Jump to content

Båtplassmoms i Aftenposten

Syvert

Recommended Posts

Hei.

I den siste artikkelen står det bl.a.:

Havnesjef i Son, Bjørn Wikstrand mener han har en god forklaring på at havna hans ikke har redusert prisene.

- Vi har kommet med et nytt tilbud til våre gjester i år. De kan tømme septiken gratis. Derfor har vi beholdt prisen fra i fjor, sier Wikstrøm, og påpeker at den nye septikpumpen har medført kostnader.

Ikke lite frekt, hva? :seeya:

Først innfører kommunen forbud mot tømming av septik i sjøen, og så kommer de med et "gratis tilbud" som vi selv skal betale kostnadene for?

Tror forresten ikke stasjonen brukes mye, har aldri sett noen ved den bryggen som forøvrig ser like ren og pen ut som da den var ny, noe søl burde det nok ha vært et slikt sted, selv med slange for spyling av søl på plass.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei Lars  :lol:

Jeg er hjertens enig med deg!  :seeya:

Det å bruke tømmestasjonen for septik som begrunnelse for en prisøkning som rammer alle som anløper Son er særdeles søkt! Da hadde det vært mer korrekt at de som brukte tømmestasjonen betalte for det og at havneavgiften ble redusert tilsvarende bortfallet av momsen!  :lol:

Jeg drar forresten til Stavanger i dag. De har et mer fornuftig syn på båtlivet på den kanten av landet!

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...