Jump to content

Trenger hjelp til å lage båt-hjemmeside

Båtfareren

Recommended Posts

Gratulerer!

Tips til deg og andre når man skal legge inn en link på forumet:

Skriv http:// foran domene-navnet, da blir linken klikkbar slik at man slipper å kopiere/lime den inn i nettleserens adressefelt.

Man kan også benyttet Bilde knappen i editoren.

Resultatet blir en klikkbar link: http://www.pellegutten.com

Husk å legge siden inn i vår avdeling for private hjemmesider. :smiley:

For PDF, og veldig enkelt å legge ut filmer: lag en hyperlenke rett til filen det er snakk om. For eksempel www.minside.no/batfimen.wmw eller www.minside.no/teknisk.pdf Når den som leser siden da klikker på den, vil browseren selv åpne egnet program for å lese filen. Skal du legge inn streaming på filmen, hvor du får opp en filmramme på siden er det litt mer koding som skal til.

Et tips til dere som ønsker å lage enkle sider som det er enkelt å forandre innhold på anbefales CMSimple, dette er den enkleste "content manager" programmet i hvert fall jeg har funnet. Da slipper man å passe på lenker som skal virke, og å laste opp filer via ftp hver gang man har oppdatert sidene. (Få noen dere kjenner til å legge det på hjemmeområdet deres, så er det bare logge inn og skrive i vei).

Redigert av EiSvIn (see edit history)
  • 2 uker senere...

Surfet litt på nettet idag, da jeg helst ville ha en gjestebok og teller til hjemmesiden min.

Endte opp med å gå inn på www.gjerrigknark.com

Fant her mange gratis tips til gjestebøker og tellere. Endte opp med home.no sin versjon.

Har derfor endret min hjemmeside til -> www.home.no/conway26/

Ta gjerne en tur innom og ta en titt, og helst gi en tilbakemelding i gjesteboken :smiley:

Vil tro alle leverandører har en gjestebok/teller funksjon. Men noe generell tilgang til php/cgi er ikke vanlig. Da må du opprette ett domene og leie plass på ett web-hotell.

Frontpage er langt bedre. Men da må du bygge sidene på nytt, det finnes ikke noe funksjon i Frontpage som fjerner MS koding. (F.eks. Macromedia Dreamweaver har dette.... :smiley: )

Hvis det er snakk om bilder som skal brukes her på forumet så ser vi helst at de legges på BP serveren, slik at trådene bevares for ettertiden.

Mange bilder har forsvunnet fra innlegg fordi de har ligget på div. fotosider etc.

Og det vil gå like tregt om du setter in ett bilde som ligger på home.no i ett innlegg på BP.

10Mb var ikke mye, men hvis billedstørrelse begrenses bør det holde for de fleste hjemmeside formål. Selve html-kodingen tar svært lite plass.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...