index Startet 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2006 Er det noen som vet hvor man kan få tak i 12mm merantifiner? Jeg finner ingen trelasthandlere som har dettelenger her på Haugalandet. Både Obs Bygg og Montèr har kuttet dette ut fra sortimentet sitt, og heller ikke andre jeg har prøvd. Skulle hatt en halv plate eller så, men det lar seg ikke skaffe ser det ut til. Får fortsatt tak i 18mm, men det blir for voldsomt til mitt bruk. Noen som vet om noe?? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
kringeland Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 (redigert) Sagbakken Bruk åpner ny butikk i Haugesund. Svein Åge som leder denne har kontakter på slikt og sikkert flere halve plater i uthuset. Bo Andren som driver med parkett har kansje også Redigert 13.Mars.2006 av kringeland (see edit history) Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
pgk Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Vet du hvor og når ? Er på merantijakt jeg også ! Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Er litt usikker leste en artikkel i Tysvær Bygdeblad men avdelingen i Tysvær er oppe og går du kan sikkert få hjelp der. Mener også at Bo Andren fører alle typer finer. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
pgk Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Okei,får ta en ringerunde.Takker for tips ! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Er det noen som vet hvor man kan få tak i 12mm merantifiner? Jeg finner ingen trelasthandlere som har dettelenger her på Haugalandet. Både Obs Bygg og Montèr har kuttet dette ut fra sortimentet sitt, og heller ikke andre jeg har prøvd. Skulle hatt en halv plate eller så, men det lar seg ikke skaffe ser det ut til. Får fortsatt tak i 18mm, men det blir for voldsomt til mitt bruk. Noen som vet om noe?? Vil dem ikke bestille en plate til deg heller? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Vet ikke de har avdeling i Haugesund, men har du prøvd Optimera? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Hei Vet ikke hvilken finer du mener................. Jeg holder på å få tak i finer med 1 og 2 sider med teak lag. Fikk napp på et firma som heter Tre & X finer import AS i Stavanger. Skal best. plater der i morgen, 2 sidig 12 mm 2,44x1,22 kr.1.000,- inkl. mva. Er det billig eller dyrt????? Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
pgk Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Optimera har avdeling i Tysvær.Men de selger bare engros (tror jeg) bla. til Monter Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Skal best. plater der i morgen, 2 sidig 12 mm 2,44x1,22 kr.1.000,- inkl. mva. Er det billig eller dyrt????? Er det 1. sort så må en vel si det er en bra pris.Maritim Kr 1200,- Billingstad Tre Kr 1100,- Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Geir Frode Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 En liten ting merantifiner=finer med teak sider..? Eller ikke? Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 En liten ting merantifiner=finer med teak sider..? Eller ikke? Ikke! Da snakker vi om teakfiner Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Vil dem ikke bestille en plate til deg heller? Nei! De snakket om regnskog og greier, så derfor ville de visstnok ikke drive med denslags lengre... Vet ikke de har avdeling i Haugesund, men har du prøvd Optimera? Javisst, har prøvd der også. Dette er proffversjonen av Montèr, så de sjekket for meg der (samme eiere). Men ikke en plate å oppdrive. Kan jo naturligvis kjøpe en 18mm plate og høvle den ned med elhøvelen, men det var nå egentlig litt drøyt det da... Alternativet er vel å bestille teakfiner hvis noen kan skaffe dette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
o.b.lix Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Nei! De snakket om regnskog og greier, så derfor ville de visstnok ikke drive med denslags lengre. Kan jo naturligvis kjøpe en 18mm plate og høvle den ned med elhøvelen Så 12 mm er hugd av regnskog, mens 18 mm er ikke det Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Merkelig sak det der ja... Det er vel heller så enkelt at man ikke selger noe videre av 18mm finer, og derfor har de fortsatt en palle igjen på lageret. Verre var det ikke . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
roy_n Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Hør med gutta som lager lastebil påbygg eller personbil hengere Dette blir også brukt i forskaling på de fleste bygg. Meranti finer blir laget i Finland visste ikke at det var rengskog der. Roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Det er vel ikke Meranti det, de platene som blir brukt til lasteplan/forskaling er steinharde og har en glatt overflate Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Hei Vet ikke hvilken finer du mener................. Jeg holder på å få tak i finer med 1 og 2 sider med teak lag. Fikk napp på et firma som heter Tre & X finer import AS i Stavanger. Skal best. plater der i morgen, 2 sidig 12 mm 2,44x1,22 kr.1.000,- inkl. mva. Er det billig eller dyrt????? Geir Frode Det nok der prisen ligger. kjøpte tilsvarende plate på Trebåten AS for et par uker siden. betalte da 964,- (om ikke jeg husker helt feil). Sitér dette innlegget Link to post
MY Josefine Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Slike plater får du kjøpt hos Neuman Bygg AS. MY Josefine Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Hør med gutta som lager lastebil påbygg eller personbil hengere Dette blir også brukt i forskaling på de fleste bygg. Meranti finer blir laget i Finland visste ikke at det var rengskog der. Roy_n Det de lager i Finnland er nok av bjørkefiner, men den er belagt med en fenol film for å gjøre den motstandsdyktig mot fukt og råte. Sitér dette innlegget Link to post
FinnC Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Merantifiner i mange tykkelser får du på Os, både hos Byggeren og hos Flåten Trelast. Har kjøpt alle mine plater der Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2006 Meranti finer blir laget i Finland visste ikke at det var rengskog der.Meranti eller sk. Philipine Mahogny er ikke ekte mahogny men egentlig en av mange tresorter som går under navnet Shorea. Den vokser definitivt ikke i Finnland Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
o.b.lix Svart 15.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2006 Neuman i Bergen var billigst på min ringerunde i dag. kr 204,- pr plate (12mm) Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 15.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2006 204,- pr plate (12mm) Det var VELDIG billig!, jeg har gitt 290.- for samme plate (122 x 244), trodde det var billig, kjøpte de 4 siste hos en lokal Monter shop. med famile rabatt...Det var ikke + mva da? Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
o.b.lix Svart 15.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2006 Det var ikke + mva da?Nei, men jeg har fått rabatten som min arbeidsgiver har... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.