Jump to content

Hammerdown - Brukererfaring

Arnstein

Hammerdown - Brukererfaring  

219 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det hadde vært interessant å fått litt statistikk på bruken av Hammerdown. Selv er jeg buker av dette produktet med god erfaring og har ikke problemer med å anbefale dette til andre.

Jeg vil understreke at jeg ikke har kommersielle interesser i verken produktet eller firma som markedsfører dette.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Hei.

Det er alltid vanskelig å sette opp slike spørsmål, og like vanskelig å svare på spørsmålene. Når f.eks motoren alltid starter på "første kikket", både før eller etter tilsetningen, svarer en da ja eller nei om motoren starter lettere?

Og om det er vann i vannutskilleren? Har aldri sett vann der, men det kan da ha vært vann dypt nede i tanken som er blitt borte etter tilsetningen.

Dessuten mangler det et viktig spørsmål: Ryker motoren mindre etter tilsetning? Dette er jo ikke det samme som om en får sot på hekken. Det er mer avhengig av hvor utløpet er. Eksosen kan jo til og med gå ut i skorstein over styrehus. Da blir det neppe sot på hekken uansett hvor mye det ryker.

Ellers er det greit med en spørreundersøkelse om dette for å få brukernes personlige erfaring. Og min erfaring er at motoren gir seg med å ryke mye tidligere etter at jeg begynte med HD.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enig med deg Lars H. Oppdaget selvsagt dette etter at pollen var postet. Kan jeg gjøre noen endringer på spørsmålstillingen nå i ettertid, eller avbryte å begynne på nytt? Det beste hadde kanskje vært om jeg først hadde diskutert innholdet i spørreundersøkelsen med forumet.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Enig med deg Lars H. Oppdaget selvsagt dette etter at pollen var postet. Kan jeg gjøre noen endringer på spørsmålstillingen nå i ettertid, eller avbryte å begynne på nytt? Det beste hadde kanskje vært om jeg først hadde diskutert innholdet i spørreundersøkelsen med forumet.

Du har vel nettopp startet meningsmålingen.

Det kan derfor være greit å betrakte den som et pilotprosjekt og starte påny etter at du har fått verdifulle innspill.

Jeg synes det er verdifullt å få syntematsik informasjonsinnhentinger fra medlemmene.

Jeg synes vel alternativene var rimelig greie, at en treffer 100% passende alternativer for alle aktuelle brukere er vel heller tvilsomt. En må svare så godt en kan selv om alternativene gjerne ikke er helt 100%

Når f.eks motoren alltid starter på "første kikket", både før eller etter tilsetningen, svarer en da ja eller nei om motoren starter lettere?

Denne er i alle fall helt klar for meg, svaret er nei fordi HD ikke har bedret startvilligheten, høres ut til at ingenting kan bedre startvilligheten på motoren din...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Du har vel nettopp startet meningsmålingen.

Det kan derfor være greit å betrakte den som et pilotprosjekt og starte påny etter at du har fått verdifulle innspill.

Jeg synes det er verdifullt å få syntematsik informasjonsinnhentinger fra medlemmene.

Enig, men hvordan stopper jeg pollen?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Det beste hadde kanskje vært om jeg først hadde diskutert innholdet i spørreundersøkelsen med forumet.

Helt grei spørreundersøkelse. Kunne kanskje vert flere valg. Jeg har aldrig hatt vann i vannutskiller. Har tapping i bunn av tanken og der kar jeg hatt vann før HD. Merker ikke bedre start utenom når det er kaldt, under 8-10 grader. For all del, man kan ikke få med alt. Lykke til videre.

Flott initiativ, Arnstein. Som du nå har erfart er det vanskelig å lage en spørreundersøkelse som fanger opp alle alternativer, men jeg tror denne pollen din likevel vil gi et visst inntrykk av hvordan erfaringene med HD er rundt omkring. Diskusjonen i en annen tråd er også interesant, det ser ut som flertallet som har prøvet stoffet er positive.

