Jump to content

Kystatlas: Strømstad - Lista

Pee49

Recommended Posts

Jeg har C-map kystatlas fra Lista til Bømlo og Bømlo til Sula. Synes disse karta er meget bra. Ett oversiktskart med skala 1-100000 og en deltaljert med 1-40000 på neste side. Dette fungerer veldig bra. Det blir litt stort om du ikke har plass til blokka, men det blir andre sjøkart også. Synes prisen på en knapp lapp er ganske rimelig i forhold til hvor mye kart du får. I tillegg til alle sjøkart, får du også topografisk kart av kystnære områder på strekningen.

Brukte Kystatlaset i seks uker på strekningen Oslo-Mandal som supplement for bluechart. Vedig fint for planlegging med to målestokker og ryddig med alle kart samlet i et bind. Det som ikke er så ok er at det er sårbart for fuktighet og at innbindingen er dårlig så ark faller ut. Det hadde vært fint å høre erfaringer med Kystkartet.

Håkon

Jeg har også anskaffet kystatlas. Hendig format og fint med oppdeling i 2 målestokker. Fint supplement til kartplotteren.

Minuset med meg var at det ikke var trykt kompassroser i kartene. Har henvendt meg til produsenten som sier at dette var feil på en del av opplaget.

Det som ikke er så ok er at det er sårbart for fuktighet og at innbindingen er dårlig så ark faller ut.

Håkon

Den innbindingen brukes ikke mer, alle KystAtlasene (og KystKartene) etter det første (inkludert andre opplag av Strømstad-Lista) bruker spiralinnbinding som ikke spriker.

Mvh

Øystein

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

• 1 måned senere...

Vem er forhandler og hva er prisen for Kystatlas: Strømstad - Lista?

Er det veil pris eller er det forskellige priser ?

Takk for svar

:seeya:

Hei,

KystAtlas: Strømstad - Lista skal kunne skaffes gjennom alle bokhandlere bl.a, og martitime butikker som f.eks Nautisk forlag. Og prisen som står på hjemmesiden er veiledende.

Mvh

Øystein Tvedten

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

• 3 måneder senere...

Vi brukte kartpakken de solgte i første sluse i fjor. Den fungerte svært godt. På et punkt i kanalen var skiftet mellom kartbladene slik at det krevde litt årvåkenhet, men bortsett fra det hadde i alle fall ikke vi noen negative merknader eller opplevelser.

Laholm

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...