sumo Startet 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2006 Noen som vet hvor man kan kjøpe pakker med Silica-gel, slike små poser som alltid følger med diverse elektronisk utstyr for å holde fuktigheten vekke. Trenger å ha noen med litt størrelse for å legge inne i radar radomen, da det har en stendens til å samle seg kondens der Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 Apoteket kan skaffe dette Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
SveinHa Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 Elfa, RS-Components og Farnell har slike saker. Sitér dette innlegget Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
torbit Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 Vær OBS på at den forandrer farge etterhvert som den tar opp fuktighet. Når fargen går fra blå til rød/rosa er effekten borte. Legg den i tørkeskap/varmeskap på ca. 100 grader til fargen igjen er blå, så er den like god igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 NB, dette kan du ikke gjøre i gasstekeovnen ombord (hvis du har) Der dannes det vann i forbrenningen av gass, og silicagelen blir aldri tørr. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Seiler Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 torbit skrev: Vær OBS på at den forandrer farge etterhvert som den tar opp fuktighet. Når fargen går fra blå til rød/rosa er effekten borte. Legg den i tørkeskap/varmeskap på ca. 100 grader til fargen igjen er blå, så er den like god igjen. Vær oppmerksom på at ikke alle typer Silica-Gel forandrer farge. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 Og da kan jeg legge til, at du burde være obs på, at dersom du bestiller 'blågel' istedenfor 'silicagel' så får du den varianten som endrer fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 Her er noen som selger silica-gel. 321.-/kg er prisen, som de påstår er landets rimeligste? Firmaet holder til i Tr.heim. Chiron AS Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 3.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2006 nå vet ikke jeg hvor stort rom det her er da men, hvorfor ikke prøve med ett bind, tampong eller bleie for den saks skyld. Når vi hadde snekka la vi inn bleier om vinteren og det funka utmerket like tørt der hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Consul1 Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 hei Silica gel kan kjøpes hos Elcon Broker i Holmestrand. De kan levere spann med 7,5 kg som skifter farge fra orange til mørk grønn. Spannet koster 890,- dette kan du bruke i båt og et spann burde holde i flere år. Tlf 33052770 www.elcon-broker.no Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Jeg har en stor bærepose liggende med materiale til å ha i lufttørkere. Samme funksjon som Silica gel. Har et par sånne i båten vha dørslag (sånn som du har spaghetti i) over en bøtte. funker fint. Hvis noen trenger kan dere få gratis til det evnt er tomt. Må hentes Tønsberg. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.