Karavoli Startet 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2006 Jeg har hørt at det finnes påhengere som går på diesel, men jeg finner ingen plass der det står om dette? I et tidlegere innlegg diskuterer vi 150Hk - 4taktere da jeg skal anskaffe meg en slik. Finnes det 150 Hk påhengere som går på diesel? En diesel påhenger må vel bli svært tung? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 Yanmar lager diesel påhengere. 27 og 36 hk. SOLAS godkjente motorer. Kan brukes på livbåter. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Marwin Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 Ja, vil tro at en diesel-påhenger i den størrelsen neppe passer på hekken Det finnes neppe diesel-påhenger over 60 Hk!(Tror det var en Nissan 60Hk diesel jeg så på en fiskerimesse her i Trondheim for noen år siden... Og den var DIGER og TUNG!! Har ikke hørt noe om dem senere!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Karavoli Svart 19.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 Er ikke rart jeg ikke finner noe da Regnet med den kom til å bli stor å tung Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 Tung er den helt sikkert. Syns å huske at Yanmar's 27 hk. veier over 90 kg. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
o.b.lix Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 Ruggerini lager også diesel-påhengere. Stort sett er diesel-påhengere for "spesielt interesserte" fordi de blir noe tunge og har liten effekt. Men enkelte steder er ikke bensinmotorer tillatt, som inni Hong-Kong-havna... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10106877 Denne vil nok mange synes er interessant, men prisen gjør den nok uaktuell for de aller fleste. Litt drøyt kanskje å hevde at du mer enn halverer drivstofforbruket, så fantastisk har ikke denne illeluktende guffa blitt. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Enig med dieseldahl.Hvem vil ha ei slik stinkpotta bak på båten,og til den prisen,nei nei.host host. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 (redigert) Tohatsu har levert diesel utenbordsmotorer i en årrekke. Svært velrennomerte motorer. De brukes bl.a. av Esvagt på deres MOB/FRC fartøyer. Importør i Norge er underbruket til Kellox; Loxxkel Prisen er ikke avskrekkende heller www.tohatsu.no Redigert 27.Januar.2013 av busterx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 også noe på gang her..: http://www.neander-motors.com/outboard_motors.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
steelcontax Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Tohatsu har levert diesel utenbordsmotorer i en årrekke. Svært velrennomerte motorer. De brukes bl.a. av Esvagt på deres MOB/FRC fartøyer.Importør i Norge er underbruket til Kellox; Loxxkel Prisen er ikke avskrekkende heller www.tohatsu.no Meg bekjennt har Tohatsu kun bensinmoterer i salg i Norge, tldi er vel en betegnelse på deres totaktsteknologi. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Har selv 1 diesel påhenger. på 15 eller 20 hk. usikker på hvilke antall hk. ekstremt lang stamme. Denne har stått på en seilbåt i sin tid. Veier noe vannvittig! Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 http://www.lfpower.com/outboard-motor/843046.html Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.