bjoris Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Kanskje våre veier krysser hverandre da Vi starter fra Stavanger idet skoleferien begynner, og kommer til å reise nordover (Nordhordland er målet), og vi har tre uker på oss En ny Hanse, kanskje med baatplassen-vimpel i masta (?), bør man vel legge merke til Ja, kanskje det, det hadde iallefall vært hyggelig. Det skal vel ikke være helt umulig å få øye på en Vision 44 heller Vår er kritthvit og kanskje ser du den med en knall grønn gennaker også, da er du sikker Har ikke fått med meg om dere har fått båten nå, henter/hentet dere selv? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
submiss Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 (redigert) Har ikke fått med meg om dere har fått båten nå, henter/hentet dere selv? Vi skal hente den selv, og drar nedover til Danmark slik at vi er i Mou om formiddagen den 6. mai Forberedelsene er i gang, og så blir det seilkurs om to uker. Stort sett pleier jo mai å være en fin måned værmessig, og får satse på at den blir det i år også. Redigert 2.April.2008 av submiss (see edit history) Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
baatsman Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 (redigert) Uansett, pakk med nok klær. Ullundertøy er et must. Ofte er skall-jakke med flere lag under det beste. Hentet i juni, og brukte ull-undertøy. Ofte slippes en 4-5 båter hver dag disse helgene. Da er det flere sikkert som skal vestover. Mou-Skagen er en lang dags-etappe. Ta med Lars/Fritz på prøveseil-tur, og test at alt fungerer. Det ba jeg om, ingen problem. Dra ned i forkant med utstyr og sjekk at alt er på "track". Forsinkelser er kjedelig. Jeg vurderer å legge båten innendørs hos Lars/Mou til vinteren. Redigert 2.April.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
dykkern Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 starter opp en gammel tråd igjen. Vi venter vårt første barn om 2 mnd, og satser på noen båtturer med den nyfødte. Ser det var problem med informasjon i båtbutikkene når denne tråden ble startet, og opplever det samme nå. Er det noen som kan anbefale vest for spedbarn basert på egen erfaring? Er det fremdeles Helly Hansen vester man bør gå for? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 vi har hatt med dattern vår når hun var noen få mnd - vi satte lekegrind med gummibein i salongen og da hadde vi full kontroll dag og natt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
oslofjord Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 (redigert) Er det noen som kan anbefale vest for spedbarn basert på egen erfaring? Vi hadde en ganske vanlig orange gammeldags redningvest for intill 10 kg som fungerte. Isteden for tynn stropp mellom bena var det et bredt stoff som var forlengelsen av ryggen av redningvesten. Forøvrig er nå min mening av den beste delen av båtturen er når voksne og barn ikke er i båten men har funnet en langrunn strand med gressplen..... Det er praktisk mulig å ta med barn på båttur, men hvor lurt er det......kan mor og far slappe av og har barna det bra ? Det er åpenbart at barn i f.eks. krabbealderen om bord i båt ikke har samme frihet og aksjonsradius som når de slippes løs i feks hagen eller stuegulvet hjemme. Voksnes behov er også viktig, men tar man lange etapper med småunger må man være ærlig nok til å inrømme at det kanskje ikke er barnas behov som prioriteres først. Redigert 8.Juni.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 vi hadde aldri problem med noe radius på veslejenta - hun er glad og fornøyd så lenge det ikke ble for lande etapper ble det noen få timer sov hun jeg tror alt i alt at hun både fikk badet gått tur etc etc mere en noe annet vi hadde funnet på masse frisk sjøluft og masse kos og sosialt samvær Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.