Jump to content

Nye registreringsskilt fra RSSR

Akult

Recommended Posts

Forøvrig brukte jeg alle papirene for medlemskap i kystpatruljen til oppfyring i ovnen tidligere i dag!

Jeg returnerte papirene til Kystpatruljen med beskjed om at jeg har meldt meg ut. Mistenker allikevel at jeg må betale for 2006. Reg.nr er heller ikke planlagt å settes på Slagskibet. Til og med Havneguiden har jeg pælmet i søppla.

Hva er dette for noe da... :rolleyes:

Jeg betaler mitt medemskap i kystpatruljen med glede, for meg hander det kun om sikkerthet og ikke politikk. Jeg har stor tiltro til redningsskøyetene er i stand til å ivareta båtfolkets interesser på sjøen, og meg bekjent finnes det ikke noe bedre alternativ i dag, som kan ta over om redningsskøytene forsvinner....

Jeg synes forøvrig Havneguiden er fin bok og den er til god nytte for meg, koser meg med den når jeg er i båten, hyggelig å lese om uthvaner og annet.....

Jeg kommer også til å betale min hundrelapp eller flere eller hva det nå er som blir avgiften for å ha båten registrert i RSSR som er det eneste alternativet for oss småbåtredere som ønsker en registreing...

En årsak til å ha båten registrert er jo at det blirt lettere å overføre båten til det nye obligatoriske registrert som før eller siden tvinger seg frem, enten via direktiv fra EU/EØS eller nasjonale pålegg... De som regjerer i kongriket nå var de samme i innførte det forrige registret.... Dokumenatsjonskravene til eierskap til båten blir nok ikke mindre i fremtiden, tror eg da.. TAD var jo ikke direkte felskible med tanke på hvilken dokumentasjon de skulle ha før de utdelte reg nummer i sin tid.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

....Jeg synes forøvrig Havneguiden er fin bok og den er til god nytte for meg, koser meg med den når jeg er i båten, hyggelig å lese om uthvaner og annet.....

Joda, masse grei info i havneguiden, men ikke bruk den til å seile etter! Jeg har dratt flere av grunn på Stauper. Felles for noen av dem var at de brukte Redningsselskapets guide med feilplasserte grunner som referanse! Andre plasser har jeg leita forgjeves etter grunner som ikke finnes, men er merka i boka!

Ellers tror jeg ikke du skal være redd for at redningstjenesten forsvinner pga mangel på medlemmer i kystpatruljen. Økonomiskt sett betyr vel det mindre enn et musepiss i havet for dem.

Nå er vel ikke havnetjeneste godkjent å navigere etter, men jeg er enig i at det skal være korrekt det som står der... det handler om kavlitetskontroll på produktet.. Boken gir i allefall meg masse nyttig informasjon om nye og spennende uthvaner i mitt nærområde samt andre steder.

Nå er jeg enig i redningstjenesten nok ikke vil forsvinne, men det savner er solidariteten blant oss båtfarende til å bidre med det vi kan.... Vi har masse gamle damer som lodder ut stirikkevotter og annet for NSSR, de bidrar også på en måte selv om bidraget kanskje ikke er så stort....

Jeg er fortsatt stolt over at jeg kan bidra med med mine lusne 500 kroner til mitt medlemskap i NSSR, da føler jeg har vært med å bidratt litt i allefall....

Jeg erkjenner at jeg nok er utdøende rase som fortsatt har slike tanker..... :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Nå er vel ikke havnetjeneste godkjent å navigere etter, men jeg er enig i at det skal være korrekt det som står der... det handler om kavlitetskontroll på produktet.

Det handler vel mest om penger, det koster antagelig litt å få lov til å bruke oppdaterte kart eller skisser fra Den norske los som illustrasjoner, og det koster å revidere. Det er sikkert en kjekk bok, men jeg er litt oppgitt over at diverse organisasjoner som jeg gjerne støtter svarer med å bruke penger på å dynge meg ned med all verdens hefter og bøker. :sad:

Jeg erkjenner at jeg nok er utdøende rase som fortsatt har slike tanker.....

Det er da flere som tenker som deg her..... Det er viktig å si fra når noe ikke er som det skal være, men det går an å ha litt tålmodighet og da. Jeg er forøvrig overbevist om NSSR er på bedringens vei. Personlig har jeg ingen negative erfaringer med NSSR (bortsett fra at jeg må klippe litt på registreringsskiltene - men det er pinadø en ubetydelig bagatell i det store og hele).