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Kunne vært OK å fått litt info fra de 2 som har hatt negativ erfaring med HD etter 200 timres bruk.

Der er jeg enig...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Antall stemmer 130?? Dette er feil.

Teller en opp de enkelte feltene ser en at antall stemmer ikke kan være mer enn 26

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg var dum nok til å prøve meg her med mine reltativt små erfainger.... Jeg kunne ikke svare på det første spørsmålet siden jeg ikke hadde rutine nok(har ikke 200 timer med HD, og vil neppe få det før i 2007, da er nok pollen borte for lengst),og ble dermed eksludert fra alle de andre sprøsmålene også....

Satser på at jeg kan komme med mine erfaringer i den andre strengen da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg har ikke erfaring med Hammerdown men skulle gjerne ha sett resultatet av denne pollen. Finnes det en måte å få se resultatet uten å stemme?

I enkelte poller burde det være mulig, for da ødelegger man ikke pollen bare fordi man er nyskjerrig. For det er fristende å stemme nøytralt bare for å få se resultatet men for ikke å ødelegee pollen lar jeg vær å gjøre det.

Hadde det vært mulig å lagt til alternativet 'Har mindre enn 200 timers erfaring' i hvert delspørsmål slik at man hadde kunnet stemt blankt? Så kunne man bare se bort fra den prosenten som svarte det alternativet.

Der er jo et valg rett på siden av "Stem" knappen der det står noe sånt som "Jeg vil ikke være med å stemme, vis meg resultatet!"

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Nå er ikke pollen limt lengre. 41 personer, som har anvedt Hammerdown mer enn 200 timner, har avgitt sine stemmer. Så langt og ut fra den enkle sprøsmålsstillingen er erfaringene med HD i hovedsak positive.

Det er dog to personer som har svart at de har negative erfaringer. Det hadde vært veldig interessant for flere enn meg å få innsyn i de negative erfaringene dere har hatt. :smiley:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Det er dog to personer som har svart at de har negative erfaringer. Det hadde vært veldig interessant for flere enn meg å få innsyn i de negative erfaringene dere har hatt. :smiley:

Det hadde vært svært interessant å vite hva som ligger bak. Siden de to det gjelder ikke har fortalt hva som er årsaken til negativt svar, og vi kan selvsagt ikke kreve at de forteller oss det, så kan det være fristende å tro at årsaken er noe slikt som dette: Helte på en skvett HD, merket ingenting, jæ&¤# dritt= negativ erfaring....

Nå har jeg ingen grunn til å tro st det er slik det ligger an, spesielt siden jeg ikke aner hvem det er, men mistankene går litt i den retning da jeg etterhvert har lest i noen timer om all verdens diesel og oljetilsetninger. Har folk bestemt seg for at dette er dårlige greier så er det dårlige greier samme hvor stor eller liten virkning, positiv eller negativ, det har....

Jeg deler denne betraktningen om at det ville være opplysende å få spesifisert de negative erfaringene.

Jeg har tenkt å begynne å bruke Hammerdown på to nye Yanmar-motorer.

Yanmar sier at de ikke vil ha synspunkt på saken fordi de ikke har testet ut produktet og dermed ikke vil ha ansvar for bruken.

Til det har jeg replisert at minst en godkjent Yanmar-representant/vedlikeholder benytter Alron som tilsettingsmiddel i dieselen og har anbefalt dette for båtkunden.

Svaret som da er gitt fra Yanmar er at de ikke har registrert negative effekter av Alron.

Jeg kan ikke noe om disse lurium-stoffene, men antar at de har en viss evne til å binde vann til diesel. Jeg har erfart at Alron har gitt mindre soting på akterspeilet på en Scand Atlantic med Yanmar 340 HK 6 LYA-STE.

Jeg er derfor villig til å ta "sjansen" på å bruke Hammerdown på to nye Yanmar-motorer ---- med mindre noen advarer mot dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...