Ingar Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Gratulerer! Tips til deg og andre når man skal legge inn en link på forumet: Skriv http:// foran domene-navnet, da blir linken klikkbar slik at man slipper å kopiere/lime den inn i nettleserens adressefelt. Man kan også benyttet knappen i editoren. Resultatet blir en klikkbar link: http://www.pellegutten.com Husk å legge siden inn i vår avdeling for private hjemmesider. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Noen som vet hvordan jeg kan legge inn filmklipp og slikt på hjemmesiden min? Bruker Microsoft Publisher for å lage siden min. Noen som også vet hvordan jeg kan legge inn f.eks ett pdf dokument? Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 (redigert) For PDF, og veldig enkelt å legge ut filmer: lag en hyperlenke rett til filen det er snakk om. For eksempel www.minside.no/batfimen.wmw eller www.minside.no/teknisk.pdf Når den som leser siden da klikker på den, vil browseren selv åpne egnet program for å lese filen. Skal du legge inn streaming på filmen, hvor du får opp en filmramme på siden er det litt mer koding som skal til. Et tips til dere som ønsker å lage enkle sider som det er enkelt å forandre innhold på anbefales CMSimple, dette er den enkleste "content manager" programmet i hvert fall jeg har funnet. Da slipper man å passe på lenker som skal virke, og å laste opp filer via ftp hver gang man har oppdatert sidene. (Få noen dere kjenner til å legge det på hjemmeområdet deres, så er det bare logge inn og skrive i vei). Redigert 2.April.2006 av EiSvIn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Gjorde en test på det du skrev, og det fungerte utmerket :) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 (redigert) Hvis noen vil høre hvordan motoren lyder under testing, kan en se her: motortesting Redigert 2.April.2006 av outbreak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Linken virket ikke Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Skal virke nå Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Funker helt fint her. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 jepp,nå funket den Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Gikk igjennom hjemmesiden for noen dager siden, da jeg syntes at den gikk ganske tregt å laste. Redigerte derfor en del bakgrunner, forrandret på bildekvaliteter etc. så nå går den betraktelig raskere. Litt gøy når en får det til. Sitér dette innlegget Link to post
Rogy Svart 2.April.2006 Link til dette innlegget Svart 2.April.2006 Jeg vet i hvertfall exacthost lager hjemmesider for en rimelig kostnad. Har fått laget mine der og er veldig fornøyd. Fikk hjelp til å registrere domene(.no,.com) og fikk levert hjemmeside. Link til exacthost: www.exacthost.no Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Surfet litt på nettet idag, da jeg helst ville ha en gjestebok og teller til hjemmesiden min. Endte opp med å gå inn på www.gjerrigknark.com Fant her mange gratis tips til gjestebøker og tellere. Endte opp med home.no sin versjon. Har derfor endret min hjemmeside til -> www.home.no/conway26/ Ta gjerne en tur innom og ta en titt, og helst gi en tilbakemelding i gjesteboken Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Har nå endelig fått litt skikk på hjemmesiden min. Benytter blog systemet WORDPRESS, og regner med å fylle på med ting & tang framover. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Prøvde å gå inn på hjemmesiden min idag. Gikk forferdelig tregt. Bruker home.no sin. Er det noen som har erfaringer med disse? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 home.no kan være urolig tregt, naturlig nok siden det er gratis. Sannsynligvis har du mulighet for å lage en hjemmeside hos din internett leverandør, dette vil nok fungere mye bedre. Du har også fortsatt en menge MS kode som gjør sidene mange ganger større enn nødvendig. Publisher/Word bør ikke brukes til å lage web sider. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Kjører Nextgentel sitt opplegg på bredbåndet mitt. Vil det fungere med gjestebok og teller på deres sider? Står at de ikke støtter ting som php ... Hvordan kan jeg korte ned på størrelsen på hjemmesiden? Bruker publisher til å lage den. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Vil tro alle leverandører har en gjestebok/teller funksjon. Men noe generell tilgang til php/cgi er ikke vanlig. Da må du opprette ett domene og leie plass på ett web-hotell. Frontpage er langt bedre. Men da må du bygge sidene på nytt, det finnes ikke noe funksjon i Frontpage som fjerner MS koding. (F.eks. Macromedia Dreamweaver har dette.... ) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Hvor mye vil en da spare på å bruke f.eks Frontpage. Snakker vi om MegaByte her? Skal legge inn siden på Nextgentel, så kan vi ta en test for å se hvem som er kjappest. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Nei, for all del... Men jeg vil tippe at størrelsen på sidene kan reduseres til en tiendedel hvis MS kodingen fjernes. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Ser ut til at jeg kanskje bør teste ut Frontpage littegrann, eller kanskje Macromedia Dreamweaver . Tror nå kanskje at dette programmet er litt for avansert for en nybegynner.... Her er ihvertfall siden min med de forskjelliger leverandørene: www.home.no/conway26 home.broadpark.no/~agodvik Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Der var der stor forskjell ja. Legger tilbake til Nextgentel sin jeg Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Går betydelig raskere med Broadpark/Nextgentel Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Ingar Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 De fleste vil nok klare seg lenge med Frontpage. Og det er ingen tvil om at nextgentel serveren er laaangt raskere. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Hvordan stiller det seg til å legge bilder og slikt på home.no da? Vil disse bruke lang tid på å laste ned f.eks her i baatplassen? Nextgentel har bare 10MB tilgjengelig... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Hvis det er snakk om bilder som skal brukes her på forumet så ser vi helst at de legges på BP serveren, slik at trådene bevares for ettertiden. Mange bilder har forsvunnet fra innlegg fordi de har ligget på div. fotosider etc. Og det vil gå like tregt om du setter in ett bilde som ligger på home.no i ett innlegg på BP. 10Mb var ikke mye, men hvis billedstørrelse begrenses bør det holde for de fleste hjemmeside formål. Selve html-kodingen tar svært lite plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.