rogeri Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Noen som har reelle og spesifikketall på forbruket på disse motorene??? (g/hk/time) 7,5 liter/i 7,5 knop sier svært lite og dette kan jeg også få till med "gammel forden"!!! Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Nettopp.Jeg sa jo det var det største tullball jeg har hørt ! Og hvilke sammenligninger har du å ta fra da? Tullball?? Sakligheten henger høyt her i denne tråden.... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 er ikke alle som kan lese vettu Vortexsurfer.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Så spørger jeg eder atter en gang. Hva sammenligner dere med ? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Og hvilke sammenligninger har du å ta fra da? Tullball?? Sakligheten henger høyt her i denne tråden.... Saklighet ! Kom heller med facts for påstandene deres. Vi venter ennå ! Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Har faktisk tro på at dette er en meget bra marinemotor, men er ikke istand til å finne de data på forbruk og dreiemoment osv. som er normalt å oppgi i en presentasjon av motoren!!! Hvis den har et fortrinn foran andre marinemotorer i forhold til dieselforbruk og miljø ville jeg sterkt anta at dette vil være et argument som burde flagges meget høyt. Har dere data på dette ? Her er alt jeg finner! http://marineequipment.frydenbo.no/Default...mp;subtabid=646 Lese kan man saktens, men er vel ikke flink nok til å lete på veven?? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Her finner du info om dt66 og dta66 http://www.vetus.nl/digcat/DIGCAT_2007_EN/pages/digcat.php trykk på index - engines og bla til s 166 og trykk på siden for å få større. Ser ut som den ligger rundt 200g/kwh på det mest økonomiske Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 http://www.vetus.nl/digcat/DIGCAT_2007_EN/pages/115.html Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
avsluttet Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Og ut i fra Belgaraths link har dta44 mellom 140 og 160 g/hk/time. Hvis det er noen bedre hører vi vel snart om det. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Hvis du synes 220-230 g/Kw/h er revolusjonerende, ja så er det ikke rart vi andre og resten av verden ikke har hørt om revolusjonen enda. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 det stemmer ikke , dta66 bruker 202g/kwt på full hendel. brukerhåndbok side67 Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 Veldig fine forbrukstall på denne motoren, rundt 150 g/hk/time er vitterlig under det som de fleste andre har. I tillegg er det vel mekanisk timing hele veien, ikke no common rail og elektronikkstyringer som kan forårsake problemer. Har aldri hørt noe negativt om Deutz'n. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 24.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2007 (redigert) Ja dette var jo bare fantastisk. Rart ikke alle innstallerer Deutz motorer. Da sparer en jo 20-30 % drivstoff. Vi burde jo alle ha Deutz motorer både i bil og båt. Og hiv på noen magneter så sparer en kanskje 50 %. Redigert 24.Februar.2007 av jolo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 (redigert) Du er pattetetisk du...det står i allefall skrevet i det siste inlegget ditt Redigert 25.Februar.2007 av VortexSurfer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Du skjønner det Vortexsurfer, at noen skjuler sin manglende evne til å oppfatte hva andre faktisk sier, bak en spydig og stygg framferd. Til Jolo; vis vi tar to motorer, den ene må gå på 2300rpm for å ha tilstekkelig kraftreserver til å drifte en applikasjon, mens den andre er så dreiemomentsterk at den fint klarer seg på 1650rpm, hvilken av de tror du bruker mest drivstoff ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mix Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Du er pattetetisk du... Du skjønner det Vortexsurfer, at noen skjuler sin manglende evne til å oppfatte hva andre faktisk sier, bak en spydig og stygg framferd. Til Jolo; vis vi tar to motorer, den ene må gå på 2300rpm for å ha tilstekkelig kraftreserver til å drifte en applikasjon, mens den andre er så dreiemomentsterk at den fint klarer seg på 1650rpm, hvilken av de tror du bruker mest drivstoff ? Suzuki Til Suzuki, med sin alltid korrekte og høflige fremferd: Siden jeg nå har blitt, var det patte tetisk ? og attpåtil fått en spydig og stygg fremferd. Og man plutselig begynner å sammenligne hummer med kanari istedet for å sammenligne lavturtallsmotorer med lavturtallsmotorer Da konkluderer jeg med at Deutz bruker Runt 20-30% lavere forbruk enn tilsvarende ett eller annet du ikke helt vet hva er. