Jump to content

Hva er utveksten i baugen på dette skipet?

Herman

Recommended Posts

• 6 år senere...

[quote

Så er man vel forpliktet til å informere om at Stolt Offshore byttet navn til Acergy 1.februar 2006. Dette siden Stolt-Nielsen solgte seg helt ut av Stolt Offshore for en tid siden. Det betyr bl.a. at om ikke alt for lenge blir både Seaway Eagle, Discovery og alle de andre båtene i flåten røde.

...ingen premie til den som gjetter hvem arb.giveren min er... :wink:

Røde er de fortsatt, men Acergy epoken ble kort.

Nå er selskapets navn Subsea7. etter fusjonen med "gamle" Subsea7 i 2011.

Seaway Eagle, ble Acergy Eagle i noen få år og heter nå Seven Eagle

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Til og med eg har vore ein tur med (Seaway)Eagle. Jobba da i Stolt Comex på Risøy og fikk ein tur med denne. Husker ennå ristinga i skipet og spruten som stod mellom "puppene" når me låg på veret. Nå vil eg gjerne ut i oljå eg og, men det er ikkje så enkelt. Har bore og brønnteknikk, sikkerhetskurs og diverse, men er nok for gammel nå. Trist å gå ut på dato i god tid før 40.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Stemmer det!

Seaway Eagle var på den tiden hyret inn av Statoil og holdt på med legging av kontrolkabel og strømningsrør på Åsgardfeltet. På natta avbrøyt de plutselig arbeidet, og forsvandt mot land for klargjøring til aksjonen. Kosta nok noen kroner det, ja....

Jeg var med Eagle på den redningsoperasjonen - spektakulært!

Jeg trodde ellers metningssystemet var tatt av Eagle nå?

Eagle var en ok båt, men ingenting i forhold til gode gamle DSV Stephaniturm vi var på sammen nede i Nigeria!:lol:

Gamle "Steffi" var en historie for seg selv. Måtte være litt gæærn for å være ombord på det vraket. Var forøvrigen kjempe gjeng og veldig godt miljø ombord

Har ikke mye sansen for Nigeria, men Snake island var greit nok. Var du med på oppholdet i Port Gentil, Gabon?

Ikke mye som ble gjort i henhold til prosedyrer eller ofesiell politik da. Hverken on eller off shift.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...