bensinmotor Startet 5.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2006 HALLO ER DET NOEN SOM HAR EN Marna bensin motor type FF 24/32 hk i sin båt??? kan dere gi meg noen tips ang motor. Nostalgi dette. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2006 Ja, det er nostalgi, men hva lurer du på? Det gikk lenge på Marna 16-24 som var flotte motorer, men med et bensinforbruk som ikke lignet grisen. Da de kom som 24-32 HK, da ble vel bensinforbruket omtrent doblet - det var (nesten) så ille at surklingen av bensin overdøvet eksosen Når de er varme kan de kjøres på traktorbensin, men det betyr at man må ha to tanker, slik at den kan startes og stoppes på ren bensin. Men startvillige, kjekke og sterke motorer det var det såvisst - så lenge man hadde tilgang på bensinmerker . . . . Lykke til med et viktig stykke av norsk fiskerihistorie! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
snekke(rn) Svart 5.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2006 Jeg kan skaffe brukerhåndbok til denne motoren - har også manifold, bend, pakninger, forgasser, magnettenning, separat dynamo og starter! Plukket dette av før jeg skrotet det gamle dyret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.