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Jeg registrerer at Jolo nok engang ikke er istand til å svare på det jeg spør om, og istedet fortsetter sine angrep. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Det er det visst flere som ikke kan. Fremdeles ikke noe svar på hva dere sammenligner med. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Det er det visst flere som ikke kan. Fremdeles ikke noe svar på hva dere sammenligner med. Kan godt gjenta spm. jeg: Til Jolo; vis vi tar to motorer, den ene må gå på 2300rpm for å ha tilstekkelig kraftreserver til å drifte en applikasjon, mens den andre er så dreiemomentsterk at den fint klarer seg på 1650rpm, hvilken av de tror du bruker mest drivstoff ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Jeg er visst ganske tett i løken. Sammenligingen er altså mellom en sakte og en hurtig gående motor ? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Disse tyskerne kan finne på mye rart, hvem i all verden tenker på forbruk når man kjøper motor?? Pris pr. Hk!, det er det som teller. At en tysk motorfabrikant lager motorer med en dieselpumpe pr cylinder intergrert i motorblokken, samt andre diverse uvanligheter teller ikke når en båtprodusent skal sette motor i plastramma si for å selge videre med max fortjeneste. Muligens fordi motorbåt er noe av det mest uøkonomiske og forurensede fremkomstmiddel vi har. For å være ærlig hadde jeg aldri valgt vetus deutz i min båt, hadde muligens tatt noe annet. Motoren bare sto der da jeg kjøpte den. Hadde ikke drømt at den skulle være så bra! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2007 Jeg er visst ganske tett i løken. Å vi er nok flere som er tett både her og der, og som venter på Suzuki sine redegjørelser for hans påstander. Jeg registrerer at Jolo nok engang ikke er istand til å svare på det jeg spør om, og istedet fortsetter sine angrep. Suzuki Du får sende inn en klage til deg selv da, i Skipsrådet: "Jolo nekter å svare på patte tetiske spørsmål" Så skal jeg sende inn en klage til deg i Skipsrådet, på at du går til personangrep og ikke på sak. (Lurer på hvordan det går) Det er tydelig at det er andre regler for deg i skipsrådet enn oss andre. Vi må holde oss til reglene på forumet. Du kan gi F. og dra det hele ned til personangrep. Og det er jo ikke første gangs så har skjedd fra din side når diskusjonen går deg imot. Slikt er jo nesten patte tetisk. Men nå avlutter jeg denne tråden for min del, jeg blir vel snart utestengt av Skipsrådet pga. DINE personangrep. Heia Skipsråd !, ja også Suzuki da........ Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Ser ut til at tråden er aldri så lite ute av kurs......! Til Jolo og Slagskipet: Drivstofftallene og kurven for denne motoren er det da opplyst om her i denne tråden!! Til Jolo: Hva mener du med hummer og kanari, mener du at siden Vetus Deutz er en lavturtallsmotor, at den dermed ikke kan sammenlignes med andre motorer med høyrere turtall?? Har aldri sett noen steder at det er differensierte normer for dette!??? Her ønskes en saklig kommentar!! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Jammen for pokker da Rogeri. Såpass har jeg skjønt. Mitt enkle spørsmål er hvilken motor Deutz kan sammenlignes med. Dessverre så går jeg ikke rundt med liste i løken over lavturtalls motorer i markedet. At Deutz er økonomisk betviler jeg i prinsippet ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 26.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2007 Da jeg hentet båten min i Moss lå forbruket på 1,55l pr nm kjørte 10 timer i ett strekk lå på 22,5 kn, turtall 300 under max. Om dette er bedre enn andre motorer vet jeg ikke, motoren er en Vetus Deutz Dta 67 287 hk. Grunnen til at Vetus Deutz ikke er brukt så mye i lystbåter er nok vekten, er ganske tung. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.