Lars H. Startet 16.Juli.2003 Del på Facebook Startet 16.Juli.2003 Hei. Termometeret mitt idag kl. 2130 hjemme på Skjetten, - 2 1/2 uke igjen til ferie. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pjolter Svart 16.Juli.2003 Del på Facebook Svart 16.Juli.2003 26,5 grader nå klokken 22,03 her i Trondheim og nesten en uke igjen til ferien. Blir et par slike før kvelden er omme Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
OT-flyktning Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 Jo, det er varmt nok, også i Strømstad gjestehavn under dekk hvor jeg har koblet meg opp med trådløs Internett: Hilser forøvrig derfra til baatplassens medlemmer og gjester Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 Nokså hett nå om dagen! Dette synet møtte meg, da jeg åpnet kalesjen på båten min i formiddag! Det må tilføyes at både ute- og inneføleren på termometeret var på solsiden - men alikevel, da gitt! - og jeg har sagt til meg selv i vinter, da kulda sto på som værst: << skal aldri klage på at det blir for varmt!>> .... så det skal jeg heller ikke - vil bare opplyse om at været er fint, med nok solskinn nå om dagen! ingenting er for galt at det ikke er for noe godt (eller noe sånnt i denne duren...)! Ypperlig anledning (les unskyldning) til å ta og og og Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
sumo Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 Sitter på rigg i nordsjøen og venter på helikopteret som skal ta meg i land til (forhåpentligvis) godværet. Nå er det bare 18 timer og 23 1/2 minutt til. 22.5 grader her ute er heller ikke ille, men gleder meg til sol, 30 grader, båtferie og kald eeh, brus. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 Sitter på rigg i nordsjøen og venter på helikopteret som skal ta meg i land til (forhåpentligvis) godværet. Nå er det bare 18 timer og 23 1/2 minutt til. 22.5 grader her ute er heller ikke ille, men gleder meg til sol, 30 grader, båtferie og kald eeh, brus. Sitter du i tåkeheimen ?? Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 På skyggesiden hjemme: Basseng er fint når man ikke er på fjorden!! :diving Det var forresten 25 grader når vi rundet tønsberg tønne kl 0030 i natt!!! Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 Sitter du i tåkeheimen ?? SHUT UP!!!!!!!!!!!!!!! Ikke nevn ordet t..e så tett opp til hjemreise. Men må si at sannsynligheten er tilstede, statistisk sett er det ikke lenge for den senker seg her ute nå........ Fremdeles skinner sola fra skyfri himmel, men det begynner å bli litt disig i horisonten. Får håpe det holder seg klart i 17 timer og 9 minutter til. Det frister ikke særlig mye med overtid nå, selv om jeg kunne trengt pengene til et nytt, glinsende, rustfritt og orginalt Bruceanker. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 På ekofisk ligger det penger i luften Mner bestemt at jeg skal hjem på Lørdag hvist ikke den ..............tåka blir liggende da Varm her ute også ja Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 På ekofisk ligger det penger i luften....... Har sittet noen timer & venta på at tåka skal lette på Ekofisk ja, for ikke å snakke om i sin tid på heliporten på Forus midt på sommeren med 30 grader og hundrevis av svette oljearbeidere innestengt i avgangshallen.. Det var tider det, da mannfolk var mannfolk, og kvinnfolk var - noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Juli.2003 Del på Facebook Svart 17.Juli.2003 Onsdag 16 juli, kl 13:20 lokal tid, 112 grader F eller 44.5 gr C, i Phoenix Arizona. Joda, det er varmt nok. Luftfuktighet på 11% gjör det ganske tört, og Du sier noe.. Har vært endel i Phoenix og du verden for et uvant klima. Is-skraping om morgenen og kvelende varmt om dagen.... Har du båten på en av innsjøene der? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2003 Har sittet noen timer & venta på at tåka skal lette på Ekofisk ja,Kjenner den situasjonen. Lå i -69 i engelsk sektor med plattformen Ocean Traveler med slik tåke. Helikopteret kunne ikke komme, så vi ble firt ned i "basketen" til et supplyskip som tok oss inn til Teeside for charterfly hjem. Hvordan kranføreren kunne sette oss pent ned på dekk aner jeg ikke, fra plattformen så vi ikke dekket på båten! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sumo Svart 18.Juli.2003 Del på Facebook Svart 18.Juli.2003 .......Helikopteret kunne ikke komme, så vi ble firt ned i "basketen" til et supplyskip....... Ved ett tilfelle hadde vi tilbud om hjemreise via båt etter nesten èn ukes tåkeventing, og uvisse utsikter til når helikopter var ventende. Alle var mer enn fornøyd, bortsett fra 4 personer som hadde fått det for seg at dette var meget riskofyllt. Denne oppfatningen endret seg imidlertid fort når de oppdaget at de i hh. til spesialavtale fikk kompensasjon på 1.000 kr. for å gå i "basket" Money talks! