M/S Bastard Startet 27.Juli.2003 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2003 Noen som vet hva denne heter. Det er ikke hver dag man får gratis båt Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 27.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2003 Hei bastard30000 Er det denne du mener? ...tror at jeg har akkurat maken..... ...som nr. 2-båt Vet heller ikke akkurat hva den heter. Han jeg kjøpte den av, en pensjonist i Horten kallte den for NorDan 16 - men det tror jeg ikke det er. Har hørt navnet AM-båt (Alle Menn) om den, av noen. I midten av 70-åra hadde bladet Alle Menn en designkonkurranse hvor visstnok denne båten kom ut av. En eldre "båtgubbe" her i Fredrikstad fortalte meg en gang at denne båttypen ble produsert her lokalt. Men husker ikke navnet. Kanskje noen annen kan gi oss et wink Vindskjermen som du ser på min båt er ikke original. Det satt en avrundet, ganske så 70-talls plastikk-rute originalt. Kan fortelle at kona og jeg dro til Kosterøyene med den i fjor sommer, på overnattingstur! Ganske så trangt og ikke særlig bekvemt, på bare 16 fot!!! ...men alt går, bare man vil! Tror neppe at vi prøver igjen! Hilsen, Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juli.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2003 Den er jo helt lik den! Er det orginal innredning du har? Har du og bilder innvendig? Hvordan er båten i sjøen, jeg synes den virker stødig! Hmmm... ser ut til at jeg har en eldre modell også, da fenderlista ikke går helt ned til motorbrønnen. Og så er det en utsparing i hekken ser du, hav nå den er til. Det ser ut som der er orginalt da støpen ser fabrikkert ut både fra innsiden og utsiden Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2003 Husker denne båten godt fra gamle dager,men navnet det er som blåst ut av huet for lenge siden.Ble ikke disse støpt lokalt tro?Fjærholmen? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 28.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2003 Walter_s... Du var vel ikke utenfor stavern i dag vel?? 3 menn ombord? så en lignende båt som dere snakker om utenfor hytta her i Stavern... Pjolter som nå har ferie Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Walter_S Svart 28.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2003 Walter_s... Du var vel ikke utenfor stavern i dag vel?? 3 menn ombord? så en lignende båt som dere snakker om utenfor hytta her i Stavern...// Pjolter som nå har ferie Neida Pjolter, det var ikke meg. Hadde ikke turt å gå over fjorden med denne båten. Holder meg lagngs med kysten, her på Østfoldsiden. Den nevnte båten brukes kun for korte og raske fisketurer, ut til Lera. Ønsker deg en god båtferie - været ser ut til å bli bra, resten av uken! Hilsen, Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 28.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2003 Selv med visse skrogmessige fellestrekk, så tviler jeg sterkt på om det er en NorDan16. NorDan16 var nemlig helt åpen, bare med en liten bakk og vindskjermer. Den hadde tverrgående tofte hvor styrestolene var plasser og langsgående benker videre akterover. Jeg hadde selv en NorDan16 for mange, mange år siden og alle andre NorDan 16 og 18 som jeg traff på hadde samme gulfargen. Jeg hørte riktignok at der hadde vært produsert noen hvite båter i samme formen, men at det visstnok hadde vært en plagiatsak, men det er jeg langt fra sikker på. Når det gjelder "Alle Menn båten" så klinger det ukjent for meg. Hvis man derimot hadde sagt "Vi Menn båten" da hadde jeg nikket gjenkjennende; for det var en Mørebas 7200 som ble uviklet i samarbeid med Vi Menn, med plenty innspill fra interesserte lesere. Jeg hadde også en slik båt en sesong - den avløste NorDan. Det var en kjekk båt, med god fart når den hadde bensinmotor. Den ble også levert med diesel, men da ble den visstnok for tung i sessen til å komme ordentlig opp i plan. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gerhard Svart 28.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2003 samme gulfargen. Jeg hadde en grønn en. Den var ikke mye penere en den gule..... Men det stemmer det du sier, den hadde bare vindskjerm. Men selve skrogformen kunne minne litt om Nordan 16. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2003 Er ikke dette Selco? Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 31.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2003 Noen som vet hva denne heter. Det er ikke hver dag man får gratis båt Jeg tror den heter Libo Plast. Omtalt i "Husker Du?" spalten i Båtmagasinet for en stund siden. Søk på Libo i søkermotoren for tidligere artikler, så finner du den. Ingen bilder i nett utgaven. Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Ingvar J., Redningsselskapet Svart 1.August.2003 Link til dette innlegget Svart 1.August.2003 Hei! Båten likner styggelig på AM - båten. Den ble, som flere har påpekt, bygget i Østfold. Mannen som konstruerte og bygget båten var Willy Løchen (synes å huske at etternavnet ble skrevet slik). Den samme Willy gjorde forøvrig rent bord på båtracebanene i slutten av 60 - årene og begynnelsen av 70 - årene med sin Smuggler 17 med Mercury - påhenger og Marieholm med Norges første Mercruiser racer V - åttere. Willy omkom senere i en flystyrt. Sitér dette innlegget Ingvar Johnsen, Redningsselskapet. Link to post
Walter_S Svart 1.August.2003 Link til dette innlegget Svart 1.August.2003 Hei! Båten likner styggelig på AM - båten. Den ble, som flere har påpekt, bygget i Østfold. Mannen som konstruerte og bygget båten var Willy Løchen (synes å huske at etternavnet ble skrevet slik). Hei Ingvar J. !På fribordet bak på min båt (bilder i innlegg nr. 2) er det skyggemerker etter en slags metallplate som må ha sittet der en gang. Kan tydelig se omrissene av bokstavene A M der - så din teori stemmer nok! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 26.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 Prosjektet har jeg solgt nå! Til en ålreit pris må jeg si. 5800,- på Qxl Kjøpte meg bærbar pc og gps med datakabel for de kronene! Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 Lido 16,5 fot Trio.Ble laget av Lidoplast i Fredrikstad.De hadde 3 versjoner av denne åpen,en med vindskjerm,og en med hardtop.Har en akkurat lik,original. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.