Båtfareren Svart 2.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2006 Ser ut som en offshore mimrings tråd :) Vi har det no greit , guta :) Mat og greier får vi jo , der ute Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 2.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2006 Ser ut som en offshore mimrings tråd :) Vi har det no greit , guta :) Mat og greier får vi jo , der ute Var på nippet til å prøve meg i arbeidslivet i 1976 :nono:, men heldigvis fant eg og "oljå" ! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Fusebox Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Var med en tur med denne båten fra Farsund til Kristiansand, engang mot slutten av 70-tallet tror jeg. Veldig spennende for en liten gutt, med alle rørene, trykktanken og det enorme hullet midt i båten. Kunne ikke begripe at båten kunne flyte med det svære hullet. Husker enda den spesielle lukten på dekket. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Denne baugen forklarer hvorfor skip benevnes som hunkjønn... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Var med en tur med denne båten fra Farsund til Kristiansand, engang mot slutten av 70-tallet tror jeg. Eagle? Neppe, den ble ikke ferdig før i 1996... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mariell Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) [quote Så er man vel forpliktet til å informere om at Stolt Offshore byttet navn til Acergy 1.februar 2006. Dette siden Stolt-Nielsen solgte seg helt ut av Stolt Offshore for en tid siden. Det betyr bl.a. at om ikke alt for lenge blir både Seaway Eagle, Discovery og alle de andre båtene i flåten røde. ...ingen premie til den som gjetter hvem arb.giveren min er... Røde er de fortsatt, men Acergy epoken ble kort. Nå er selskapets navn Subsea7. etter fusjonen med "gamle" Subsea7 i 2011. Seaway Eagle, ble Acergy Eagle i noen få år og heter nå Seven Eagle Redigert 13.November.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Nilss Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) Eagle var en ok båt, men ingenting i forhold til gode gamle DSV Stephaniturm vi var på sammen nede i Nigeria! Redigert 13.November.2012 av Nilss (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Til og med eg har vore ein tur med (Seaway)Eagle. Jobba da i Stolt Comex på Risøy og fikk ein tur med denne. Husker ennå ristinga i skipet og spruten som stod mellom "puppene" når me låg på veret. Nå vil eg gjerne ut i oljå eg og, men det er ikkje så enkelt. Har bore og brønnteknikk, sikkerhetskurs og diverse, men er nok for gammel nå. Trist å gå ut på dato i god tid før 40. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
forskern Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Stemmer det! Seaway Eagle var på den tiden hyret inn av Statoil og holdt på med legging av kontrolkabel og strømningsrør på Åsgardfeltet. På natta avbrøyt de plutselig arbeidet, og forsvandt mot land for klargjøring til aksjonen. Kosta nok noen kroner det, ja.... Jeg var med Eagle på den redningsoperasjonen - spektakulært! Jeg trodde ellers metningssystemet var tatt av Eagle nå? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Neida, det gamle dykker og metningsystemet er fortsatt om bord. Jeg hadde en ny ett års periode ombord på Seven Eagle i 2011 Hun jobber nå sammen med oss off Newfounland. Hun er ferdig der borte i løpet av November. Da tror jeg det er Angola på henne også. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 (redigert) Eagle var en ok båt, men ingenting i forhold til gode gamle DSV Stephaniturm vi var på sammen nede i Nigeria! Gamle "Steffi" var en historie for seg selv. Måtte være litt gæærn for å være ombord på det vraket. Var forøvrigen kjempe gjeng og veldig godt miljø ombord Har ikke mye sansen for Nigeria, men Snake island var greit nok. Var du med på oppholdet i Port Gentil, Gabon? Ikke mye som ble gjort i henhold til prosedyrer eller ofesiell politik da. Hverken on eller off shift. Redigert 14.November.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Nilss Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Hadde kun ett opphold i Port Gentil, og det var mer enn nok. Gikk etter dette over til Seaway Eagle, og deretter til Seaway Osprey. Sistnevnte var desidert den beste! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Er det flere båter som har hatt samme navn da...? Her er bilder av to andre Seaway...Eagle og Falcon http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=498 Stusset litt på utseendet til den i tråden her, men lot navnet bestemme... Den i linken over passer bedre i hukommelsen min, når jeg ser den :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nilss Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 De du refererer til ble solgt, og navna ble brukt på nytt for nåværende Seven Eagle og GSP Falcon (ex Seaway Falcon). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.