Jump to content

Trenger hjelp til å lage båt-hjemmeside

Båtfareren

Recommended Posts

For PDF, og veldig enkelt å legge ut filmer: lag en hyperlenke rett til filen det er snakk om. For eksempel www.minside.no/batfimen.wmw eller www.minside.no/teknisk.pdf Når den som leser siden da klikker på den, vil browseren selv åpne egnet program for å lese filen. Skal du legge inn streaming på filmen, hvor du får opp en filmramme på siden er det litt mer koding som skal til.

Et tips til dere som ønsker å lage enkle sider som det er enkelt å forandre innhold på anbefales CMSimple, dette er den enkleste "content manager" programmet i hvert fall jeg har funnet. Da slipper man å passe på lenker som skal virke, og å laste opp filer via ftp hver gang man har oppdatert sidene. (Få noen dere kjenner til å legge det på hjemmeområdet deres, så er det bare logge inn og skrive i vei).

Redigert av EiSvIn (see edit history)

Gikk igjennom hjemmesiden for noen dager siden, da jeg syntes at den gikk ganske tregt å laste. Redigerte derfor en del bakgrunner, forrandret på bildekvaliteter etc. så nå går den betraktelig raskere.

Litt gøy når en får det til.

• 2 uker senere...

home.no kan være urolig tregt, naturlig nok siden det er gratis.

Sannsynligvis har du mulighet for å lage en hjemmeside hos din internett leverandør, dette vil nok fungere mye bedre.

Du har også fortsatt en menge MS kode som gjør sidene mange ganger større enn nødvendig. Publisher/Word bør ikke brukes til å lage web sider.

Kjører Nextgentel sitt opplegg på bredbåndet mitt. Vil det fungere med gjestebok og teller på deres sider? Står at de ikke støtter ting som php ...

Hvordan kan jeg korte ned på størrelsen på hjemmesiden?

Bruker publisher til å lage den.

Vil tro alle leverandører har en gjestebok/teller funksjon. Men noe generell tilgang til php/cgi er ikke vanlig. Da må du opprette ett domene og leie plass på ett web-hotell.

Frontpage er langt bedre. Men da må du bygge sidene på nytt, det finnes ikke noe funksjon i Frontpage som fjerner MS koding. (F.eks. Macromedia Dreamweaver har dette.... :smiley: )

Hvis det er snakk om bilder som skal brukes her på forumet så ser vi helst at de legges på BP serveren, slik at trådene bevares for ettertiden.

Mange bilder har forsvunnet fra innlegg fordi de har ligget på div. fotosider etc.

Og det vil gå like tregt om du setter in ett bilde som ligger på home.no i ett innlegg på BP.

10Mb var ikke mye, men hvis billedstørrelse begrenses bør det holde for de fleste hjemmeside formål. Selve html-kodingen tar svært lite plass.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...