Jump to content

Hvor finner jeg tak i merantifiner?

index

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor man kan få tak i 12mm merantifiner? Jeg finner ingen trelasthandlere som har dettelenger her på Haugalandet. Både Obs Bygg og Montèr har kuttet dette ut fra sortimentet sitt, og heller ikke andre jeg har prøvd. Skulle hatt en halv plate eller så, men det lar seg ikke skaffe ser det ut til. Får fortsatt tak i 18mm, men det blir for voldsomt til mitt bruk.

Noen som vet om noe??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Er det noen som vet hvor man kan få tak i 12mm merantifiner? Jeg finner ingen trelasthandlere som har dettelenger her på Haugalandet. Både Obs Bygg og Montèr har kuttet dette ut fra sortimentet sitt, og heller ikke andre jeg har prøvd. Skulle hatt en halv plate eller så, men det lar seg ikke skaffe ser det ut til. Får fortsatt tak i 18mm, men det blir for voldsomt til mitt bruk.

Noen som vet om noe??

Vil dem ikke bestille en plate til deg heller?

Hei

Vet ikke hvilken finer du mener................. :crazy:

Jeg holder på å få tak i finer med 1 og 2 sider med teak lag.

Fikk napp på et firma som heter Tre & X finer import AS i Stavanger.

Skal best. plater der i morgen, 2 sidig 12 mm 2,44x1,22 kr.1.000,- inkl. mva.

Er det billig eller dyrt?????

Geir Frode

11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot

Er det 1. sort så må en vel si det er en bra pris.

Maritim Kr 1200,-

Billingstad Tre Kr 1100,-

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vil dem ikke bestille en plate til deg heller?

Nei! De snakket om regnskog og greier, så derfor ville de visstnok ikke drive med denslags lengre...

Vet ikke de har avdeling i Haugesund, men har du prøvd Optimera?

Javisst, har prøvd der også. Dette er proffversjonen av Montèr, så de sjekket for meg der (samme eiere). Men ikke en plate å oppdrive.

Kan jo naturligvis kjøpe en 18mm plate og høvle den ned med elhøvelen, men det var nå egentlig litt drøyt det da... Alternativet er vel å bestille teakfiner hvis noen kan skaffe dette.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei

Vet ikke hvilken finer du mener................. :crazy:

Jeg holder på å få tak i finer med 1 og 2 sider med teak lag.

Fikk napp på et firma som heter Tre & X finer import AS i Stavanger.

Geir Frode

Det nok der prisen ligger. kjøpte tilsvarende plate på Trebåten AS for et par uker siden. betalte da 964,- (om ikke jeg husker helt feil).

Hør med gutta som lager lastebil påbygg eller personbil hengere Dette blir også brukt i forskaling på de fleste bygg. Meranti finer blir laget i Finland visste ikke at det var rengskog der.

Roy_n

Det de lager i Finnland er nok av bjørkefiner, men den er belagt med en fenol film for å gjøre den motstandsdyktig mot fukt og råte.

Meranti finer blir laget i Finland visste ikke at det var rengskog der.

Meranti eller sk. Philipine Mahogny er ikke ekte mahogny men egentlig en av mange tresorter som går under navnet Shorea. Den vokser definitivt ikke i Finnland

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...