Hoppsan Startet 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2006 Lurer på å montere en 7.3D-tronic i en båt på 27 fot, 2.65m bredde. Blir motoren for tung??? Håper noen kan gi meg et råd.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Hadde selv en 7,3 i en Skarpnes 9100, 3 meter bred. Motoren veier 725 Kg såvidt jeg husker. Om den passer i din vet jeg ikke. Den motoren har et villt dreimoment :-) Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 1.April.2006 Link til dette innlegget Svart 1.April.2006 Jeg hadde en D6 310 i Nidelv 300. Den er 2,98 meter bred og 30 fot lang (skroglendgden er vel 28 fot). Den er ikke lett i hekken, Nidelv måtte heve vannlinja og badeplatformen en del cm for å få det til å bli bra sammenlignet med samme båt med KAD motor hvorvidt motoren din blir for tung avhenger også av hvordan steglistene er plassert vil jeg tro. Rent inituitivt høres det for meg tungt ut å ha en slik motor i båten din. Blir båten for tung i hekken vil du få markant planingsterskel og kanskje vil du også opp i høy fart før båten går i plan. Det kan gjøre båten vanskelig å bruke ved at båten blir ubrukelig i fart mellom f.eks. knop og 20 knop om den først planer ved 20 knop. Min Nidelv 300 planet vedr rundt 15 knop, og det synes jeg var helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.