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 18.Juli.2003 Del på Facebook Svart 18.Juli.2003 Det minner meg om bøyelasteren vi gikk til kai med i Gøteborg Lars. Var så tåkete at vi ikke kunne se dekket fra bruvinga.Losen lurte seg grønn på hvordan disse norrbaggene kunne lure 140 000 tonn med båt til kai med millimeter presisjon og 0 sikt. Det vi ikke fortalte ham var at jeg satt forut med en liten 3 cm radar og en avstandsmåler og kommuniserte direkte med høvdingen på brua. Da vi kasta hivelinene i land kunne vi ikke se fortøyningsfolka,men vi hørte dem banne no fælt da lina kom. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 18.Juli.2003 Del på Facebook Svart 18.Juli.2003 For de som tror de aldri kan få nok varme, vil et opphold på en av de lokale innsjöene her i Arizona sannsynligvis gjöre susen. Omtrent alle innsjöer her er regulerte, mange av dem er kunstige innsjöer som er en del av elvesystemet. Nærmest Phoenix er Saguaro lake, som er en oppdemmet innsjö på Salt River: Saguaro Lake: Like ovenfor Saguaro er Canyon Lake, også oppdemmet: Canyon lake: Saguaro, Canyon og Apache Lakes mates fra Lake Roosevelt, som er en regulert innsjö. Jeg tror Roosevelt for tiden er på dröyt 20% av full vannstand, så den er relativt liten. Roosevelt Lake: En annen innsjö, mindre enn Roosevelt men nærmere Phoenix er Lake Pleasant: Lake Pleasant: Alle innsjöer er en time eller mindre kjöretur fra Phoenix, unntatt Roosevelt som er 2-3 timer. Ingar, jeg har skrapt is en gang siden jeg flyttet fra Kongsberg i 1996. Savner det ikke i det hele tatt! Sist vinter hadde vi kanskje to uker med frostnetter, men med dagtemperatur rundt 15-20 grader. Egentlig ganske behagelig. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.Juli.2003 Del på Facebook Svart 21.Juli.2003 Hei. 2 1/2 uke igjen til ferie. Lars H. Og hvor går så ferien i år Lars. Vi husker at ifjor tok du også sen ferie, til svenskekysten. Personlig tok vi ferie også i år fra Sankt-Hans og fikk møkkavær nok en gang nedover mot Marstrand. Måtte også droppe vår planlagte avstikker til Vederøarna grunnet vind. Neste år blir det sen ferie Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 21.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2003 Og hvor går så ferien i år Lars. Vi husker at ifjor tok du også sen ferie, til svenskekysten.Joda, det blir nok svenskekysten i år også, 4 uker i august. Siden -95 har vi kun feriert på svenskekysten, alltid i august. I -94 hadde vi først 3 uker før fellesferien på Sørlandet, og så 3 uker etter fellesferien på svenskekysten. Den sommeren gikk jeg permittert fra jobben og utnyttet båtlivet til siste trevl. Før -94 hadde vi noen år der vi vekslet litt på Norge/Sverige, og enda tidligere kun Norge. Vi synes at svenskekysten passer oss godt nå. Mange trivelige små fredelige gjestehavner hvor kona slipper å ta "tigerspranget" inn på et vått og glatt svaberg. Og i august er alle "hurraguttene" vent hjem. Lå for to år siden i Smøgen i slutten av august, sol og full sommer men kun 20 - 30 båter. I fellesferien er det nok 300 båter der. Så det året jeg må ta ferie i fellesferien, blir jeg heller hjemme i hagen! Før fellesferien var også ganske bra, men vi hadde skjelden den store sommeren da, og badevannet var vanligvis ikke noe å skryte av da. Lars H. (som håper folk fortsetter å ta båtferien i juli!) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Syvert Svart 21.Juli.2003 Del på Facebook Svart 21.Juli.2003 Og i august er alle "hurraguttene" vent hjem. Lå for to år siden i Smøgen i slutten av august, sol og full sommer men kun 20 - 30 båter. I fellesferien er det nok 300 båter der. Så det året jeg må ta ferie i fellesferien, blir jeg heller hjemme i hagen!Hei Lars Synd å si det, men jeg gir deg helt rett! Jeg besøkte Strømstad og Tanum Strand i slutten av august for et par år siden. I Strømstad var det ikke flere båter enn at man kunne legge til langskips og i Tanum Strand lå det et par båter i havnen. Både luft- og vanntemperaturen lå godt over 20-tallet! Husk at du, som KNBF-medlem, ligger gratis i Tanum Strand etter 15. august! På den annen side, etter fellesferien er kanskje båtfolk (les østlendinger) velkommen også på Sørlandet? God ferie ønskes deg og ditt "mannskap"! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Lars H. Svart 21.Juli.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2003 På den annen side, etter fellesferien er kanskje båtfolk (les østlendinger) velkommen også på Sørlandet?Jeg regner med det, har aldri forsøkt selv (er selv ekta Siddis fra Stavanger, flyttet dog til Østlandet i -69). Men på den tiden er det båtfolket som fremdeles er på farten, - ikke "folk i båt". Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.