Pee49 Startet 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2006 Jeg har sett noe reklame for Kystatlas: Strømstad - Lista . Er det noen av dere som har brukt det? Er det et godt verktøy? Jeg har kartplotter så dette vil være et suplement. Det bør jo være bra til den prisen hvis jeg skal kjøpe det. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
h2o Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Jeg har C-map kystatlas fra Lista til Bømlo og Bømlo til Sula. Synes disse karta er meget bra. Ett oversiktskart med skala 1-100000 og en deltaljert med 1-40000 på neste side. Dette fungerer veldig bra. Det blir litt stort om du ikke har plass til blokka, men det blir andre sjøkart også. Synes prisen på en knapp lapp er ganske rimelig i forhold til hvor mye kart du får. I tillegg til alle sjøkart, får du også topografisk kart av kystnære områder på strekningen. Sitér dette innlegget Link to post
UnnaMed Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Brukte Kystatlaset i seks uker på strekningen Oslo-Mandal som supplement for bluechart. Vedig fint for planlegging med to målestokker og ryddig med alle kart samlet i et bind. Det som ikke er så ok er at det er sårbart for fuktighet og at innbindingen er dårlig så ark faller ut. Det hadde vært fint å høre erfaringer med Kystkartet. Håkon Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Jeg har hatt Kystatlaset en sesong, og det er allerede ganske godt brukt. Har det alltid på kartbordet som back up til plotteren. Det fungerer helt suverent synes jeg. Bruker det også til planlegging av turer. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 26.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2006 Har samme positive erfaring med Kystatlas. Jeg valgte heller Kystatlas istedet for å fornye sjøkartene. Kommer nok til å utvide dekningsområdet videre med Kystatlas fremover. Sitér dette innlegget Link to post
NOC Svart 27.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2006 Jeg har også anskaffet kystatlas. Hendig format og fint med oppdeling i 2 målestokker. Fint supplement til kartplotteren. Minuset med meg var at det ikke var trykt kompassroser i kartene. Har henvendt meg til produsenten som sier at dette var feil på en del av opplaget. Sitér dette innlegget Link to post
Øystein Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Det som ikke er så ok er at det er sårbart for fuktighet og at innbindingen er dårlig så ark faller ut. Håkon Den innbindingen brukes ikke mer, alle KystAtlasene (og KystKartene) etter det første (inkludert andre opplag av Strømstad-Lista) bruker spiralinnbinding som ikke spriker. Mvh Øystein Sitér dette innlegget Øystein Tvedten Kartoperatør + layout / IT Technician Kartagena AS Link to post
baaat Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Vem er forhandler og hva er prisen for Kystatlas: Strømstad - Lista? Er det veil pris eller er det forskellige priser ? Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Haber Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Her har du en Link til Kystatlas.no Her får du svar på spørsmålene dine. Lykke til! Mvh Haber Sitér dette innlegget 'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier "Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK Link to post
Øystein Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Vem er forhandler og hva er prisen for Kystatlas: Strømstad - Lista? Er det veil pris eller er det forskellige priser ? Takk for svar Hei, KystAtlas: Strømstad - Lista skal kunne skaffes gjennom alle bokhandlere bl.a, og martitime butikker som f.eks Nautisk forlag. Og prisen som står på hjemmesiden er veiledende. Mvh Øystein Tvedten Sitér dette innlegget Øystein Tvedten Kartoperatør + layout / IT Technician Kartagena AS Link to post
Geir Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Er det noen som har brukt kystatlas for Telemarkskanalen? Evt. erfaringer med dette? Eller er det like smart å kjøpe kartpakka som de selger i første sluse? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 11.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2006 Vi brukte kartpakken de solgte i første sluse i fjor. Den fungerte svært godt. På et punkt i kanalen var skiftet mellom kartbladene slik at det krevde litt årvåkenhet, men bortsett fra det hadde i alle fall ikke vi noen negative merknader eller opplevelser. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.