BK Startet 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2003 Jer har truffet på en person som mener at båter over 35 fot er pliktige til å ha redningslåte, dette kan da vel ikke stemme ?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Det gjelder vel "bare" hvis du er registrert som skyssbåt/passasjerbåt det vel? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Jer har truffet på en person som mener at båter over 35 fot er pliktige til å ha redningslåte, dette kan da vel ikke stemme ?? Jo det hadde vært ønskedrømmen for flåteleverandørene ...... Nei, det stemmer absolutt ikke! Når det gjelder skyss og passasjerbåter så skal disse ha passasjersertifkat - og der er flåte obligatorisk. mvh Poseidon m/flåte for 25 pax Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
BK Svart 15.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2003 Akkurat som jeg mente, da er jo denne saken avklart Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 19.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2003 Hei Alle båter med småbarn ombord bør ha flåte til minst 35 personer ombord. Ved akutt tilfelle av fint vær og solskinn kan en trekke i utløsersnora og nyte de forbløffede oppsyn hos nabobåtene. Etter at flåta er oppblåst og godt fortøyd entrer en flåta med en skarp kniv og skjærer resolutt vekk løftestropper, alt orange stoff og annet som bare er i veien. Før du sitter igjen med kun gummien i flåta har du fått mer oppmerksomhet enn en hvilken som helst redningsaksjon kan frambringe. Pakk sammen søpla, slipp en pumpe i sjøe og fyll flåta halvt med vann, men fort deg før du blir tvangsinnlagt... Vent tyve minutter til sola og den sorte bunnen i flåta har samarbeidet om å øke temperaturen til 28 grader på vannet, og slipp ungene oppi. Alle sossepappaene i distriktet kikker misunnelig og skjønner at nye joller, vanntrampoliner osv var bortkastet. Ungene vil ha et prima hoppeslott med varmt vann, to meter stupehøyde og skikkelige stiger til å komme ombord med. Veritasgodkjent for offshorebruk selvfølgelig.. Tipper den koster ca 200 store hvis en ikke kjenner noen som kasserer slike. Flåten har drivanker ombord som kan overføres til moderfartøyet om ønskelig, men "sekkene" under som skal hindre at flåta driver i vind eller blåser overende må kappes av før den kan taues. Skal se om jeg ikke kan få ut et bilde. Her kommer et hvor Ingar har brukt flåta som fender...5,5 m i diameter Flåta flytter til Songvår om noen dager hvis noen vil prøve den. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Poseidon Svart 19.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2003 Hei Mons, Forstår jeg deg rett så har du vært vitne til en "uønsket hendelse" - men sikkert desto mer underholdende for det En bekjent av meg oppnådde i sin tid å komme i avisen med en "flåtehistorie", den skjedde på tørre land, midt i en stor rundkjøring....... Det skal bli spennende å se bildet som du har tenkt å legge ut mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ingar Svart 19.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2003 Hei Mons, Forstår jeg deg rett så har du vært vitne til en "uønsket hendelse" hehe, det var nok ønsket, det kan min sønn på 7 og mange andre barn skrive under på... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2003 En bekjent av meg oppnådde i sin tid å komme i avisen med en "flåtehistorie", den skjedde på tørre land, midt i en stor rundkjøring... Han smilte garantert ikke der og da vil jeg tro? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.