Jump to content

Båtutstyr - norske og engelske priser

Pim

Recommended Posts

Etter en tur på Sjøen for Alle var jeg på nippet til å kjøpe en Lofrans Royal manuell ankervinsj til 6000,-. Nå ser jeg en annonse for den samme vinsjen i et engelsk båtblad. Der koster den 219,90 pund (!). Det er faktisk mulig å ta en week-end i London, bo på hotell, spise på restaurant, gå på jazz konsert og dra Wilton Road for å kjøpe vinsjen og ta den med hjem. Det hele til en pris om lag det vinsjen alene koster her i Norge.

Det er for dårlig konkurranse blant utstyrsforhandlerne her til lands. Har hørt rykte om rimelig utstyr i Sverige, men har ikke eorientert meg der ennå.

PIM

Som et alternativ så kan en muligens snakke med meg, handle på nett og levere til Britisk addresse. Rask tur til Aberdeen (4 - 5 ganger per dag) ... ta en tur på destillerier (64 innen 2 timers kjøretur):drink: mm... hente båtutstyr og reise hjem.... :sailing:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Som et alternativ så kan en muligens snakke med meg, handle på nett og levere til Britisk addresse. Rask tur til Aberdeen (4 - 5 ganger per dag) ... ta en tur på destillerier (64 innen 2 timers kjøretur):drink: mm... hente båtutstyr og reise hjem.... :sailing:

Hmm slett ingen dum ide. Hvem kjører? Det er en slik tur jeg kunne tatt uten å kjøpe noe...

Etter en tur på Sjøen for Alle var jeg på nippet til å kjøpe en Lofrans Royal manuell ankervinsj til 6000,-. Nå ser jeg en annonse for den samme vinsjen i et engelsk båtblad. Der koster den 219,90 pund (!). Det er faktisk mulig å ta en week-end i London, bo på hotell, spise på restaurant, gå på jazz konsert og dra Wilton Road for å kjøpe vinsjen og ta den med hjem. Det hele til en pris om lag det vinsjen alene koster her i Norge.

Det er for dårlig konkurranse blant utstyrsforhandlerne her til lands. Har hørt rykte om rimelig utstyr i Sverige, men har ikke eorientert meg der ennå.

PIM

Manuell ankervinsj? Noen som kan forklare virkemåte? bilde?

Etter en tur på Sjøen for Alle var jeg på nippet til å kjøpe en Lofrans Royal manuell ankervinsj til 6000,-. Nå ser jeg en annonse for den samme vinsjen i et engelsk båtblad. Der koster den 219,90 pund (!).

Er det vinsjen som du har kjøpt ?

Bilde

I så fall finnes det ikke dårlig konkurranse, men du har ikke spurt skikkelig.

Bestiller du i england så koster vinsjen ca. 3400,- inkl. frakt, men pluss fortolling og ekspedisjonsgebyr = ca. kr. 3700,- ?

Vinsjen kunne du har fått for ca. kr. 3800,- pluss frakt i Norge = rund kr. 3950,-.

:seeya:

Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Vel, denne vinsjen var priset til kr 6000.- på stand, 6008.- hvis jeg ikke husker feil. Jeg ser den også hos Øst båtutstyr til 5339,-. På Schwenkner.co.uk fås den til 219,90 pund.

Dersom den selges til under 4000 i Norge skulle jeg gjerne visst hvor man kan gjøre et slikt kjøp. Det nærmer seg en akseptabel pris.

PIM

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...