Jump to content

Båtmagasinet og dorullholdere..

Ole-Jacob

Recommended Posts

Jeg har etterhvert sluttet å kjøpe Båtmagasinet. Det holder rett og slett ikke mål på for mange "tester".

Vi hadde jo en tråd her for en stund siden når det gjaldt dieselmotor kontra bensinmotor. Da kom jo noen drassende med en "test" Båtmagasinet hadde utført hvor de konkluderte med at dieselen var klart bedre enn bensineren på støy! Det er jo så man ikke vet om man skal le eller grine.

For mitt eget vedkommende rister jeg bare på hodet og lar være å kjøpe Båtmagasinet.

Båtmagasinet må jeg ha hver måned. Det er viktig å huske at dette ikke er båtbibelen. Det er ingen magasiner. Tross alt er det ansatte journalister som produserer stoffet. Ikke fagfolk, som er spesialister på hvert sitt område.

Båtmagasinet gir båtfoket mange impulser. Gjestehavner, båtfolk blir presentert, og er man båtmann så sluker vi det hele. Husk at tester ikke gir noe endelig svar på produktet som blir presentert.

Jeg har selv jobbet som journalist i mange år, og vet at man ikke kan formidle alt på en tilfredstillende måte. Noen leter etter mer stoff om motorer. Andre ønsker å vite mer om dorullholderne.

Uansett. Båtmagasinet og Båtliv ser jeg fram til når de havner i postkassa.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg abonnerer også på Båtmagasinet og Seilas, dette er flotte og gode blader etter min mening. Alternativet her på berget er ikke så mange om en vil båtrelatert stoff som omhandler norske forhold. Jeg kjøper også PBO(Practical Boat Owner) og finner dett bladet spennende og det utfyller litt for det som mangler i de norske magasinene....

Testene som utføres i alle båtblader tar jeg med en stor klype salt, enten de er gjort av norske magasiner eller utenlandske... Når det gjelde det tester som gjøres av Båtmagasinet så er de helt greie de ut fra de forutsetninger og rammebetingelser som er satt i testen.... De har testen av bruktbåter, og det er jo gjerne båter de ikke eier eller hat til hensikt å eie, da må man respektere at eieren av båten sannsynligvie ikker særlig interiseert i at båten rives i fra hverandre..

De utfører relevante motortester og gode sammenligninger av forskjellige båter eller motorer, har en del reklame om kjekt på ha ting.... i grunnen er jeg fornøyd med produktene.... og jeg vil selvsagt fortsette med mine abonnementer her... og mest sannsynlig så blir det et blad til i høst..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vel BM er vel ikke så ille og MBM er vel ikke bare topp det heller. Fikk siste nr. av MBM i posten i går og etter å ha bladd raskt igjennom så synes jeg at det i dette nr var veeeldig mye skriverier om engelske havneforhold, dieselaksjon osv. litt mindre båtstoff en vanlig. Men tar bladet med på helgens båttur og fintygger det ombord.

Jeg abonnerer på BM og synes stort sett at det er et greit blad. Kvaliteten er ikke like bra på alt de skriver, men jeg synes de er relativt flinke til å teste "vanlige" båter som er aktuelle på det norske markedet. Jeg finner også en god del interessant stoff om utstyr, havner osv, men jeg synes de er litt for dårlige på omtale av nye båter. Totalt sett tror jeg likevel det er det bladet som dekker mine ("lokale") behov best.

Med tre små blir det ikke tid til å lese vesentlig flere blader, men det hender jeg kjøper MBM og MBY - MBM-nummeret der de testet P42, Fairline Phantom 40 og Sealine 425(?) var meget interessant (og testen der virket svært seriøs), men i en del av nummerne der blir det for mye som ikke er spesielt interessant/relevant for meg, så foreløpig blir nok ikke noe abonnement på disse, men jeg får heller kjøpe spesielt interessante nummer.

Hilsen hos

• 3 måneder senere...

Abonerer på Båtmagasinet og synest båt testene deres er greie. At det av og til kommer noen sleivspark må vi tåle,

men det er likevell viktig at de blir gjort oppmerksom på dette for å bedre kvaliteten.

Blue_Dragon skrev at han leste bladet i butikken på 2 min, jeg bruker nok en halv time i godstolen, men det begynner å bli for mye reklame og annet fyllstoff.

Redigert av bwh (see edit history)

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

fra (-- reference to evil site removed --) hehe - for å holde oss til opprinnelig trådstarter :lol:

Cubical

I buy toilet paper, what you have?" he says to the storekeeper.

The store keeper takes out the premium brand called "Princess" and say to the chief "This is our top brand and it's very soft and nice, it costs $5.00 a pack."

The chief looks and say "too expensive, what else you got?"

The storekeeper looks around and brings hes second most popular brand called "queen" "It's also quite soft and nice, this is $3.00 a pack."

The chief looks at it and says "Too expensive, what else you have?"

The storekeeper looks around and brings up a lost cost pack of toiletpaper "This brand is nameless and costs only $1.00 a pack, its the last kind we have."

The indian looks at it and says "I'll take it." He pays and leaves.

