SRA Startet 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2006 Vi står på selv om det stormer rundt oss. Vi frivilige i sjøredningskorpset leser og registrerer god støtte fra de fleste. Sesongen er over, i sjøen er det noen få grader og de fleste fritidsbåtredere er hjemme i sine lune stuer og forhåpentligvis gleder seg til sommer og båtliv. Vi skurer båten, vi har fremdeles vakter selv om de fleste ikke er på sjøen, i vinter har jeg vært med på å lete etter ungdommer som misstolket sjøen og gikk rundt - det gikk bra. Jeg har slept fritidsbåter av grunn som har blitt blåst opp av styggevær. Vi er blitt kalt ut på søk da det er blitt innrapportert nødraketter, å speide etter folk i sjøen i timer og da vite at finner vi noen nå så er de mest sansynligt døde er også en av våre oppgaver. I snøvær og eller tåke har vi blitt kalt ut for å geleide fritidsbåter hjem som ikke vet hvor de er. Vi har blitt utkalt av politiet til å ligge under broer der folk står oppe og vil hoppe. Men i de fleste tilfeller så er det kos, det er morro vi ferdes blant verdens flotteste rase - båtfolket. Vi holder kurs for barn - og stolte blir de når de får bruke brannsprøyta vår, de fleste "forlis" er tau i propell, ikke diesel på tank og glade blir man når vi kommer og kan slepe til havns. Så kjære båtplassmedlemmer, vink til oss når du ser oss på fjorden, vinker du med en hånd så vinker vi tilbake, veiver du med to kommer vi bort til deg, og holder du en kveil tau mens du veiver så sleper vi deg til lands. Vær velkommen ombord til oss, vi tar gjerne mot besøk. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Så kjære båtplassmedlemmer, vink til oss når du ser oss på fjorden, vinker du med en hånd så vinker vi tilbake, veiver du med to kommer vi bort til deg, og holder du en kveil tau mens du veiver så sleper vi deg til lands. Vær velkommen ombord til oss, vi tar gjerne mot besøk. Det er godt og høre , vinker altid til dere når jeg ser dere på fjorden med en hånd men håper jeg slipper og vinke med 2 Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
havørn Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Dere har min fulle støtte ! Jeg må si jeg har lite til overs for mye av den sutringen som har vært her på dette forumet, men det er heldigvis et fåtall. Har vokst opp med storhavet som nærmeste nabo, og vet hva NSSR betyr for båtfolket. Stå på ! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Vinke har jeg alltid gjort, og vil alltid gjøre ( med en hånd). "Sutringen" som havørn viser til er vel dokumentert rettet mot helt andre avdelinger (les: ledelsen), og ingen har skrevet et vondt ord om frivillige/mannskaper. Det er et flott arbeid dere utfører - og takk for det! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sydvesten Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 "Sutringen" som havørn viser til er vel dokumentert rettet mot helt andre avdelinger (les: ledelsen), og ingen har skrevet et vondt ord om frivillige/mannskaper.Nja, selv om det er ledelsen det har gått over for det meste, men så er det nå en del her som ikke akkurat har omtalt sitt medlemskap i kystpatruljen med vennlig ordelag... det er vel mange som har tatt til orde for å si opp sitt medlemskap..... Det er vel den sutringen man fokuserer på.... Om mange nok boikotter medlemskapet så vil det jo til slutt gå utover mannskapet på grasrota... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Haber Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Sesongen er over, i sjøen er det noen få grader og de fleste fritidsbåtredere er hjemme i sine lune stuer og forhåpentligvis gleder seg til sommer og båtliv. Vær velkommen ombord til oss, vi tar gjerne mot besøk. Gleder meg til nok en flott sommer, - trygt med flåten deres i beredskap Skal ta invitasjonen til besøk på alvor. Mvh Haber Sitér dette innlegget 'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier "Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK Link to post
vikers Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 ... Om mange nok boikotter medlemskapet så vil det jo til slutt gå utover mannskapet på grasrota... Nå vet ikke jeg hvor stor del av inntektene som stammer fra direkte medlemskap fra "oss", men det er nok en forsvinnende liten del av totalen vil jeg tro. Helt motsatt tankegang av hva du sier er nok heller hva som må til. Bruke pengene som kommer inn i størst grad på grasrota - jo flere oppsigelser fra medlemmer..., desto mer bruk av penger på grasrota. På den måten vil mannskapene kunne fortsette under gode forhold, og tillit til organisasjonen bygges opp. Tenk bare på at om 10 000 sier opp sitt medlemsskap på 500,- så er dette kun hva de tjener på automatdrift annenhver uke (hørte 120 mill. i året tror jeg...), men mulig at jeg blander noe her?? