Jump to content

Baby på sjøen

Wolwerine

Recommended Posts

Kanskje våre veier krysser hverandre da :smiley:

Vi starter fra Stavanger idet skoleferien begynner, og kommer til å reise nordover (Nordhordland er målet), og vi har tre uker på oss :sailing:

En ny Hanse, kanskje med baatplassen-vimpel i masta (?), bør man vel legge merke til :wflag:

Ja, kanskje det, det hadde iallefall vært hyggelig. Det skal vel ikke være helt umulig å få øye på en Vision 44 heller :lol: Vår er kritthvit og kanskje ser du den med en knall grønn gennaker også, da er du sikker :flag:

Har ikke fått med meg om dere har fått båten nå, henter/hentet dere selv?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Har ikke fått med meg om dere har fått båten nå, henter/hentet dere selv?

Vi skal hente den selv, og drar nedover til Danmark slik at vi er i Mou om formiddagen den 6. mai :smiley:

Forberedelsene er i gang, og så blir det seilkurs om to uker. Stort sett pleier jo mai å være en fin måned værmessig, og får satse på at den blir det i år også.

Redigert av submiss (see edit history)

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Uansett, pakk med nok klær. Ullundertøy er et must. Ofte er skall-jakke med flere lag under det beste. Hentet i juni, og brukte ull-undertøy.

Ofte slippes en 4-5 båter hver dag disse helgene. Da er det flere sikkert som skal vestover. Mou-Skagen er en lang dags-etappe. Ta med Lars/Fritz på prøveseil-tur, og test at alt fungerer. Det ba jeg om, ingen problem. Dra ned i forkant med

utstyr og sjekk at alt er på "track". Forsinkelser er kjedelig.

Jeg vurderer å legge båten innendørs hos Lars/Mou til vinteren.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

• 2 år senere...

starter opp en gammel tråd igjen.

Vi venter vårt første barn om 2 mnd, og satser på noen båtturer med den nyfødte.

Ser det var problem med informasjon i båtbutikkene når denne tråden ble startet, og opplever det samme nå.

Er det noen som kan anbefale vest for spedbarn basert på egen erfaring?

Er det fremdeles Helly Hansen vester man bør gå for?

Er det noen som kan anbefale vest for spedbarn basert på egen erfaring?

Vi hadde en ganske vanlig orange gammeldags redningvest for intill 10 kg som fungerte. Isteden for tynn stropp mellom bena var det et bredt stoff som var forlengelsen av ryggen av redningvesten.

Forøvrig er nå min mening av den beste delen av båtturen er når voksne og barn ikke er i båten men har funnet en langrunn strand med gressplen.....

Det er praktisk mulig å ta med barn på båttur, men hvor lurt er det......kan mor og far slappe av og har barna det bra ?

Det er åpenbart at barn i f.eks. krabbealderen om bord i båt ikke har samme frihet og aksjonsradius som når de slippes løs i feks hagen eller stuegulvet hjemme. Voksnes behov er også viktig, men tar man lange etapper med småunger må man være ærlig nok til å inrømme at det kanskje ikke er barnas behov som prioriteres først.

Redigert av salt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...