Embla Startet 11.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2006 Hei Har montert 2 stk KAD 44 og har i dag koblet sammen ledninger. Når jeg setter tennings lås i pos.1 går det noen sekunder så begynner oljelys lampe å blinke, og alarm hyler, alarmen kviteres vekk ved å trykke på alarm test knapp. mens lys for oljetrykk blinker. (på begge motorer) I instruksjons bok står det at oljelys, ladelys, og lys for høy temperatur skal lyse i 20 sekunder for så å forsvinne. (etter tenning er satt til pos 1) Er det noen som kjenner til dette? Båten ligger på land, så har ikke hatt start på motorer. Hilsen Embla Sitér dette innlegget Link to post
ptt Svart 11.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2006 dette forsvinner når du har kalibrert spakene , mener iallefall det Sitér dette innlegget Link to post
Embla Svart 12.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2006 Har nå kalibrert spakene, uten at noe endret seg. I instruksjonsbok for KAD 300 / KAD44P står det ikke noe om at kontroll lys vises i 20 sekunder, men det står at lys må testes med test knapp før start, så det er mulig det er forskjell mellom de forskjellige modellene. Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Har nå vært i båten min og sjekket dette. Når startnøkkelen vris til første trinnet lyser det i alle 4 varsellamper på motorpanelet, samt Diagnostics og Neutral på EDC panelet. Ingen alarmer. Embla: Kabeltykkelsen fra batteri til starter er på ca. 1 cm i diameter, kanskje litt i overkant. Lengdene er ca 2 m til første motor og ca. 2,5 m til andre motor. Kablene går via hovedbryter for motorspening. Sitér dette innlegget Link to post
Embla Svart 4.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Hei Når jeg fikk koblet sense ledningen så skjer det samme med mine instrumenter, bortsett fra at den fjerde lampen (Glødelys ?) som lyser hos deg ikke lyser på mine instrument. (Har heller ikke gløding) Kjølevanns temp. lampe slukker også etter ca. 10 sek. Ca 1 cm kabler hos deg, det er vel 50 mm2 Takker for svar Embla. Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Mulig at den fjerde lampa (sett fra venstre) ikke lyser, men får litt gjenskinn fra den tredje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.