The day after the chief comes back and wants to buy a pack of "Queen" toilet paper and says to the storekeeper "I know what you should call nameless brand of toilet paper, You should call it John Wayne!" The storekeeper looks at the chief bewildered "Why is that he says?" "Cos that toilet paper like John Wayne, it take no shit from no indian!".

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

• 3 uker senere...

For noen dager siden dumpet det ned et nytt Båtmagasin i postkassa. For min del er det litt julaften over det hver gang, og så kjøper jeg et par engelske sånn midt mellom "høytidene"...... :yesnod:

Det er jo sånn med tråder som dette at tiltalte sjelden kommer til ordet. Jeg intervjuet redaktøren i Båtmagasinet for noen dager siden på MorMajor - og er faktisk ganske imponert over alt de har på "sjekklista" når de tester båter. Dorullholderne står der de også, forøvrig. Kanskje fordi irritasjonen vi føler hvis det er noe billig herk faktisk er ganske reell?

Interessant er det også å merke seg at han mener det er på tide å ta et felles løft for å kjempe mot "veiavgiften" på båtbensin.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Båtmagasinet dumpet også ned i min postksse før helgen sammen med regning for neste års abonnement. Jeg gikk gjennom bladet og litt var det jo og lese, men jeg synes at bladet blir tynnere og tynnere for hver gang og ikke minst for hver år som går. Det kan jo sel selvsagt være jeg som blir tykkere i fingrene for hver utgave, men beslutningen om stoppe dette abonnementet ble i hvertfall tatt og mail sendt til båtmagasinet.

For meg ble dette ekesmplaret av Båtmagsinet en meget kort julekveld, og bladet henger nå på dorullholderen, der hvor det hører hjemme.

Jeg abonnerer på Practical Boat Owner og Yachting Montley, blader som er av helt annet kaliber.

Siden jeg har skiftet menighet så blir et nytt abonnement tegnet på Seilmagasinet i tillegg til Seilas som jeg alt har. Begge disse har et anstendig antall sider sammenlignet med Båtmagasinet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

bladet henger nå på dorullholderen, der hvor det hører hjemme.

:lol: :lol: :lol:

Enkelte ganger kan du virkelig få sagt det, Sydvesten. :flag:

Jeg velger å lese det før jeg henger det på dorullholderen. I siste nummer er forøvrig Hangarskibet avbildet to steder ... kan ikke være et så fryktelig dårlig blad, da???

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei.

I natt drømte jeg utrolig mye rart, jeg var tilbake på jobb i NRK (sluttet der i 1986), kranglet med min far som døde for maaange år siden, var ute i båten og måtte pakke den inn med en diger grønn presenning da det høljet ned noe aldeles grusomt osv. osv. Og så måtte jeg gjemme meg for en tante jeg ikke ville treffe. Og det mest fantastiske var at jeg lå på kne fremfor dassen og tørket opp dritt over det hele. Hvem som hadde hatt magasjau og hadde driti ut hele badet, husker jeg ikke, men jeg brukte i hvert fall ikke Båtmagasinet til den jobben! :puke: Samtlige årganger fra midten av 1988 frem til nå står pent i hyllen på gutterommet! Og jeg har plass til fremtidige utgivelser. :flag:

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg er nok desverre blant dem som mener at norske båtblader er lite kreative og kitiske.

Har i flere år abonert på engelske tidsskrifter som er nevnt tidligere tråder.

Ønsker imildertid å trekke frem de gode artiklene som vi finner på:

http://www.yachtsurvey.com/

av David Pascoe

Jeg tror Pascoe beskriver de fleste tema som er aktuelle for oss småbåtførere.

Dette er ikke til hinder for at vi skal ha en pågående, kontinuerlig debatt her på BP,

men det er fint om vi fra tid til annen minnes om de klassiske arbeidene.

Nåja, Her Pascoe kan sikkert mye, men hans kunnskaper om dieselmotoren har desverre ikke imponert meg. Det har vært debattert i tidligere tråder her på plassen.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Har også PBY, Seilas, Seilmagasinet og Båtmagsinet. Har vel samtidig også kjøpt Segling, Praktisk

Båtagande og VI båtagare som jeg sitter med nå.

Vil også si att kvaliteten er dalende på enkelte. Har derfor ikke fast abonnement på alle, men

ser "igjennom" bladet før en kjøper.

Sitter på Grand Olav i Trondheim som en del ganger ellers med en bunke båtblader. Har faktisk

laget en noen nye hyller i kjellern som rommer båtblader. Til fruen store fortvilelse.

Vi sees!

I siste nummer er forøvrig Hangarskibet avbildet to steder

Observerte det ja. Rene PR kampanjen jo! :lol::lol: Ellers så synes jeg ikke at siste nummer var så aller verst, mye godt lesestoff der! På det jevne er de i alle fall bedre enn Båtliv, synes jeg. I tillegg til abonnementet på Båtmagasinet pleier jeg å kjøpe svenske Praktisk Båtägande innimellom samt diverse annet som ser interessant ut! Synes PB har mye interessant for oss med små, eldre båter. Masse gjør-det-selv tips og praktiske løsninger på litt av hvert egentlig.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...