Jump to content

Båtmesse i Stavanger

submiss

Recommended Posts

Er det noe utstyr av betydning som tilbys på denne messen, eller er det bare båter? Ny båt har jeg hverken bruk for eller råd til, men utstyr derimot kan jo være gøy...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Klkk på Utstillere i meny på toppen av siden som er lenket i trådstart så kan du se hvem som stiller ut og hva de tilbyr.

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

• 1 år senere...

Noen som har vært på messa i helga? Var selv en tur i dag og syntes utvalget og bredden i båter var meget bra. Mye kjekt å se, men jeg hadde ventet bedre utvalg i utstyr som ble solgt på messa. Jeg hadde handlelista klar og håpet på gode messepriser men den gang ei :sad: De fleste forhandlerene hadde bare en liten stand og ikke noe utvalg i det hele tatt. Litt skuffet gikk jeg hjem i år.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Jeg var på grensen til å kreve de 100 kronene tilbake da jeg gikk. (litt satt på spissen :wink: )

Synes messen var meget skuffende, blir verre og verre for vært år. Det var jo nesten bare svæære båter for nyrike 40 åringer :nono:

Ikke en eneste normal landstedsbåt og se. Ibiza 21 fra Rog Maritime senter var den minste båten jeg fant.. :crazy:

Ikke fant jeg en eneste påhenger heller. Dette var en messe for de som drømmer, ikke for de som er på jakt etter noe å kjøpe.

Men det var en morsom østlending som solgte svamper :lol:

Det lå forresten en trebåt med BP vimpel utpå regningskjøyta :flag:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hehe den båten utfor redningskøyta var en 27fot kommedalssnekke. Denne ble brukt til demonstrasjon for redningskøyta som jeg selv var med på. (Var en av de som hoppa i vannet visst noen så på) Det eneste jeg og faren min hadde råd til var mat og drikke :wink:

jeg hoppa glatt i hele utstillingen og dro heller ut på sesongens første seiltur. Temmelig spontant....

Båten var på ingen måte klargjort, men fant nå et seil som jeg kunne heise....

...og nå husker jeg hvorfor jeg er så glad i båten min...

God båtsesong alle sammen!

:sailing:

Jeg hadde handlelista klar og håpet på gode messepriser men den gang ei

Enig i dette :yesnod:

For eksempel var avslaget på en VHF bare et par hundre kroner av ordinær pris :nonod:

Men værgudene viste seg jo fra sin beste side, så det ble vel en innbringende helg for forhandlerne uansett.

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Det lå forresten en trebåt med BP vimpel utpå regningskjøyta :flag:

Var min det ja :smiley: Lånt bort til to kollegaer på jobben som er hhv. båtfører og mannskap på RS Ryfylke. Må jo kunne stille opp når dei kommer i beita for ein båt å berge og slukke brann ombord i :sailing: Men som han sa han eine av dei andre mannskapene på RS Ryfylke - Det er ikkje så ofte vi berger sånne båter som dette. Er skikkelig båt dette med skikkelig motor, det er heller store kvite flybrigdebåter som utgjør mengdene - Heilt sant altså :wink:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Vi sløyfet messen i år pga dårlig erfaring med tidligere messer. Jeg synes ikke det er verdt å betale kr. 100 pr. pers. for å komme i kontakt med selgere som ikke vil eller har noe å selge meg likevel. I tillegg er det også vår erfaring at messen etter hvert har utviklet seg til å bli et sosialt forum for selgere av båter og utstyr og at eventuelle kunder kommer i annen rekke. Jeg liker bedre Jamas måte å gjøre det på med utvidet og åpen forretning med mange gode tilbud gjennom messeperioden!

Redigert av kes (see edit history)
(Var en av de som hoppa i vannet visst noen så på) Det eneste jeg og faren min hadde råd til var mat og drikke :wink:

Var ikke det kalt? Dumt jeg ikke så på det :sad:

Huff. Hørtes ut som om dere var veldig fattige. Men dere bor jo i et dyrt strøk :drink:

Fritjof Brandt

hehe. Maten var jo rimelig dyr den også. Kjøpte en Krone is til 15kr :eek: RAN kaller jeg det! Kan ikke si at isen var på messetilbud akkurat :lol:

Fører isen inn under divere i båtregnskapet. Den isen står ikke i budsjettet heller :cryin::cryin:

Fritjof Brandt

Jeg også har besøkt årets messe. Er enig i at bodene hadde mindre utvalg og tilbud i år enn i fjor. At det for det meste er store båter på utstillingen er jeg ikke helt enig. Har ikke gjort noe statistikk på dette. Synes det var rikholdig utvalg av både smått og stort. Mange landstedsbåter og skjærgårdsjeeper var utstilt på land. Påhengsmotorer var også utstilt uten at jeg bet meg merke i type.

Må si Bavaria imponerte med en stor kolleksjon. Det samme gjorde Princess inne i Vågen i Stavanger.

Fikk studert Viksund 320. Fin utførelse og gode løsninger. Du får en god følelse når du er om bord her, men litt i trangeste laget på flybridgen. Synes også den er litt ute av proposjonene høyde lengdemessig. Likevel tror jeg dette blir en suksess for Viksund.

Ellers er Nimbus en fryd for øyet. En 320 Coupe kunne være noe å tenke på. Helst litt for fin i makrellsesongen. :fishing:

Klart mange av disse båtene er utenfor rekkevidde av en vanlig lønnsmottaker, men synes det er stas å gå og kikke i finværet likevel. Synd seilbåtene ikke kommer mer sentralt, men det får Strømsbroa inn til messeområdet ta litt av skylden for.

Det meste av de kjente merkene innen navigasjon og kommunikasjon hadde også stands.

Stavangermessa er et fint evenemang i starten på båtsesongen. Mange båter ble solgt også i følge solgt-plakatene. Man kan jo få fornemmelse av at båt selger seg selv i disse dager.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Noen som har vært på messa i helga? Var selv en tur i dag og syntes utvalget og bredden i båter var meget bra. Mye kjekt å se, men jeg hadde ventet bedre utvalg i utstyr som ble solgt på messa. Jeg hadde handlelista klar og håpet på gode messepriser men den gang ei :sad: De fleste forhandlerene hadde bare en liten stand og ikke noe utvalg i det hele tatt. Litt skuffet gikk jeg hjem i år.

Synes båtmessa var fin jeg. Kunne selvsagt vært flere båter.

Inspiserte blant annet Marex 350, som jeg synes virket både trang og hadde litt dårlig finish. Nor Star 350 med HT synes jeg var bra. De har gjort en god jobb med HT'en samt at båten har mange gode løsninger.

Det er også tydelig at Bavaria tenker i helt andre baner når det gjelder plassutnyttelse. Blant annet ståhøyde i kabin på beskostning av uteplass, passasjersete.

Viksund 340 er en flott båt med nydelig finish.

• 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...