Fluctus Svart 27.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2006 Hvordan oppfører motoren seg i forhold til Ivecoen som pleier og stå i? Hos meg pleier det ikke så stå noen Iveco Jeg kan ikke sammenligne siden jeg ikke har prøvd noen båt med Iveco, men leverandøren sier at båten går vel så bra med D6-370-en. For min egen del er jeg veldig fornøyd med motoren så langt. Den løfter veldig lett opp i plan og gir lite støy. Det eneste er at det viberer en del på tomgang, men med 5,5 liter diesel på 600 omdreininger så er vel dette vanskelig å unngå (?) - allerede på 800-900 omdreininger så er den nesten lydløs.... Draget i mellomregisteret er forøvrig så bra at jeg ikke savner kompressor på motoren! Jeg har ikke gjort noen seriøse fartsprøver ennå, men målte 31,1 knop når vi testet flybridgen på lørdag (med lue og votter ). Klarte "bare" litt over 28 hjemover noen timer senere. Jeg hadde 680 liter diesel, tom vanntank, tre voksne og en del bagasje. Det var lite vind, men jeg har ikke sjekket strømforholdene. Det fine er at det ser ut som farten faller relativt lite selv med en del mindre pådrag - en rask marsjfart på 25-27 knop er helt kurant! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2006 Det eneste er at det viberer en del på tomgang, men med 5,5 liter diesel på 600 omdreininger så er vel dette vanskelig å unngå (?) - allerede på 800-900 omdreininger så er den nesten lydløs.... Om jeg husker rett var tomgangsturtallet på min D6 310 ca 700Omin, og jeg hadde ingen vibrasjoner på tomgang. Jeg har hørt at VP kom med ny SW til D6 motorene som senket tomgangen fordi båtene hadde høy tomgangsfart (vår gjorde ca 4 knop på tomgang). Det kan godt være at du kan oppgradere SW i EVC slik at du får litt høyere tomgang Draget i mellomregisteret er forøvrig så bra at jeg ikke savner kompressor på motoren! Kompressoren slår inn på turtall lavere enn der turboen lader skikkelig, nettopp for å kompensere at man må opp i mellomregisteret for å få drag. Men over 2000Omin har du faktisk litt høyere dreimoment enn D6 350 med kompressor, så du har nok tilstrekkelig vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 28.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2006 (redigert) Og hvorfor skal vi ikke finne oss i det? Problemet er vel ikke den unge skole-elev, som tross alt må begynne et sted, men at det ikke er tilgjengelig en annen selger som kan sine ting, når kvisetrynet må melde pass. M.Siden Elkjøp er nevnt tidligere og typisk selger Data og Sånt (innimellom det meste eller) vil jeg vel påstå at den beste servicen og kunnskapen om slike har jeg fått fra det noen her kaller for "kvisetrynet". Gå og skam deg - du som kalte unggutten for det. De personer som er i den nevnte gruppen er gjerne ungdommer som nesten har vokst opp inne i en datamaskin (kanskje derfor litt kviser og sånt) og som forstår det aller meste om hva som skjer inni en slik boks og som også vet hvordan du skal få denne boksen til å yte mer, ikke ulikt det båteierene ønsker å få ut av sine motorer. Nei "oldboys" la oss lytte mere til de unge også. (Kvisene viser bare at hormonene presser på og at et potensielt sexobjekt alltid er radaren) Men generelt vil jeg også henge meg på at "Messefolk" ikke veldig ofte er av de mest kunnskapsrike på de tekniske tingene, men de tar det igjen på ordrgyteri og entusiasme. Dog av og til overdrevet. KAT Redigert 28.Mars.2006 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 28.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2006 Nei "oldboys" la oss lytte mere til de unge også. KAT Mer enn gjerne, når de kan noe mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
KAT Svart 28.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2006 (redigert) Mer enn gjerne, når de kan noeSkal være enig i at det finnes unntak - også her. Og da skal jeg ikke ta meg bryet med å nevne at dette er unntaket som bekrefter regelen. Ære være de unge - de skal arve Oljefondet. KAT Redigert 28.Mars.2006 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Medusa Svart 29.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 Husker godt da jeg solgt for 150.000 i parkett ti minutt før stenge tid en lørdag, kunden var en sjaskete kledd mann i skitten kjeledress! (sjefsingeniør i et oljeselskap som pusset opp huset jah!) En rar historie... Vet du om den rike mannen i stygge klær skulle legge dette gulvet selv? For 150 000.- får du vel fort 4-500 m2. Han holder vel på enda.... må si at jeg har møtt så mye rare utsagn/påstander av såkalte profesjonelle at jeg faktisk stoler mer på det jeg får av tilbake meldinger her på BÅTPLASSEN! Så vet dere det! Det er nok langt viktigere å være skeptisk til den informasjonen du får her på Båtplassen, enn det som blir servert på hvilken som helst stand på båtmesser rundt omkring. Her florerer det av synsere og forklaringer som i beste fall skyldes velmenende uvitenhet. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 29.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 Det er nok langt viktigere å være skeptisk til den informasjonen du får her på Båtplassen, enn det som blir servert på hvilken som helst stand på båtmesser rundt omkring. Her florerer det av synsere og forklaringer som i beste fall skyldes velmenende uvitenhet.Men samtidig blir internjustisen enormt sterk med et slikt forum - om noe feil blir sagt, kommer det alltids en inn og korrigerer. Så infoen her er av typen svært pålitelig. Også jeg har opplevd (mange ganger) å høre selgere påstå uriktigheter som høres riktige ut... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 29.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 Det er nok langt viktigere å være skeptisk til den informasjonen du får her på Båtplassen, enn det som blir servert på hvilken som helst stand på båtmesser rundt omkring. Her florerer det av synsere og forklaringer som i beste fall skyldes velmenende uvitenhet. Så du mener at de som er her på forumet er en gjeng uvitende, udyktige som tar seg "vann over hodet" hver gang de uttaler seg du da? Innlegget ditt er etter min mening i beste fall lite gjennomtenkt, i verste fall er du en av de få som uttaler deg om ting du åpenbart ikke skjønner noe av. Nei, hold deg til det du kan og korriger gjerne på ting som du vet er feil. Et generelt utsagn som du her kommer med sier kanskje mer om deg enn om andre her på forumet. Det blir ikke noe mer riktig om man "roper høyt" som du øyensynlig har for vane. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 29.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 Denne tråden begynner vel så smått å forlate topic. Jeg har hørt om Volvo Duett, men ikke Volvo Parkett... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2006 En ting å si om de som ukritisk tror på selger-preik. Bæææ - lam til slaktebenken..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
roaldbj Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Fikk en prøvetur i dag med Beneteau Flyer 12 som har to IPS Volvo drev ( tror det er 2 stk IPS 500). Det var en utrolig båtopplevelse - krafig akselerasjon og i 35 knop fart holdt båten seg fantastisk i krappe svinger. Selv om båten ikke er "etter mitt hjerte" må jeg innrømme at det var en stor båtopplevelse. Til trimming har båten interceptorer og disse virket forbausende godt. Det eneste var kanskje at fartsopplevelsen ikke var som å sitte i en liten RIB - det var et uvanlig lavt støynivå i cockpit i 35 knop med takluke og akterluke gjenlukket. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 15.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2006 Synes Flyer 12 ser ut som en fin båt jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.