Jump to content

Lage oversikt over utenlandske butikker/linker ?

Som

Recommended Posts

Ofte henvises/linkes det sporadisk i tråder til utenlandske butikker med gode priser og erfaringsmessig bra service. I ettertid leter jeg meg halvt ihjel etter linkene når jeg skal ha meg noe utstyr. Er det mulig å lage en felles oversikt hvor vi legger inn linken og evt. erfaringene ?

En god ide. Kanskje med noen stjerner som forteller hvor fornøyd man er med akkurat den og den nettbutikken, slik du antyder.

Litt jobb er det jo antagelig, spesielt med rating av den enkelte butikk, Selv om jeg fra tid til annen selv handler i utenlandske nettbutikker, tror jeg ikke det er så veldig vanlig. Greit å handle fra norske forhandlere hvis prisforskjellen ikke er alt for drøy. En glimrende forbrukerkjøpslov er jo også en kjekk norsk ting (fra kjøpers synspunkt :smiley: )

Men sinanodene mine er jo rasende billige sammenlignet med norske priser.

Så hvis det teknisk er en overkommelig sak, så hvorfor ikke?

Lotus

Har bare anoder til eget bruk :smiley: . En innkjøpsrunde og anoder for de neste 4 årene var i boks til en svært gunstig pris.

Generelt handler jeg vel 19 av 20 båtting i Norge. Anoder til 200 kroner stykket i Norge og $6 i USA er en ting som ikke handles i Norge.

Lotus

Har bare anoder til eget bruk :smiley: . En innkjøpsrunde og anoder for de neste 4 årene var i boks til en svært gunstig pris.

Lotus

Du vet vel at anodene fra USA er polarisert annerledes enn de i Norge. De virker ikke her, og skaper bare store tæringsproblemer.......... ..

:lol::lol::lol:

Generelt handler jeg vel 19 av 20 båtting i Norge. Anoder til 200 kroner stykket i Norge og $6 i USA er en ting som ikke handles i Norge.

Lotus

Har registrert tidligere at innkjøp av forbruksdeler til bl.a. Yanmar er betydelig billigere fra USA enn fra Norge, Sverige og Danmark.

Har glemt oppskriften på hvordan man går frem. Vil derfor svært gjerne støtte tiltak for å sette opp fremgangsmåte for å handle fra forhandlere i USA.

Hvad mener du med "anderledes polarisert" bruker du zink fra USA så ligger den i samme spenningsrekke som zink fra andre land.

Bjarne

:lol: Tenkte bare å "trigge" Lotus litt, men han reagerte ikke. Ikke fortvil, jeg bare tuller ang. polarisering av sinkanoder.

Har veldig sans for denne ideen. Vi kunne i alle fall hatt en egen tråd om dette. Obligatoriske opplysninger burde være hva man kjøpte, helst pris, kostnad frakt og ikke minst leveringstid.

Slutter aldri å bli sjokkert over prisforskjeller Norge utlandet:

- McMurdo PLB nødpeiler: pris hos Seatronic 8000 nkr, pris i usa 550$

- Bluetooth adapter til pc. Pris hos elkjøp kr 300, pris på ebay inkludert all av porto kr 69. Dog ikke samme merke.

- Trådløs fjernkontroll Raymarine autopiloter. Pris hos Maritim kr 4100nkr, pris hos Hjertmans 1790 svenske kroner.

Har veldig sans for denne ideen. Vi kunne i alle fall hatt en egen tråd om dette. Obligatoriske opplysninger burde være hva man kjøpte, helst pris, kostnad frakt og ikke minst leveringstid.

Slutter aldri å bli sjokkert over prisforskjeller Norge utlandet:

- McMurdo PLB nødpeiler: pris hos Seatronic 8000 nkr, pris i usa 550$

- Bluetooth adapter til pc. Pris hos elkjøp kr 300, pris på ebay inkludert all av porto kr 69. Dog ikke samme merke.

- Trådløs fjernkontroll Raymarine autopiloter. Pris hos Maritim kr 4100nkr, pris hos Hjertmans 1790 svenske kroner.

Ble litt tent på opplysningen om fjernkontroll til Raymarine, kan du oppgi typebetegnelsen?

Når vi handler fra Sverige bør vi da benytte poste restante i Sverige og evt. hente i Strømstad?

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...