sea ray 34 Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Har en sea ray 34 i fra 89.Denne blåste jeg under med fugesand,o5-1 mm.Dette ble helt perfekt.Litt småsparkling etter luft lommer i støpen,men ikke mye.Nå har jeg dette som arbeid.Så det kan jo kanskje gå litt feil,om du ikke har gjort det før.prøv og få med en som har gjort det før.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
viddddar12345 Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Kontakt meg gjerne,startet i 1975 med bustoff fjerning,Har jobbe med sandblåsing av alle type overflater,det være tre,ståL og alt som har hatt en overflate som TRENGTES oppdateres som ny. Glassfiberbåter vi fjerner bunn stoffe på,skjer ved støv fri sandblåsing. inne i båthavner,hvor belegget og sanden blir i en omkrets rundt båten med 2 meter,som blir fjernet efter jobbe og blir fraktet bort,eks 30 fot seiler 75 kg sand. Ved 40 års erfaring, med lut blandinger,kjemikalier etc.greit nokNår bunnstoffe er vekk,har man en overflate som er glatt Da må helst overflate være som et 200 pussepair,hvis ikke forsvinner bunnstoffet for.tUten vedheft,sanden vi bruker,er spesiell for båtene,da ingen har samme struktur på overflaten.Jeg er mobil i østfold,kombinasjon 40 år i bransje,er det ingen bedre,ring gjerne for en prat,sentralt i Moss 98073968 Vidar,,rundt 100 kr fot,blir Altid enig. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 (redigert) Jeg fikk båten min (Bever 740) sandblåst under vannlinje for 2 år siden. Det avdekket et par gamle reparasjoner i skroget som ikke var utført helt etter boka. Måtte fikser det og sparkler noen få steder etterpå. Største jobben var å legge på 6 lag med epoksyprimer og et strøk bunnstoff etterpå. Ser ingen problemer med sandblåsing men jeg hadde nok ikke prøvde å gjør det selv. Redigert 21.April.2016 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
ne.andersson Svart 29.August.2020 Link til dette innlegget Svart 29.August.2020 Hei, jeg løfter denne tråden da jeg har spørsmål i samme kategorien. Båten skal opp og stå på land i vinter som vanlig. I år skal alt gammel bunnstoff og primer fjernes, eventuelle småskader fra tidligere avdekkes og repareres. Primer skal på og så nytt bunnstoff. Så til spørsmålene. 1. Hvordan fjerner man enklest bunnstoff og primer under vannlinjen på en 31 fot seilbåt så pass godt at man avdekker eventuelle skader? 2. Hvilken primer har dere gode erfaringer med? (Hadde båten på land hos et firma for rep av en gammel skade som sprakk opp i sommer, de anbefalte meg 2 lag hempel high protect, enige? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.