Cumulus Startet 29.Mars.2006 Del på Facebook Startet 29.Mars.2006 Hei. Det fullspilete storseilet på min brøkdelsriggede båt har to sett revemaljer i akterlik og forlik. Dog mangler det malje for Cunningham i forliket. Vil det fungere og bruke nederste revemalje i forliket som Cunningham ? Mvh Gunnar J Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 sikker at din nederste malje ikke er for flaterev da ? Mange gamle båter hadde dette som en erstatning til cunningham. Satt omtrent midt mellom første revemalje og cunninghammalje.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
hymer Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Dersom den nederste revemalja sitter som på mitt storseil; ca 1.5 m over bommen, blir det jo en god del du IKKE får strammet opp. Cunningham er så mye lettere å bruke for justere masteliksspenningen med en det fallet er, og det koster vel ikke mange kronene å få satt i ei ny malje.... (Dessuten så vil du vel ha reveliner i reve-maljene?) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 30.Mars.2006 Del på Facebook Svart 30.Mars.2006 Uansett så vil jeg tro at seilmakeren din setter inn ei malje til cunningham raskere enn du rekker å spørre hva det koster. Kan ikke koste mange kronene og du får den riktig plassert. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.