Jump to content

Motordeler - overgangstabell- alt. deler

Anabelle

Recommended Posts

En ting jeg faktisk savner her på baatplassen er en oversikt over alternative deler til f.eks motor og andre båtdeler. For eksempel for oss som bor i innlandet er det ikke alltid så enkelt å få besøkt båtutstyrsforretninger - verksteder i åpningstiden da vi må kjøre til en kystby for  å finne disse.

Et eksempel er oljefilter. Til min Yanmar fant jeg ut at jeg heller kan kjøpe filter "OC115" hos Mekonomen i stedet for hos en Yanmarforhandler. Billigere, enklere og sansynligvis bra nok.

Kunne baatplassen kanskje opprettet en slags oversikt over slike tilsvarende tilfeller. Altså en slags oversiktstabell over alternative deler.

Bare et forslag..   :cheers:

Fortsatt god sommer,

*Anabelle*

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Mange av de som leverer alternativer har overgangstabeller tilgjengelig. Se på dette Adobe-dokumentet fra Fram, som er en av de store på alle typer filter: http://www.frameurope.se/default.asp?itemi...699&selItemID=1

Ellers er http://www.eurofritid.no/ et alternativ. De også vet hva du skal ha basert på motortypen din, og levere alle varer i oppkrav på et par dager.

Hilsen Ludde

Jepp, eurofritid er en flott leverandør i så henseende, og dekker egentlig mye av det jeg etterlyste. :cheers:

Derfor kanskje vi kunne nøyd oss med å sortere litt linker. Jeg vet at vi har tråder med anbefalte båtlinker, men jeg synes kanskje det hadde vært OK med litt mer sortering som går spesifikt på dette med deler. Kanskje begynt med å dele inn i motor merker osv, men det er mulig det blir litt for mye administrering.  

Kan jo begynne å ha de i "åpent forum" så dersom det tar av litt mer kanskje adm. gutta ønsker å dele inn litt mer.

Bare artig å lufte litt ideer  :cool:

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Meldte ikke dilla seg frivillig til å oprette en slik tabell for en tid tilbake?  Eller husker jeg feil

Dere får nå med dere alt og da... :wink: Det stemmer det, i hine hårde dager klarte Gunga Din å fyre meg opp så jeg begynte på et utkast. Det er bygget etter samme lesten som drivstoffbørsen, så kan man å bruke det ene, kan man også å bruke det andre.  :smiley: Jeg fikk inntrykk av at det var ikke så stor stemning for en slik sak ellers i Support, så jeg la prosjektet på is. Det som er gjort så langt, ligger HER. Det som evt. gjenstår, er å tenke litt igjennom hvordan det skal fungere.

* Hva skal registreres av opplysninger? Dvs felter som må ligge i systemet. Som igjen vil si søkemuligheter for å kunne finne igjen ting.

Jeg har forsøkt å tenke litt på disse tingene når jeg lagde utkastet, men som vanlig: Flere hoder tenker vanligvis bedre enn et. Dere kan gjerne ta en titt på utkastet, teste å legge inn litt og begynne å skissere litt hva dere mener må være med av felter for at dette skal bli brukendes. I de feltene hvor det er aktuelt - hva skal dropdown/verdiliste inneholde av valg, osv.

Er det stor nok stemning, kan jeg ikke love noe - men jeg regner da med at Support gjør en ny vurdering av saken. I tillegg må noen gjøre programmeringen, og her kan jeg ikke love noe, min egen båtsesong er snart like rundt hjørnet, og da er det ikke så interessant å sitte i timesvis og programmere... Men spørs selvsagt hvor mye som må gjøres av endringer på utkastet, kanskje behøves det ikke så mye endringer?

Joda, dette har jeg tro på!! :wink:

Må nesten bli noe ala det som er begynt på her. Fikk ikke lagt inn noe, men alt er sikkert ikke helt oppe enda. Er enig at slikt kan man ikke bruke disse fine sommerkveldene til nå.

Ta det til høsten.

Et felt som bør være med som et valg er originalt og "uoriginalt" varenummer.

Ta deg ferie nå batdilla, dere jobber nok på denne siden som dere gjør ellers!

Mvh

Anabelle :smiley:

...Fikk ikke lagt inn noe

Et felt som bør være med som et valg er originalt og "uoriginalt" varenummer.

Det virket ikke pga endringer som er gjort ellers siden jeg lagde dette utkastet. Men nå skal det fungere igjen!

Har lagt til 2 nye felter: Varenummer original del og varenummer byttedel.

Også har saken fått navn - kalte den like godt Delebørsen...

Så nå er det fritt fram å teste igjen. Faktisk så anbefaler jeg at de som er interesserte i en slik sak bruker noen minutter på å legge inn relevante eksempler. Det er mye lettere å mene noe om det når man har konkret erfaring med å legge inn noe, i tillegg til å finne fram i det som andre har lagt inn.

Og kommer det ikke inn flere ønsker om endringer (Synes jeg ser det... :smiley:), så er det egentlig bare å ta det i bruk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...