NilsPils Startet 22.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2006 På Sjøen for Alle var jeg innom en stand og fikk demonstrert et system hvor alt går på standard PC. Også ekkolodd og radar med overlay. http://www.nobeltec.com/ Ser ut til å være midt i blinken for meg med lukket båt. Har noen erfaringer eller synspunkter på dette? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
o.b.lix Svart 22.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2006 pris? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2006 pris?Dyr software og dyre svarte bokser, men jeg slipper kombiplotter. For et enkelt system på standard PC blir det sannsynligvis overkommelig. Jeg skal innhente pristilbud og gi tilbakemelding. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BjornLie Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Har selv prøvd versjon 7. Meget bra GUI, kanskje bedre enn Maxsea. Det største minuset er manglende støtte for CMAP. BL Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
roaldbj Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Jeg er i utgangspunktet noe avventende til hvorvidt radarsystemet er bra. Vi bør være klar over at utviklingen av radar nå har vedvart kontinuerlig i omlag 66 år og det ligger enorme utviklingserfaringer som grunnlag for de store fritidsbåtprodusentene av radar som Furuno, JRC, Simrad, Raymarine o.a. At en "svart boks" har samme egenskaper er selvfølgelig fullt mulig, men jeg vet ikke om jeg ville ha satset på dette uten at det foreligger evalueringer av radarkomponenten. Så vidt jeg har forstått er det særlig radaren som har ytterst komplisert signalbehandling, mens eksempelvis GPS-systemene er relativt enkle. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Jeg kikket på det der for noen år siden. Synes det var en smule dyrt samtidig som der da ikke fantes kart for våre områder.... men ganske fancy saker Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Frøken Fryd Svart 30.September.2006 Link til dette innlegget Svart 30.September.2006 Jeg har testet radar overlay og radar via black boks, dette gikk tregt. Dette var for noen år tilbake da og det går vel som regel fremover. Generelt ville jeg ikke anbefalt dette, jeg ser at flere båter i handelsflåten aldri bruker funksjonen fordi det står en radar ved siden av. Er det den store skjermen som frister lager flere black-box radar med vga utgang, Furuno sin er ett godt eksempel, den er lik en vanlig 10" med uten skjerm og separat tastatur, ethernet for utveksling av data (og overlay). De fleste store båter ser på radar som en fasit og kartmaskinen som ett hjelpemiddel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.