Sydvesten Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Hvor er dette stedet som kalle Staupner.... noen som hoster opp koordinatene for oss uinvidde... så kan jeg slå ihjel noen miutter foran C-mapen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Å gå på grunn er ingen unnskylding, uansett hvilke kart man bruker. Åååå..?? Jeg går på grunn flere ganger i året jeg, og synes da aldeles ikke det er noe å skjemmes over. Hvordan finner man - og kommer inn - til de nye "smultronställerna" dersom man ikke forsøker seg på litt ukjent grunn - eller farvann. Jeg snakker da ikke om å smelle på i halv eller full fart mot bedre vitende, men å dunke nedpå fordi en vil inn akkurat her, eller se hvordan det er akkurat der. Kart i sånne situasjoner er jo fullstendig ubrukelig pga målestokken. Som sagt: sakte fart og en i baugen så går da dette helt fint. Kun litt mer bunnstoff på en stein og litt mindre på en kjøl som verste følge. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 N 59 05.6 Ø 10 20.2 WGS-84 Fantastisk sted. Skal du kun besøke et sted i Vestfoldskjærgården, må det bli Stauper. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Frivakten Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 (redigert) Hvordan kan det ha seg at denne Sauper'n, som er så godt kjent, fremdeles ikke er merket? Normalt melder man fra om slikt til Sjøkartverket. Har noen gjort det? Sjøkartverket ajourføres to ganger i måneden i form av såkalte EFS, slik at endringer kan fort oppdateres i nye kart. Redigert 16.Mars.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
tuffff Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Ja, Stauper er et nydelig sted. Bodde på Tjøme i -76/-77 og var mye der ute med sjekta som jeg disponerte. Husker dessverre ikke så mye av detaljene med skjær og sånn lenger, så det blir vel naturmetoden (beskrevet over her) ved neste besøk. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Hvordan kan det ha seg at denne Sauper'n, som er så godt kjent, fremdeles ikke merket? Normalt melder man fra om slikt til Sjøkartverket. Har noen gjort det? Sjøkartverket ajourføres to ganger i måneden i form av såkalte EFS, slik at endringer kan fort oppdateres i nye kart. Det er vel det at Stauper er en samling holmer med smale "kanaler", og et lite basseng mellom. Litt grunt og steinete innimellom noen steder, men for smått til målestokken i sjøkartet for å gi noe fornuft. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 N 59 05.6 Ø 10 20.2 WGS-84 Fantastisk sted. Skal du kun besøke et sted i Vestfoldskjærgården, må det bli Stauper. Har du någon 'spesial' över området? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sigurd Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Den Norske Los har et bra kart. All dybder på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Har du någon 'spesial' över området? Norge i bilder. Nei. Finnes ikke noe detaljkart a la spesialkartet over Kosterarkipelaget. Du har opplysningene Sigurd nevner, og den omtalte havneboka. De som ikke har vært der før bør gå inn fra vest. For sakte fart. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Tine IV Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Jeg fikk klar beskjed av øknomisjefen at det var bare og betale året's medlemskap . Men klart helt frivillig for alle andre , men er vel knapt en dråpe i havet og mindre merkbart at noen melder seg ut . Men skjønner det godt på en måte da . Men det som er synd er at det er mange flinke frivillig folk på båtane som gjør en kjempe jobb, så synd det går utover dem . Det er jo toppane som har driti på draget div ganger , og dem registrer vel ikke at noen melder seg ut en gang bare dem får millionen sin i lønningspåsan og litt til . Men det er jo som dere sier , er jo frivillig . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mix Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Helt enig TINE II Jeg også støtter opp og fortsetter medlemskapet i Kystpatruljen. Det er gutta på skøytene og de frivillige dette har gått urettmessig utover. Vi får bare stå an' av, støtte opp, og håpe den nye ledelsen setter en ny kurs. For det trengs, og vi skal følge med..... Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Nå har vel ikke Stauper Så mye med Registrerings skilter fra RSSR å gjøre men det er en flott plass. Se herFra Sandefjords Blad Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 (redigert) er det för att det stuper så brannt som det heter Stauper, det virker ligga litt på skrå...........???? får skaffe mig ett ex av den Norske Los ! Redigert 16.Mars.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Daffy Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Derimot så er Daffy's løsning genial og fremtvinger en Takk Til dere andre: Denne tråden har så vidt jeg forstår veldig lite med medlemsskap i kystpatruljen å gjøre. Jeg er ikke medlem der men har registrert båten min i NSSR. Derfor har jeg fått disse altfor store klistremerkene. Forrige eier registrerte seg ikke da det gikk over. Derfor måtte jeg lage nytegning og nytt reg nr. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
langbein Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Det har gått litt over 1 år for å få min båt registert, en ny båt. De har rotet bort papirene 2 ganger tidligere og for en liten stund siden registerte jeg båten på nytt på internett. Da klarte de å få den registert. Unngå papir bruk internett registeringen. De nye reklame skiltene er ikke noe jeg ønsker å ha på båten og det har jeg informert RSSR om og i dag fikk jeg følgende tilbakemelding. "Du står selvfølgelig fritt til å klippe bort logoen. Du kan også lage dine egne skilter dersom du ønsker dette. Det viktige er at registreringsnummeret er synlig. Vi kommer foreløpig ikke til å endre layouten på skiltene våre." Så nå er det frem med saksen for min del. Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
roaldbj Svart 6.April.2006 Link til dette innlegget Svart 6.April.2006 Deler synspunktet om at saksa med fordel kan brukes på nummeret. Jeg har fått to sett med ekstra nummer men synes kvaliteten ser dårlig ut. Jeg vurderer i stedet å kjøpe løse tall og bokstaver som selges for jernvarekjeder. Tror at disse er mer holdbare. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 (redigert) Tar frem igjen denne tråden. Jeg kjøpte ny båt i 2014 og hadde Securmark båtregister og skilt, men skiltene ble aldri satt på pga utseende, de er stygge. Nå har jeg solgt denne båten og bestilt ny 2018 modell, innser at jeg må ha registreringsskilt på båten, men da vil jeg enten klippe bort reklame og strekkode eller styre registrering til de som har det peneste skiltet. Har lagt ved to bilder fra skilt som de ser ut i dag, synes at Redningsselskapets skilt ser penest ut, men de har også fått dette med reklame. Det må jo gå an å klippe bort dette skrote, jeg er ikke interessert i å se ut som er juletre. Redigert 3.September.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
LM 605 Svart 3.September.2017 Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Har skiltet i fra securmark på båten. Klipte vekk alt, slik at det gjenstår et par cm. rundt selve nummeret. Så straks mye bedre ut. Hoved saken er jo at reg. nummer er synlig/leselig. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 5.September.2018 Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 Har registrert båten i NOR og vil da fjerne de gamle merkene fra småbåtregisteret, men de er visst ikke laget for å kunne fjernes.... Sitter noe vanvittig fast! Noen gode tips til hvordan man får bort disse? Er limt på aluminiumsmast... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.September.2018 Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 alidal skrev 15 minutter siden: Er limt på aluminiumsmast... Her er det kjappest å bytte masta, alidal Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 5.September.2018 Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 Jeg bruker hårføner eller varmepistol, varm forsiktig opp område uten å brenne, da bør limet slippe. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
alidal Svart 5.September.2018 Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 Takk! Får prøve det Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 5.August.2020 Link til dette innlegget Svart 5.August.2020 De mindre pene Securmark skiltene ble aldri satt på. Vurderer å omregistrere båten til RS, de ser ikke så verst ut. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.