avmønstret5 Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Jeg har "SEAME" el radar beacon: Bli sett Hei, har du litt mer opplysninger om denne? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Hei, har du litt mer opplysninger om denne? http://www.mesltd.co.uk/product_info.php?c...products_id=786 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Jeg har en Jotron radartransponder. Stående løs akterut nede på dekk. Man blir veldig synlig. Men alle sammen er X-bånd, så et skip med S-bånd radar vil ikke se den. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Jeg har en Jotron radartransponder.Stående løs akterut nede på dekk. Man blir veldig synlig. Men alle sammen er X-bånd, så et skip med S-bånd radar vil ikke se den. et skip med S-bånd radar, ser vel ei flue sitte på bølgetoppen Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
alidal Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Dette er vel en test hvor det kun er reflektorens ekko som er målt? De fleste båter gir jo et ekko i seg selv. Hva med dette i tillegg til ekkoet fra reflektor? Har selv trebåt, men har ikke reflektor, men jeg er godt synlig på radar. Vet jo ikke hvor godt synlig jeg er hvis det er dårlige forhold/mye trafikk etc. Noen som vet om det er forskjell på ekko fra trebåt og plastbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Noen som har erfaring med oppblåsbare radarreflektorer som eksempelvis denne: http://www.seatronic.no/radarreflektor-c-95/echomax-radarreflektor-p-765 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 VIl bare sjekke, radardeflektor er for seilbåter og trebåter, 40ft's motorbåter med overbygg i metal (se bilde) har ikke reelt behov for slik? Right? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Tobby: Jeg ville i hvertfall se deg. Nå ser jeg eksempelvis alle fiskebåtene som ligger og tråler ute i Kosterfjorden. En del av dem er treskuter, slik sett vises treverk på radaren. Det er heller størrelsen på båten og evnen til å reflektere som er saken. Altså heller størrelse og fasong enn nødvendigvis materialet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Leste en test for noen år siden, alle fikk stryk. Det eneste som virket, var en bærepose med noen tomme ØLBPKSER heist opp i et fall. Så moralen ta vare på en pose tomme på Øl boksene hvis tåka skulle komme, jo mer bulkete de er jo bedre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
REM Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Det eneste som virket, var en bærepose med noen tomme ØLBPKSER heist opp i et fall. Tja? Tidligere i tråden her fikk jo ølboksmetoden stryk. Det beste reflektoren er vel en radar? Båter med aktiv radar sees som fyrtårn på fjorden mens nabobåten kan komme og gå Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Free Lillehammer Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Tja? Tidligere i tråden her fikk jo ølboksmetoden stryk.Det beste reflektoren er vel en radar? Båter med aktiv radar sees som fyrtårn på fjorden mens nabobåten kan komme og gå Sikkert riktig det, REM, men vi ønsker oss noe som ikke bruker strøm i større mengder og noe som ikke er i veien i masta. Så derfor for oss at en oppblåsbar i salingen kunne være langt bedre en den lille hylsa vi har i akterstaget i dag. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Når me seilte over nordsjøen fra England hadde me ein sånn sylindersak, ein sammenleggbar dings, og ein pose med ølbokser. Desverre virket ingen av dei noke særlig. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Roger jo Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Tja? Tidligere i tråden her fikk jo ølboksmetoden stryk. Når me seilte over nordsjøen fra England hadde me ein sånn sylindersak, ein sammenleggbar dings, og ein pose med ølbokser. Desverre virket ingen av dei noke særlig. Det må være skikkelige herpa bokser, jo mer jo bedre, ta de som er uten pant. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Free Lillehammer Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Det må være skikkelige herpa bokser, jo mer jo bedre, ta de som er uten pant. Ølboksmetoden er kurant å teste ut. Når det gjelder den oppblåsbare hadde det vært fint å ikke kaste bort et par tusen dersom den ikke virker stort. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Nå var ølboksene våre ganske herpa når me hang dei opp i salingen, men russeren me møtte på som ropte oss opp såg oss ikkje på radaren, kun visuelt i tåkehavet. Ville nok satsa på ein aktive, men om det finnes til både x og s båndet vett eg ikkje. Eg satser på solid utkikk. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Mulligan Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 finnes til både x og s båndet X-band. Det er standardbåndet. Alle radarpliktige fartøy skal ha X-band radar. I X-band finner du også ARR, SART, RACON og annet. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Ikke for at starte en ny diskussion eller trolle. Men: Hvis man har en AIS-transponder ombord er det så ikke den bedste form for passiv sikkerhed? Jeg mener: Alle større både og erhvervsfartøjer har jo AIS og kan se dig under alle forhold og få en række præcise oplysninger om din båd; hastighed, kurs, kaldesignal mm. Så det er vel nummer et når det gælder at blive set. Så er jeg med på at den kan gå i stykker. Strømmen kan svigte eller elektronikken kan ryge. Og så bør man have en radarreflektor i reserve, det er klart. Eller gå til øldåse-versionen, men så mange øl drikker jeg ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2012 Eller gå til øldåse-versionen, men så mange øl drikker jeg ikke... Du får gjøre som meg, har spart på tomtboksene i flere år... God JUL Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.