Jump to content

Tettemuffe motorbrønnsgjennomføring?

Batdilla

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen har en smart patent for å tette gjennomføringer til motorbrønnen ved utenbordsinstallasjoner. På båten min er det tatt ut ganske store hull (Vaiere, kabler, osv). Rundt hullet sitter det en kantlist, men ellers er det åpent rett inn. Underlaget hvor hullene er tatt ut er skrånende, så jeg regner med at det kan komme inn regn denne veien. På nyere båter er jo dette mye bedre utført med en spesialmuffe med åpning til det som skal igjennom, men som har en slags tut i bevegelig materiale som tetter rundt vaiere o.l.

Har noen konstruert noe slik til båten sin, eller kanskje vet om en lur løsning? Eller fåes noe slik ferdig kjøpt - i så fall hvor? :smiley:

Tror egentlig jeg vil anbefale drivakselmansjett til bil. Disse koster under 100-lappen hos biltema.  Da har du en bevegelig gummibelg som tetter rundt wirene dine.

Jeg brukte noe lignende på min 17 foter for noen år siden.

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Dimensjonen kutter du enkelt til ved å kutte ned på belgene. Den er jo kjegleformet og da er det bare å kutte den av der hvor den passer.

Skifter nettopp en slik mansjett på bilen og kjøpte da den typen som er delt. Denne fungerer slik at den er delt på langs slik at det er bare å tre den over drivakselleddet, eller kablene i ditt tilfelle, for så å lime igjen mansjetteten i en "not og fjær"-patent med et spesallim som medfølger. På den måten slipper du å løsne kablene. Mansjetteten er universal og kan kuttes ned til riktig dimensjon. Det var fulgte faktisk med en "operasjonskniv" til jobben. Mansjetten kjøpte jeg hos Bilextra og den kostet ca. 300 kr.

...Mansjetten kjøpte jeg hos Bilextra og den kostet ca. 300 kr.

Takk og takk! Ingenting er som å sitte på baken ved PC'en og handle. Takk også for utfyllende info om mansjetten. Dette høres ut til å være midt i blinken. Iler avsted og bestiller med en gang.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...