Ola Dekksgutt Startet 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2006 Har kjøpt brukt Wiking 28 med denne motoren i. Skal være en Ford Saab 155 hk med turbo, er fra 82-83 og motoren er rød av farge. Trodde ford saab motorene var blå på denne tiden. Trenger all informasjon jeg kan få om denne. Noen som har noen erfaringer med denne motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 HER kan du lese mye nyttig om Wiking 28. De beste av arten skal være de med Ford-Sabb maskin og v-bunn i stedet for kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Trodde ford saab motorene var blå på denne tiden har en 2704 selv - den er også rød. et par andre båter jeg kikket på hadde samme motoren - røde de også. min far har en ford (2725? 6.22 L) fra -81, den er grønn. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 har en 2704 selv - den er også rød. et par andre båter jeg kikket på hadde samme motoren - røde de også. min far har en ford (2725? 6.22 L) fra -81, den er grønn.Hei! Jeg har selv en Summer Family fra 1982. I denne sitter det en sekssylindret rød Ford fra 1986. Har ikke lykkes i å identifisere motoren nærmere. Noen som vet hvilke Forder som var røde på denne tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Jeg har også en Summer Family fra -86. I denne sitter det også en rød Ford Kings 2725E motor uten turbo. Tror det ble skilt på fargene ettersom om det var Ford Kings eller Ford Saab. Har ingen god forklaring... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 2.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2006 Hei! Ville vel ikke lagt for mye i spekulasjonene om fargen på motorene, denne er sikkert endret i årenes løp! Sabb-Fordene, marinisert hos Sabb i Bergen ble så vidt jeg vet, levert med blå lakk i to valører mørk blå og lys blå med SABB-logo i messingskiltet på ekspansjonstank. Sabb-Iveco var derimot røde. Mener at Kings Maskin Bergen leverte røde Ford-motorer, kanskje andre og for alt jeg vet! Det er jo et "utall av mariniseringer" av forden. Ford Sabre, Ford Lehman, Mermaide osv. og ikke å glemme de "hjemme mariniserte" lastebil motorene Sitér dette innlegget Link to post
Athena Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 (redigert) De røde 2725 fordene var som regel Lehman eller Kings. Kan med sikkerhet si at det ikke var Sabb. Det var 2 - 3 mariniseringer som gikk igjen på disse. Den sølvfargede som kun lå langs motoren på babord side er hjemmemarinisering - billig og god. Den med en firkantet beholder/tank foran motoren samt varmeveksleren langs babord side skal etter sigende være Sabb sin marinisering. I senere tid så har mer nymotens v.vekslere kommet på disse motorene. Jeg har en 2725 som jeg enda ikke har fått avklaring på, men det er enten Lehman eller Kings. Motoren er merket Ford Industrial Engine og er orginal rød med hjemmemarinisering. Redigert 16.Juni.2008 av Athena (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Frode og MV AthenaOpenCPN Norge - Gratis Kartplotter for PC Link to post
Fanta Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Jeg har en Ford 2704 ET fra 1980 og den er grønn, så her varierer det nok i farge?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.