fjordplast Startet 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2006 Jeg har en Askeladden 2210 av gul årgang som har en kjøllist hvor noen seksjoner har brukket av. Og det virker som om det er litt lekkasje gjennom noen av skruehullene. Er det noen som har tips om hvor jeg får tak i ny kjøllist og hvordan den skal festes? Det ser ut som om den opprinnelige listen er skudd med maskinskruer og muttere, men det er ikke chans å komme til mutterne nå etter at dørken er støpt inn. --cepe Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Geir Frode Svart 30.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2006 Hei Ring Marina AS tlf. 52 72 66 66, de har billige kjøljern, har handlet der selv........ Vet ikke hvor du holder til, men de holder til i Haugesund. Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Baywatch Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Jeg hadde samme problem, men jeg valgte å droppe hele listen, og fylte igjen skruehullene med epoxysparkel. Fant ut at jeg ikke hadde bruk for den listen, da jeg ikke drar båten opp i fjæra i tide og utide. Listen i stevnen står igjen som beskyttelse mot bryggekanter o.l. Her er det ikke problem med tæring. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 31.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2006 Jolla til ungene hadde samme problem, løste det på samme måte som cand. noe. Det hender at jeg må legge på litt sparkel år om annet, når de har dradd båten på stranda el. tilsv. Du har ikke sjans til å få festet ny list uten at det blir lekkasjer. Sitér dette innlegget Link to post
fjordplast Svart 5.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2006 OK, takk for tipsene Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
saga Svart 5.April.2006 Link til dette innlegget Svart 5.April.2006 Jeg er akkurat av med kjøljernet på en 16 foting jeg har i forb. med plasting av skader på kjølen. Der er jernet festet med kraftige dog korte rustfrie karosseriskruer. Hvert skruehull er innsatt med tetningsstoff før skruene er skrudd inn. Sitér dette innlegget Link to post
Glede01 Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Noen som vet hvor man kan kjøpe kjøllist i Oslo området? Trenger det til en 8 fots jolle. Kan man også bruke en plastlist? Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Hei Maritim har: stevnjern Der finner du tilhørende skruer også. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.