Jump to content

Nye regler for tildeling av båtplasser i Søgne Kommune

Cirkeline

Recommended Posts

Etter å ha lest vedtaket fra Søgne Kommune så er dette tragisk :nonod: . Kommunen ønsker å ha kontroll over ventelisten for båtplass selv, helt fint det å samkjøre listene fra forskjellige havner slik at det korrekte ventelistetallet kommer frem. Det å tildele båtplass fra ett sted er også fornuftig. Så kommer.... :puke::puke: De vil ha kr 400,- for å stå på ventelista og deretter et årsgebyr på kr.100,-!! :lol::lol::lol::nonod: Så vil de prioritere etter følgende liste: Grunneiere som avstår grunn- personer med fast bopel i Søgne-personer med fritidshus i Søgne-andre (lag og foreninger)- så oss Songdøler sammen med resten (da uansett hvor den enkelte har stått på listene fra tidligere). Jeg som selv er bosatt i Songdalen Kommune (nabokommune til Søgne uten tilgang på saltvann :nonod: ) har mange medborgere i kommunen vår som står på venteliste til båtplass i Søgne. I Torvefjorden Båthavn f.eks., så er der ei liste i dag med personer som ønsker båtplass både fra Søgne, Songdalen og andre steder. Ved en utbygging i vår havn så har det vært prioritert etter ventelista for tildeling av nye plasser, uansett bopelsadresse. Det er etter min mening rettferdig og fair. Noen har stått på lista i mangfoldige år for båtplass, bor nå uheldigvis i Songdalen Kommune eller andre steder og kan regelrett bli så nedprioritert at det ennå kan gå 5-10 år før tildeling skjer for vedkommende, kanskje aldri?? Dette selv om man var "kvalifisert" til førstkommende byggetrinn. :nonod:

Kommentarer?

Les mere her: http://www.sogne.kommune.no/iframe.aspx?ui...og+protokoller+

XD3P

ikke de eksisterende i Høllen/Solta og Torvefjorden.

Det var da godt å høre så er det jo fremdeles håp for en Songdøl å få plass (Står på venteliste på overnevnte plasser jeg og )

Min personlige mening er nå at de som bor i distriktet bør få plass først om det er Søgne eller Songdalen "så turistene" får vente .. :smash:

men der er jo blitt en trend å satse på turisme :crazy:

Redigert av LALUNA (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

• 9 måneder senere...

Vurderer sterkt å flytte til sørlandet igjen da jeg har tilbud om jobb i Kristiansand. Lurer jo da på hvor jeg skal slå meg ned og mulighet for båtplass er da et poeng.

Lurer derfor på hvordan situasjonen er i Søgne for en seilbåt som går inn i en plass på 3.5 meter? Hva med Kristiansand?

Mandal har jeg rimelig oversikt over tror jeg...

Situasjonen her i Søgne er dessv. den samme, halve bygda på venteliste og ingen konkrete planer for nye plasser. :nonod: .

Var vel det jeg fryktet. Da utgår Søgne som mulig sted å se etter bolig... :nonod:

I Mandal er det også håpløst for seilbåter. Men er noen planer på gang der. Finnes dog provosoriske muligheter som kan gjøre nytten.

Er situasjonen den samme i Kr. Sand? Mener å ha lest at det var mulig å gå plass i mindre populære havner?

Noen som vet hvordan det er i Homborsund/Lillesand og den veien? Arendal var jo veldig greit, der fikk jeg plass på dagen. Men mye øst for Lillesand vil jeg ikke...

tror ikke Kristiansand er så ille. Var jo en svær debatt ang. omleggingen av innskuddsystemet i de kommunale havnene her. Ring Kristiansand Havn, Småbåthavnene på tlf 38 07 49 70. Du bør sjekke med dem iløpet av jan/feb, etter det er det nok forsent for 2007 sesongen.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...