Bitteliten Startet 19.Mars.2006 Del på Facebook Startet 19.Mars.2006 Fant en artikkel om Prinz yachts i siste Motorboat Montly. Her står det at deres nye 54 fots coupe kan leveres med følgende motorer: Engine V cruise - max Drive 2 x VOLVO D6 370 IPS-500 common rail diesel - 272kW/370HP 34 Kn - 40 Kn IPS drive - duo prop 2 x VOLVO D6 435 IPS- 600 common rail diesel - 320kW/435HP 36 Kn - 42 Kn IPS drive - duo prop IPS er dette drevet Kan ikke si at jeg så noe til denne D6 modellen på Sjøen for Alle. Til nå har største D6 vært 370 hk uten kompressor og 350 hk med kompressor. Ikke at det er noen stor bombe at VP tar ut mer hk av 5,5 liters D6'en. Noen som vet noe mer? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Ikke at det er noen stor bombe at VP tar ut mer hk av 5,5 liters D6'en. Noen som vet noe mer?Jeg tipper VP er alvorlig skremt av Cummins ZEUS løsningen.Unnskyld uttrykket men denne løsningen virker mer sexy og solid enn IPS. Her er det snakk om bunnsolide Cummins Quantum 8,3 Litern og 500 HK. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Jeg har inntrykket at det er motsatt vei jeg. Det er den tidligste lanseringen av en ikke ferdig teknisk løsning jeg noen gang har sett. Zues prosjektet er så vidt på prototype stadiet, man kan ikke vise ferdige løsninger - bare tanker om hvordan dette kan bli. Det er jammen tidlig å selge skinnet - får håpe de finner bjørnen etterhvert også Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Jeg har inntrykket at det er motsatt vei jeg. Det er den tidligste lanseringen av en ikke ferdig teknisk løsning jeg noen gang har sett. Zues prosjektet er så vidt på prototype stadiet, man kan ikke vise ferdige løsninger - bare tanker om hvordan dette kan bli. Det er jammen tidlig å selge skinnet - får håpe de finner bjørnen etterhvert også Hvor mange VP aksjer har du ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Hvor mange VP aksjer har du ? svært få desverre. Har ingen i Mercruiser heller - men kjenner flere som jobber i Marine Power. Flinke folk der også. Om du har mer info om Zeus og kan vise konkrete tester eller eksempler så del gjerne - det er veldig interessant å se hva de kommer opp med. I siste MBM står det en artikkel om prosjektet men de sier ikke så mye mer enn at det fungerer utmerket og at det skal lanseres på Miami Boatshow i 2006. Forskjellen fra IPS slik jeg ser det er at trimplan er integrert - slett ikke dumt. Og at propellen står "vanlige veien" dvs bak på drevet. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Reaksjonene fra mange båtbyggere på IPS som jeg har snakket med er "dette er interessant - vi lar andre teste ut et par år før vi anbefaler dette til kundene". Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Reaksjonene fra mange båtbyggere på IPS som jeg har snakket med er "dette er interessant - vi lar andre teste ut et par år før vi anbefaler dette til kundene".Kanskje de venter på ZEUS Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Kanskje de venter på ZEUS Helt sikkert - se hvor stor markedsandel CMD har på båter i størrelsen 25-50 fot i båtprodusenter Brunswick ikke har aksjemajoriteten i. Da ser du at alle venter på å få satt Mercruiser inn i båtene sine - for det finnes ikke mange produsenter som aktivt markedsfører dette motorvalget der VP har alternativer i. Jeg tror fusjonen mellom Mercruiser og Cummins vil endre dette bildet, men det vil ta tid. I mellomtiden forsetter nok Brunswick å kjøpe opp båtprodusenter for å sikre seg akterspeil til motorene sine. Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Kanskje de venter på ZEUS Hvor mange Mercruiser aksjer har du da??? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 (redigert) Nå må det gjøres oppmerksomt på at det er mange medlemmer i Fornøyde Volvo Penta Eieres Klubb. Vi graver hekksjø,svær hekksjø også, for mindre mobbing enn dette Redigert 20.Mars.2006 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Nå må det gjøres oppmerksomt på at det er mange medlemmer i Fornøyde Volvo Penta Eieres Klubb. Vi graver hekksjø,svær hekksjø også, for mindre mobbing enn dette Jepp - 12 knop er en fin fart. Sitér dette innlegget Link to post
