Skal du kaste meg på sjøen?Antagelig ikke. (aldri prøvd før...) mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Antagelig ikke. (aldri prøvd før...) mvh Barsk II Uhhhh....Barsk er en skikkelig tøffing-han har ikke bestemt seg for om han skal kaste meg på sjøen... Nå vart æ ' skræmt! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Uhhhh....Barsk er en skikkelig tøffing-han har ikke bestemt seg for om han skal kaste meg på sjøen... Nå vart æ ' skræmt!Ut fra avataren ser det ut som du allerede står klar til å hoppe på sjøen, så det blir nok ikke nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Da forsøker jeg å roe gemyttene litt med et bilde fra fredelig seilas med tre generasjoner på fordekket. Den yngste i barnevogn - og under spinnaker - hva fant mann ikke på i yngre dager..... Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Hulda Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Ut fra avataren ser det ut som du allerede står klar til å hoppe på sjøen, så det blir nok ikke nødvendig. Du misforstår, det du ser er ra***øl-av-1860... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Du misforstår, det du ser er ra***øl-av-1860... Hvis moderator syns dette er OK, kommer jeg også til å senke listen for ord & uttrykk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.