Det er sikkert en kjekk bok, men jeg er litt oppgitt over at diverse organisasjoner som jeg gjerne støtter svarer med å bruke penger på å dynge meg ned med all verdens hefter og bøker. :sad:

Det kan jeg skjønne at noen synes, men andre igjen setter pris på at de får igjen noe konkret da... Det er nok ikke mulig å gjøre alle til lags....

Joda, masse grei info i havneguiden, men ikke bruk den til å seile etter! Jeg har dratt flere av grunn på Stauper. Felles for noen av dem var at de brukte Redningsselskapets guide med feilplasserte grunner som referanse! Andre plasser har jeg leita forgjeves etter grunner som ikke finnes, men er merka i boka!

Jeg tror ikke før jeg hører det! :eek:

Å bruke havneguiden eller NAF-veiboka til navigasjon, er det dummeste jeg har hørt. Jeg vil ikke ha trukket de av grunnen. De kan stå der til advarsel til neste idiot.

Sjøfolk? Jeg gremmes. :cryin::cryin:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Har ikke fått noen nye skilt og ikke savner jeg dem heller . Men har fått medlemspakka og giro på det . Etter endel fram og tilbake så blir medlemskontigenten betalt iår også . Økonmisjefen som styrer dette sier at sånn blir det . Regner med og håper det kan roe seg litt ettervært nå . Uannsett så er det vel ikke folka på båtane som styrer og steller med politikken og det er dem jeg får hjelp av vis det skulle trengs . Så får vi se om det dukker opp mere rot , men håper det roer seg slik at dem kan drive med det dem skal og ikke alt det andre dem har rota seg borti .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg kjøpte båt under det gamle regimet og fikk skilt fra tollvesenet i 2004. Meldte overgang til det nye registeret og er tydeligvis registrert, får hvertfall min årlige faktura som medlem i kystpatruljen. Etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om ikke jeg også skulle fått nye reg.skilt til båten? (de med en "diskret" NSSR logo på).

ØR

Mange her som har sterke meninger om lite?

Er du misfornøyd med NSSR/Kystpatruljen, ja, så meld deg ut, eller meld deg ikke inn. Samme gjelder Bokklubben, Skiforeningen, Senterpartiet, Statskirken eller Hobbykverulantenes Forening.

Huff da, ble saksen utslitt av å brukes litt? Når du først har gått til innkjøp av en sakes så er det vel greit å få brukt den til noe "fornuftig"?

Er dette virkelig noe å gjøre så stort nummer av! :rolleyes:

Jeg er, og forblir, medlem av Kystpatruljen og oppfordrer alle andre til å bli/forbli medlem!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg tror ikke før jeg hører det! :eek:

Å bruke havneguiden eller NAF-veiboka til navigasjon, er det dummeste jeg har hørt. Jeg vil ikke ha trukket de av grunnen. De kan stå der til advarsel til neste idiot.

Sjøfolk? Jeg gremmes. :cryin::cryin:

Hva ville du brukt da? Sjøkartet?? Mener du kartet er brukende til å "tråkle" deg inn på Stauper kan det bare tyde på at du aldri har vært der. Er det bra sjømannskap å ikke hjelpe "idioter" av grunn? Den ene "idioten er forøvrig medlem her på forumet!

Hva ville du brukt da? Sjøkartet?? Mener du kartet er brukende til å "tråkle" deg inn på Stauper kan det bare tyde på at du aldri har vært der. Er det bra sjømannskap å ikke hjelpe "idioter" av grunn? Den ene "idioten er forøvrig medlem her på forumet!

Jeg også stussa litt på det. På Stauper er ikke sjøkartet til mye hjelp. En kvinne/barn/mann i baugen derimot, også lav - veldig lav - fart hjelper en del.

Eventuelt gjennomgått kjentmannsprøven ved prøve og feile(gå på grunn)-metoden.

mvh tuffff

En kvinne/barn/mann i baugen derimot, også lav - veldig lav - fart hjelper en del.

Har man ikke kartgrunnlag eller lokalkunnskap som er god nok til å gå inn et sted så bør man ikke gjøre det heller, eller man gjøre som her nevnt.... en person i baugen... som funger utmerket i mange situasjoner..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...