ptt Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 det er nå virkelig en motor som heter d6 370 , men har bare sett denne på aksling Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 det er nå virkelig en motor som heter d6 370 , men har bare sett denne på akslingStemer det - står beskrevet i mitt første innlegg i denne tråden. Samme motor finnes også med IPS. Da heter den IPS 500D6 310 finnes med rett aksling, hekkagregat og IPS (IPS 400) D6 350 finnes kun med hekkagregat - den har kompressor - der har ikke D6 310/D6 370 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Vi graver hekksjø,svær hekksjø også......og dekker den med røyk Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Pytt, de store hekksjø generaler kjører neppe med VP ? Da er det vel Cummins, Cat, Man, Detroit MTU som gjelder ? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 (redigert) Kan ikke si at jeg så noe til denne D6 modellen på Sjøen for Alle. På messa er nybåten min, en Nordwest 42 utstillt. (første innbetaling ble gjort hos lottokomisæren på lørdag) I prospektet har VP D6 på 370 hk figurert fra lenge. http://www.nordwest.se/index_2.php?option=...id=375&show=378 (sjekk teknisk spesifikasjon for 42 modellen) Mvh. BEG Redigert 20.Mars.2006 av BEG (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Brutus Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 IPS600 må vel være noe som er planlagt litt lengre frem i tid. Det finnes ikke hos VP nå hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 ...og dekker den med røyk Dette bli verre og verre.Røyk kamuflerte hekkbølger. Jammen fikk jeg det til å rykke i tastatur-finger'n til Bitteliten ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Og at propellen står "vanlige veien" dvs bak på drevet. Vet ikke om det er bra eller dårlig.Propellen har litt bedre beskyttelse når den står bak, men nok bare i sakte fart. I høy fart blir drevet knust/revet av uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Propellen har litt bedre beskyttelse når den står bak, men nok bare i sakte fart. I høy fart blir drevet knust/revet av uansett.Både IPS og ZEUS vil vel ha kjølen som laveste punktet ?Men ZEUS virker for meg som mer solid med hensyn til gods og dritt i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Pytt, de store hekksjø generaler kjører neppe med VP ? Da er det vel Cummins, Cat, Man, Detroit MTU som gjelder ? Der går det vel for det meste i MaK, Wärtsila eller gassturbiner med RR Kamewa... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Både IPS og ZEUS vil vel ha kjølen som laveste punktet ? Men ZEUS virker for meg som mer solid med hensyn til gods og dritt i sjøen. Disse er vel beregnet for twin montasje og da beskytter ikke kjølen noe særlig... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Både IPS og ZEUS vil vel ha kjølen som laveste punktet ?Nei, IPS og Zeus er tenkt å erstatte rett aksling på planende båter. Lite kjøl på de skrogene. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Zues prosjektet er så vidt på prototype stadiet Ikke mer enn at det allerede er testet og har høstet sine første lovord. Se MBM Apr 06 s. 26. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Nei, IPS og Zeus er tenkt å erstatte rett aksling på planende båter. Lite kjøl på de skrogene.Jeg uttrykte meg litt klossete, jeg trodde midten av skroget på et dypt v-bunns skrog (den bitte, bitte lille kjølen) ville bli laveste punktet ?Men slik er det altså ikke ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Men slik er det altså ikke ?Nei, slik er det ikke. Laveste punkt er bunnen på drevet. Akkurat som på hekkagregat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.