roskva Startet 13.Mars.2006 Del på Facebook Startet 13.Mars.2006 Hej Er der nogen der ved hvormange liter i minuttet søvandspumpen på en Volvo TMD31A leverer?. Jeg agter at momtere en flowswitch, da jeg på den "nye" båd, en Nidelv 26, ikke kan se om der kommer kølevand ud sammen med udstødningen, da den kommer ud under vandet. Venlig hilsen Peder Jensen Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 13.Mars.2006 Del på Facebook Svart 13.Mars.2006 er det ikke mere naturlig og benytte en tempføler på eksosbendet, denne vil jo da indikere når det er noe galt med kjølingen. Antall liter varierer svært meget avhengig av turtall. Monter temp føler, det er standard på mange båter. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2006 Del på Facebook Svart 13.Mars.2006 Mener å huske at det går ca 6000 liter pr time på full fart på TAMD 31 motorene. Muligens noe mindre på TMD motoren. Jeg skjønner ikke helt hensikten med en floatswitch egentlig og er enig med skage. En slik føler var montert på TMD 30 motoren og var koblet til separat varsel lampe. Sitér dette innlegget Link to post
roskva Svart 14.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Det var bare en tanke, og jeg kan godt se nu at det måske ikke er så smart, så jeg må nok gå efter løsningen med temp. føler Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 14.Mars.2006 Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Ja husk da at sånne tanker kan du ikke ha mere, håper vi var til hjelp Sitér dette innlegget Link to post
roskva Svart 14.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Det koster da gudskelov ikke noget at tænke (endnu) Tak for hjælpen Peder Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.