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Astor Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Klart vi skal hilse. Godt å vite at dere ligger der parat til å rykke ut. Vi er stolte over å ha et godt utbygd redningsnett langs vår langstrakte kyst. Og KYSTPATRULJEN 06 er min stolthet i viduet. Jeg har aldri vært inne på tanken å melde meg ut, selv når det blåste som værst rundt toppene i Redningsselskapet. Som båtmann er jeg faktisk litt stolt over å være medlem hos en yrkesgruppe som ofrer mye for at vi skal ha det trygt på sjøen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 All honør til kystpatruljen Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Var ute og fisket med ungene sist helg og ble oppkalt av "Kaptein Haugen" og en til av de lette skøytene med frivillig mannskap. De spurte om jeg ville komme bortom en tur. De lå ved Songvår og samøvde på mann-over-bord og radiopeiling. Ungene ble invitert ombord på omvisning og klatret høyt og lavt mens jeg fikk en trivelig prat med mannskapet i finværet. Var ikke så mange andre båter på "utsiden", og jeg synes det var trivelig å treffe på disse to eksemplarene. Det eneste som føltes feil denne dagen var at vi spiste kyllingsuppe til middag selv om vi hadde 10-12 kg ferskfisk ombord.. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hanne_V Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Vi står på selv om det stormer rundt oss. Vi frivilige i sjøredningskorpset leser og registrerer god støtte fra de fleste. Det var hyggelig med en kollega her. Godt skrevet. Vår hobby går på bekostning av mye, men for det meste er det gøy. Ekstra moro med positive tilbakemeldinger. Stå på... mvh kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
Frivakten Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 (redigert) Vi står på selv om det stormer rundt oss. Vi frivilige i sjøredningskorpset leser og registrerer god støtte fra de fleste. Jeg tror faktisk at det er hensynet til alle dere frivillige og de ansatte "gutta på dørken", som har gjort at kritikken har vært så stor mot ledelsen og regnskapene. Selv om jeg melder meg ut, ville jeg likevel hilse, dog med et sørgebind på armen. Stå på videre og takk for innsatsen. Redigert 31.Mars.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Krapyl Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 (redigert) Mulig det. At dere holder vakt og sleper til havn. Mens alle vi andre mindre heltemodige ligger hjemme på sofaen i påvente av vår. Men dere skal ikke se helt bort fra at om ikke pressen, og medlemmer, hadde skreket opp så hadde dere om kort ikke hatt noen båt å skure. Jeg har vært medlem av Kystpatruljen omtrent siden starten, men nå er det slutt. Min fattige skjerv er, etter mitt syn, blitt skuslet bort på konsulenter, advokater og annet. Det er drevet med aktiviteter, og utvist holdninger, som jeg finner helt uforenlig med drift av en slik organisasjon. Beklager. Tilliten er oppbrukt. Jeg har mottatt pose med innbetaling og annet. Den er behørig plassert i søpla, og 500.- er sendt Røde Kors. Redigert 31.Mars.2006 av Krapyl (see edit history) Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
PanPan Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Jeg har sendt min utmeldese av Kystpatruljen med følgende ordlyd: Til NSSR Jeg beklager at saken Søgne Dykkerklubb / NSSR ble avsluttet uten at NSSR har tatt klar avstand fra den negative omtale av innsatsen fra Søgne Dykkerklubb som NSSRs advokat presterte å gi til Fædrelandsvennen i forbindelse med forliket. Sitat fra Fædrelandsvennen: http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/kri...ticle345413.ece Redningsselskapets advokat, Tor Aasberg, kommenterer forliket slik: - Vi mener redningsaksjonen fra dykkerklubbens side ble gjort på en klosset måte. De gjorde sitt absolutt beste, men ikke på en profesjonell måte - sett i lys av at de krever bergingslønn, sier Tor Aasberg. Det var 5. mars i fjor den dramatiske redningsaksjonen foregikk i skjærgården i Søgne, der tankeren «Fjord Champion» hadde gått på grunn. Redningsskøyta «Ægir» bisto i redningsarbeidet, men klarte å få tau i begge sine propeller. Da drev båten mot land, der den mest trolig ville ha forlist om ikke Søgne Dykkerklubbs båt «Hortensia» hadde komme til. Situasjonen var dramatisk, og slepet røk, slik at det oppstod skader på begge fartøy. Etter hvert klarte dykkerklubbens båt å få «Ægir» ut på åpent hav. At dette beskrives som «klosset», vil ikke Bent Gill Johannessen kommentere ytterligere: - Jeg vil ikke kommentere saken, slik vi ble enige om i forliket, sier advokaten. På denne bakgrunnen avsluttes nå mitt medlemskap i Kystpatruljen. For et par måneder siden tipset jeg informasjonsjefen i NSSR om hvordan saken SDK - NSSR var i ferd med å utvikle seg og hvilke konsekvenser dette kunne få for NSSR hvis man ikke skværet opp på skikkelig vis. Jeg ble jeg bedt om å ta nærmere kontakt med NSSR. Det gjorde jeg. Jeg har også mer kjennskap til fakta som SDK kan dokumentere enn vel de fleste har. NSSR kunne og burde ha skværet opp med SDK for et år siden. Summa sumarum vil jeg på bakgrunn av dette anbefale alle lystbåtførere om å tenke seg nøye om før de tar sleper ombord for å assistere eller berge et av NSSRs fartøyer. Tilby å ta besetningen ombord, men la NSSR fartøyet fare. PanPan Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Jeg tenkte jeg skulle få tak i NSSR-vimpelen i år. Er det noen som vet om denne er til salgs på "Sjøen for alle" i år? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Hilde Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Hei prøv her: http://artisti.bits.no/epages/Redningssels...t/Products/2023 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.