Jump to content

Formbar 'Termoplast' fra Clas?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Kom over dette produktet hos Clas Ohlson.

Bilde

Tenkte det kunne brukes til å rette opp små skader eller bygge opp detaljer innendørs i båten. Noen som har vært borti dette produktet? At den blir til "polyester" som kan bli myk igjen ved oppvarming rimer vel ikke, men who cares.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

At den blir til "polyester" som kan bli myk igjen ved oppvarming rimer vel ikke, men who cares.

Kanskje det menes polyetylen? (I originaldokumentasjonen sto kanskje 'PE'.) Men det er uansett et spennende produkt som skal prøves - har aldri sett det før.

Termoplast og termoplast. Dette er nok ikke termoplast i tradisjonell forstand. Tror det må være slikt hobbymateriale som man modellerer nisser og små figurer av. Blir ganske hardt og kan vel minne litt om Polyester. Det finnes jo et materiale som heter PBT (sk termoplastisk polyester) men det er nok heller ikke dette. 60 grader er jo ikke stort da, så noen praktisk anvendelse av stoffet utenom til pyntegjenstander kan jeg vanskelig se for meg. Hvordan er det med vann? Vannløselig, hygroskopisk?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Høres jo ut et fint produkt som må testes ut. hadde tenkt til å lage an "kasse" under dørken ute, egentlig så har jeg kjøpt inn matrealer, men har lyst til å prøve dette. Så jeg har bestilt 5 poser så får vi se hvordan dette er. Skal si i fra om resultatet....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...